Gå til innhold
Fiskersiden

Lite vann i Drammenselva


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

De som evt har tenkt seg dit for å fiske til helgen bør være obs på at vannstanden er sinnsykt lav. Bortsett fra Kultiveringssonen (hvor de nå fisker med 30 grams søkker mot vanlig 120!!!) er det så og si ikke fiskbart oppe i kulpen. En og annen fluefisker prøver seg i stykene på fluesonen og ved Hårningen, men lite oppgang gjør at disse plassene ikke leverer så bra nå.

Sikkert mulig å få laks nederst på grevlingen og ved masta, og kanskje med slukdenging eller flue+dupp på midtskjæret (og kanskje også andre plasser der oppe), men absolutt ikke gode forhold. Skal dere dra vil jeg anbefale å kjøre opp og ta en titt før dere kjøper kort.

Var der i natt og det var tragiske greier :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå ser det ut til at det begynner skje litt der ja: http://www.flyshop.no/ostsidenjff/statframe.htm

Samme mann med laks på 12, 6,5 og 5,3 på samme døgn (15/8) !!!

Hadde ikke hatt noe imot å være der nå :)

Lakseoppgangen opp til Åmot har derimot ikke "tatt av" enda, så det er nok fremdeles en stund til man kan oppleve bra fiske der: http://www.flyshop.no/aamotff/oppgang_2006.htm

Riktignok er det en lokal fisker som har 3 lakser i Døvikfossen allerede, største på 10.5 - men det er jo ikke langt fra halvparten av alt som er tatt på oversiden i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enda mindre fisk enn vanlig. Det ble tatt to i 5-6 kilosklassen på den lille øya ovenfor fluesonen, og en smålaks nedenfor Bølgen på Blå vest. (I hvert fall som jeg så). Drammenselva og jeg har ikke vært helt venner de to siste sesongene. For eksempel så har jeg på de tre kortene jeg har hatt i år kjørt på tre laks, uten å få opp noen. opplevde det samme i fjor, hvor jeg mistet 6 (!) laks. Det blir nok et nytt forsøk enten neste helg (fre-lør) eller helgen (lør-søn) etter. Må se å få brutt den trenden som jeg er inne i. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja, da er vannstanden ytterligere opp. Dette bildet ble tatt i går på samme plass som bildet over (han som ikke hadde det så fælt):

11092006000042pR46wq3JjHl6.jpg?71

Oppe i kulpen ser det greit ut:

11092006000042nl75VR6Eop7o.jpg?67

Men fortsatt ser det ikke ut til at det blir tur på meg dit med det første. Men den som venter på noe godt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig denne uka, men det er heldigvis en stund til før fisket avsluttes der.

Ellers er det fra i dag av fritt kortsalg på blå-sonen(e):

Fra http://www.flyshop.no/ostsidenjff/:

Endringer i kortsalget fra 11. september10.09.06

Sesongen nedstrøms Hellefoss nærmer seg slutten og som vanlig innfører vi noen endringer i kortsalget.

Blå-sonene slås sammen til ett fiskekort og som gjelder på både blå øst og blå vest. Det er fortsatt kun tillatt med fluefiske på de strekningene som er avsatt til fluesoner. Det vil ikke bli begrensninger i antall kort på blå eller gul sone i denne siste delen av sesongen.

Kultiveringssonen og rød sone er som tidligere

Kortsalget vil foregå på ordinær måte på Laksehytta mellom kl 18.30 og 20.00 hver kveld. I tillegg vil det selvsagt også bli mulighet til og kjøpe kort på blå og gul sone på følgende steder:

Hauk Sport i Drammen

Eiker Fiske og Fritid i Mjøndalen

Buskerud Sportsfiskersenter i Hokksund

Willy Nilsen (mobil 99 70 29 82). Han vil befinne seg på Elvehuset eller langs elva.

All pant utbetales kun på Laksehytta (Hokksund Båt & Camping). Se også forsiden av fiskekortet for nærmere info.

Siste fiskedag er søndag 1.oktober frem til kl 24.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss!!! Når på dagen var dette? Gikk vann over sektorene da jeg kjørte forbi der midt på dagen. Og ifølge en lokal fisker der oppe gikk det opp over 40 laks i går :)

11092006220649YY8993e6DaSO.jpg?27

Helt til høyre på dette bildet ser man at det går vann over sektoren(men ikke mye)

Hvordan gikk det forresten lenger opp i elva? Hvis du fisket da.

Jeg og sønnen min tok noen sleng i ørretsonen på ettermiddagen i går og fikk et par ørreter.

11092006000042Caxy71d4MWXt.jpg?75

11092006000042C887nSV66MAY.jpg?82

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du skal få tips. Er det Hellefossen du skal til?

Kan skrive mer i morgen, men til tube er vanlig lengde minst 30 cm (ikke lov med kortere når du bruker tube) fra oterhvirvelen til søkket og fra stangtuppen til snellefestet (2,5m-3m alt avhengig av hvor lang stang du har). Ikke tillatt med lengre. Begge reglene pga faren for å feilkroke laks.

Til mark kan man godt bruke kortere fortom.

Regner forresten med at du har tittet på sidene deres på internett: http://www.flyshop.no/ostsidenjff/

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du skal få tips. Er det Hellefossen du skal til?

Kan skrive mer i morgen, men til tube er vanlig lengde minst 30 cm (ikke lov med kortere når du bruker tube) fra oterhvirvelen til søkket og fra stangtuppen til snellefestet (2,5m-3m alt avhengig av hvor lang stang du har). Ikke tillatt med lengre. Begge reglene pga faren for å feilkroke laks.

Til mark kan man godt bruke kortere fortom.

Regner forresten med at du har tittet på sidene deres på internett: http://www.flyshop.no/ostsidenjff/

Hei.Det stemmer at jeg skal dit ja.

Er det vanskelig å fiske der?tenker da på bånn napp.Er det noe jeg trenger av tips av plasser da det gjelder høler å diverse stand plasser?Tar i mot alle tips med åpne armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med at jeg var en tur lenger opp i elva i går, kjørte jeg innom Hokksund og tok en titt. Da rant det ikke vann over noen av seksjonene og også laksetrappa var tørrlagt. Det siste er rett og slett katastrofalt for oss som fisker lenger opp. :)

Jeg var der søndag. Når vi kikket på vei opp i ett-tiden gikk det vann. På vei ned igjen, rundt ni på kvelden var det tørt. Jeg fikk en på 5,5 på flue, og kompisen min fikk en på 6,4 på tube og søkke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der søndag. Når vi kikket på vei opp i ett-tiden gikk det vann. På vei ned igjen, rundt ni på kvelden var det tørt. Jeg fikk en på 5,5 på flue, og kompisen min fikk en på 6,4 på tube og søkke.

Fin størrelse ja. Anders fikk 4 i forrige uke, største på 8,4, så det er håp uansett. Min ble tatt på fluestang på fluesonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.