Gå til innhold
Fiskersiden

"Tilbyr 70 kr for å stanse laksefiske"


Jsc
 Share

Recommended Posts

Etter å ha lest Adresseavisens innlegg i går er jeg igjen optimist på fremtiden. I Trondheimsfjorden er det i snitt fisket 53 tonn med laks på kilnot de siste fem årene. Enkelte år har resultatet vært oppe i 100 tonn.

Opphører minimum 80 % av dette fisket er det klart at det vil få en positiv utvikling på elvene. Jeg bifaller prosjektet på det varmeste.

Jsc[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet blir det i Tr.fjorden tatt ca like mye fisk som det blir tatt i elvene, slik at altså fangstene fordelere seg 50/50 mellom elv og notfisket i fjorden. Om nå notfisket blir borte, vil det altså bli (i teorien) muligheter for å doble fangstene i elvene.

Noen som sitter på %-tall på hva som blir tatt av fisk i elven kontra hva som faktisk går opp? I såfall hadde det gått an å regne ut teoretisk økning i fangst i elv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jsc

Vi får krysse fingrene og håpe at tiltaket går gjennom.

Tenk på de som ikke har fått laks i elva, -de vil i fremtiden kanskje få dobbelt så mye...

Jsc[8D]

Er det meg du mener [:0],Kult!! eeeeh [:I]. Nei seriøst , tallene er klare : stangfisker'ne legger igjen mye mer penger enn verdien av kilenotfisket, så dette håper jeg skjer i flere elver/fjorder .Gruer meg til fangstrapportene fra "mine" elver.[V][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.