Gå til innhold
Fiskersiden

Program til å "klippe" mp3


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Fjortiss du lissom... gjeler å ha de riktige låtene til de forskjellige folka :) KIS tror jeg jammenn skal få Jaws-låta... altså Jaws som i Haisommer, ikke han med stålkjevene i James Bond, selv om det hadde vært passende nok det også

Det finnes program som automatisk lager ringetone fra mp3. Et ekte lydprogram som Soundforge er ikke enkle. Tror Soundforge finnes i gratisversion.

SKal ikke lage ringetone fra MP3, mobilen tackler MP3 den... det jeg vil er altså å klippe ut deler av låta ;)

Kanskje denne er ok? http://www.audio2x.com/download.htm

ellers ligger det nok noen tips på forumet til amobil.no

fjortiz! :)

Takkar så MYCKET, det var faktisk veldig enkelt og greit !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hadde du spurt meg nå du var innom på jobben idag så hadde du fått det beste tipset: Audacity!

EDIT: Jeg har egentlig ikke prøvd Audacity eller de andre overnevnte programmene,men leste i PCHjemme (eller Komputer eller noe)at OpenSource-programmet Audacity "er perfekt for enkel behandling av lydfiler i de fleste foremater"

Endret av StåleG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StåleG har allerede nevnt Audacity - jeg kan bekrefte at det er et meget bra verktøy for redigering av digital audio. Den spiser både wav, mp3, ogg, osv. For å kunne lagre som mp3 er det mulig at du må installere LAME-encoderen (som også er gratis og open source, og generelt meget bra).

Jeg har selv brukt Audacity til mixing av musikk (jeg pleide å spille inn noen gitarlåter på den tiden da jeg fortsatt hadde tid til overs), og en venninne av meg som spiller synth i Arvandor klarte å bruke Audacity uten problemer.

Audacity er gratis og leveres med åpen kildekode. Du finner Audacity her: http://audacity.sourceforge.net/

Om du trenger LAME-encoderen kan du f.eks. laste ned winLAME eller CDex.

Endret av oracel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.