Gå til innhold
Fiskersiden

Anderævklekker som ruler


bjs
 Share

Recommended Posts

Har vært på fisketur på Østlandet de siste tre dagene og har fisket litt med flue. Bettet har vært ganske bra og på mandag fikk jeg en bra fangst på en klekker av anderævfjær (CdC) størrelse 14, spissen var på 0.18.

Det begynte med at jeg fikk en liten på ca. 300 gram nærme land. Deretter så jeg noen spredte vak lenger ut og bestemte meg for å forsøke. Resultatet ble etter intens speiding en ørret til på 500 gram, også den tatt på CdC-klekkeren. Deretter beveget jeg meg enda lenger ut for å forsøke noen kast etter noe som så større ut. På det andre kastet smalt det brutalt på klekkeren. Jeg skjønte at det dreide seg om en litt større fisk denne gang. Den ville ikke opp mot overflaten og dro tungt til siden. Etterhvert fikk jeg pumpet den litt nærmere båten, men da fant den ut at den skulle gå en tur rundt farkosten. På det tidspunktet begynte jeg å svette litt fordi jeg haddde et drivanker ute med et snøre som gikk på skrå ned i vannet. Jeg måtte derfor legge litt ekstra press på den så jeg fikk den over tauet. Det var først nå jeg fikk se ryggen på den og jeg skjønte at det i hvert fall dreide seg om kilosørret. Etter rundturen kom den ganske nærme båten, men stanget stadig ned mot bunnen. Til slutt kom den opp og jeg fikk håvet greit, men herregud for en fiskeskjelv som inntrådte. Jeg var fullstendig utslitt etter ca. 15 minutters kamp med en ørret som viste seg å være på 1450 gram og 52 cm. Alle som holder på med fluefiske vet at det ikke er hverdagskost med slik ørret på den type utstyr så man blir takknemlig for å få oppleve slik en gang i blant.

19072006221507VbKL89wOGx7l.jpg?19

19072006221507Sb5wUW785XvL.jpg?32

19072006221507QBp48XM1tXB5.jpg?1

Helt rått!!

Endret av SMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.