Gå til innhold
Fiskersiden

Leira 23.07.


Haugen
 Share

Recommended Posts

Etter onsdagens tur da jeg mistet en grom stam, tok jeg turen ned i elva for å prøve igjen.

Onsdagens tur

Prøvde en plass 20 meter ovenfor der jeg fisket på onsdag. Det er ganske risikabelt å fiske her og stor sjangse for å miste fisk.

Sånn ser det ut på oversiden,

196417931_74c50a1079.jpg

og sånn ser det ut der jeg fisker.

196417929_794dd217a5.jpg

Siden jeg skulle fiske nært land, fisket jeg med bare krok agnet med reke. Løsforet først litt med reker og brød. Det var litt aktivitet i overflaten, men ingen kjemper.

La ut agnet og satte meg til å vente. det tok ikke mange minuttene før det nappet. Fast fisk. Etter at den 2 ganger hadde vært borti noe snags på bunn, fikk jeg den inn. Deilig, denne var stor. Fikk den i håven og opp på land. Men når jeg skulle løsne kroken, så jeg en krok til i håven. Dette var samme fisken jeg mistet på onsdag.

Skrev i rapporten for onsdag at jeg trodde den var 2,5 kilo eller større. Overdrev nok litt, men det er vel sånn det er når en mister stor fisk:D Var ikke så veldig langt unna da, og jeg er kjempeførnøyd med dagens fangst.

2300 gram og 55 cm.

196417925_09d8f00ca5.jpg

Skikkelig pukkelrygget.

196417926_629550df76.jpg

Den blir lett å kjenne igjen når jeg tar den neste år og den har lagt på seg 300 gram:D

196417928_557d700c00.jpg

Fikk 3 stam til. 2 på ca en kilo (ikke veid) og en på 1,4 kg.

Endret av Haugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.