Gå til innhold
Fiskersiden

KIS sin fiskeferie 06


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Etter inspirasjon og tips fra Jarl Fr. (Tusen Takk :) ) reiste jeg og Rune idag innover mot Fjæra. Rune ville ha steinbit, og jeg ville fiske-saken var biff! (Eller egentlig sjørøver-grillpølser på engangsgrill men samme kan det være!)

EHEM...hva ***** er dette???? erru ikk på slanker`n???????

:unsure::):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå må du enten komme deg i jobb igjen eller gå og fiske, ikke sitte her og spamme hele forumet. Ut og fisk med deg!

EDIT: Dårlig vær her idag, første dagen uten fiske siden ferien begynte muligens??? Men dagen benyttes til å handle, trene, besøke venner /familie og ikke minst- binde conger tackler :unsure:

Hva mener Conger ekspertene på forumet? Er dette passende?

50lb wire m/ to hylser over endene. Har lagt krympeslange over for å unngå skarpe kanter.

8/0 Mustad

Svivel m/ splittring

Burde vel holde? Lengden er ca 30cm....

9577_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et mislykka forsøk natt til i går sjøl, tror nok at lyse klare netter med fullmåne og vindstille enten krever at man prøver å lokke de frem ved å flu, eller at man fisker helt opp til gjemmestedene deres mellom stein og andre "snags".

Har også lest at de i england regner "neap tides" for å være det beste for conger, og fullmånetid er vel å regne som "flood tides" skikkelig mørke netter blir vel regnet som aller best, da de da ofte jakter såpass langt fra gjemmestedene sine at det er mulig å ta de på mye reinere bunn.

edit: Er på Stord for øyeblikket, så tok en tur ut og kikka på natthimmelen, her var det en del mørkere enn det var når eg fiska i går :o

Endret av Gone_Fishing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt fine landings forhold ved vraket av Dresden, men i den "hemmelige" vika kan det kanskje være verre.

Nesten helt ytterst i vika, på nord sida, har du en mulighet, kanskje ikke den enkleste plassen, men med to mann skal det gå bra det.

Synes dere burde prøvd dere på hjemmebane i steden for å prøve dere på en "nysådd åker" i Bergen (ok, det er lettere når dere vet at HÅ er der).

Hvis jeg blir ferdig med noe arbeid hos svigers i morgen, er det mulig jeg tar en tur ut dit på kveld/natte tid.

Har bare et problem, jeg har mista et par ganske så viktige deler på den ene Tri-poden og brekt den delen som holder buzzer'baren på plass på SkyPod'en

Plutselig gira på havål av alle ting :ph34r:, ål skyr jeg jo som pesten :)

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange turer har dere hatt egentlig på plassen, og på hvor mange av de er det tatt/vært i kontakt med havål?

Har så langt hatt 2 turer med havål på land, 2 der eg er ganske sikker på at vi har vært i kontakt med havål (Øyvind mista en i overflata), 1 uten napp (den siste), og 1 tur der eg er veldig usikker på hva eg var i kontakt med, fiska glidende med ca 50cm stålfortom og glidebommen på 0,75 Suffix sjokkfortom 80lb, opplevde som eg tidligere har skrevet at sjokkfortomen kutta tvert da eg ga tilslag :blink: (glemte at Øyvind nok hadde kontakt på den turen og).

edit: skriveleif

Endret av Gone_Fishing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier at fisken skal på land betyr det rett og slett at det ikke er forhold. Å dra havål gjennom 5-10m stortare anser jeg som såpass usikkert at det blir tull. Videre har flere av plassene hatt svaberg uegnet for nattfiske, og bunn uegnet for fiske generelt.

Dresden har jeg hatt 2 kast på-rett i slit begge kastene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke bra ut, trodde det var bedre ved Dresden.

Får se hvor jeg havner henn i kveld, har lyst til å prøve Dresden, men dette var ganske negative opplysninger :o

Kanskje jeg tar den enkle å fisker karuss i steden for :)

Først prøver du å disse oss/meg for å ikke teste nærområdet selv, så putter du halen mellom beina selv bare fordi KIS har 2 slit på plassen :) Å nei du, du må nok til Dresden og teste !

Hadde et mislykka forsøk natt til i går sjøl, tror nok at lyse klare netter med fullmåne og vindstille enten krever at man prøver å lokke de frem ved å flu, eller at man fisker helt opp til gjemmestedene deres mellom stein og andre "snags".

Har også lest at de i england regner "neap tides" for å være det beste for conger, og fullmånetid er vel å regne som "flood tides" skikkelig mørke netter blir vel regnet som aller best, da de da ofte jakter såpass langt fra gjemmestedene sine at det er mulig å ta de på mye reinere bunn.

edit: Er på Stord for øyeblikket, så tok en tur ut og kikka på natthimmelen, her var det en del mørkere enn det var når eg fiska i går :P

Dette ned tidevann skal man nok ta med en klype salt, for her på søevestlandet så er alt å regne som neap-tides da tidevannsforskjellen her ligger på max 1 meter, noe som vel regnes som eksepsjonelt lite i England... Ergo vil har neaptide hele året, hver dag. Tidevannsforskjellen i England er vel kjapt oppe i 2-3 meter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer hjem fra congercity nå, og kan rapportere om at KIS er en veldig glad 30 åring, og at TorEH sitter og banner og steiker over fisk som ikke sitter :huh: Eller så er det en mann fra barteland, som sliter med ørene etter flyturen (har ørebetennelse) og håper på ål.

Conger * 2 på KIS, en flott hummer :D på TorEH, ingenting til Vilhelm. Dette var status da jeg gikk kl 0200.

Jeg lovte jo KIS å mate ålen slik at han fikk den i 30 års presang, og jeg holder det jeg lover :huh:

CONGERCITY LEVERER NOK EN GANG :)

EDIT: fikk ikke lov å si noe mer av KIS, dere får vente...

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Karl Inge! (og Vilhelm også da.. hehe)

Fikk sms som jeg sov rett igjennom fra Oz i natt ser jeg nå.

Har lært meg til å skru ned (innimellom av) lyden på meldinger om kvelden.

Siden Thor ikke fikk conger blir vi en natt til, Thor fortsetter med en stanga mi, mens jeg fisker med en stang.

Det der hørtes jo litt kjent ut.... At Thor låner utstyr for å bedre sjansene.

Får håpe han gjør som i Ebro da i hvertfall = krysser av arten.

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.