Gå til innhold
Fiskersiden

KIS sin fiskeferie 06


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var moro å være sammen med både congere fra Bergensområdet, Karmøybuer og en hyggelig trønder.

Jeg hentet Wilhelm på Flesland for deretter plukke opp Oz. Så satt vi kursen mot Congerplassen. Like før vi kom fram fikk vi melding om at første conger var på land. Vi kjørte ut til plassen, hilste på de som var på plass og bestemte oss raskt at i daag skulle gjestene få fiske på godplassen. Så vi flyttet oss til et annet sted for å prøve der. Men vi flyttet oss ikke lengre vekk enn at vi hadde øye og stemmekontakt med dem.

Så vi fikk med oss det som skjedde både når fisk kom på land og når den slapp unna. For oss i vertskapet ble det ikke noe fisk. Men 2 på Kis 1500 og 6300 var jo godkjent. Wilhelm "skatefiskeren" ble litt skuffet etter å ha tatt en piggskate på 3,4 kg :) Thor blanket jo ikke helt. Han fikk humer på stang. D :P

På morgenkvisten var det på tide å gi seg, så vi pakket sammen og kjørte i retning Bergen. KIS og ThorEH fikk låne gutterommet vårt slik at de kunne få seg litt søvn. Jeg kjørte Oz og Wilhelm hjem til Oz. Selv krøp jeg under dynen kl 0730.

Jeg håper inderlig at det blir uttelling i natt også. Spesielt for dem som ikke har den på listen enda.

Moro å være sammenmed hyggelige FS-folk som vanlig. I natt må jeg bli hjemme da Merete jobber. Men jeg håper å være på plass sammen med gjengen igjen i morgen.

Krysser fingrene for ThorEH, Wilhelm, Truttakiller og Rønsingen. Håper det kommer noen store på land. PS!! Ikke over 13410. :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Hunter skriver ble det 2 CONGER :D:D:D:D på meg første natta!!!

Første kvelden...

9798_s.jpg

Thor har bilde av den første på 1.14 kg, den fikk jeg ca kl 22:30 og det var ikke rare fighten på så kraftig utstyr.

Den andre veide 6.3kg og den var tyngre men heller ikke den kjempet skremmende mye, men igjen-kraftig utstyr...

Her er vidunderet:

9791_s.jpg

9796_s.jpg

Vilhelm fikk skate selvsagt:

9792_s.jpg

På dagen var vi på akvariet, kommer nok bilder fra både meg og Thor etterhvert fra det besøket.

Andre natten skjedde det veldig lite-Ikke en eneste Conger på land.... jeg fikk en liten torsk, en liten lange og en ok piggskate på 3.86kg

9794_s.jpg

(Bildet skal beskjæres senere!!!)

Oz fikk også en piggskate på noe over 3kg... ny art for ham

9793_s.jpg

Begge nettene varierte været mellom fint og regn/vind- men mens første natta etterhvert (ca kl 02) ble ganske måneklar var det den andre natten mye mer "grått". Av den grunn var vi overrasket over at det ikke ble tatt Conger andre natta, da fisket vi med totalt 12 stenger.... mot 7 første natta. Det var også mye mer aktivitet første natta enn andre... og min plass som ga 2 fisk og mye aktivitet første natta ga null fisk og minimalt med aktivitet andre natta når Thor overtok plassen...

Fin solnedgang 2.kvelden...

9795_s.jpg

Jeg vil takke Truttakiller, Rønsingen, Fru Rønsingen, OZ, Vilhelm, Hunter , Hunterdama og Thor for selskap, guiding, overnatting, mat+++ :D

Det kommer nok flere bilder fra både meg og andre etterhvert, men nå er jeg trøtt. Har totalt ca 2t døsing de siste 50timene...

TOTALT:

Thor:

Nada

Vilhelm:

2 piggskater

KIS:

Conger 1.14 og 6.3kg

Piggskate 3.86kg

Jeg er MYCKET fornøgd!!!

Også lånte Oz kamera mitt og tok noen bilder og det ene ble så bra at jeg legger det ut her-pm meg mailadr din Oz så skal du få det på mail om du vil.

9797_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen ja!

Flott fisk. (og på bildet ser det ut som du flørter litt med blikket... godt det ikke er for mange jenter her inne som kaster seg over PM til deg nå.. innboksen blir jo fort full av slike bilder)

Synd det ikke skjedde noe på den andre natten.

Gratulerer til Oz med ny art også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er godt fornøyd selv også :rolleyes:

Trym: Det skjedde noe andre natten liksom, 3 skater over 3kg, en torsk på ca 2kg (Vilhelm) og en lange ca 1kg (meg).... men det ble ikke ropt altfor høyt av den grunn.

Når man fisker conger blir jo selv skater for bifangst å regne.... vi var sikre på at det var conger på Vilhelm sin skate andre natta, og suffelsen var selvsagt stor når det "bare" var en skate...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelige turer til alle gutta! Synd det ikke ble Havål på Thor og Vilhelm (sistnevnte får vel i og for seg et forsøk til), men det kommer flere muligheter. Selv er jeg godt fornøyd med min skate, havål har man da fra før :D...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre natta rigget Thor opp en ekstra stang slik at han fisket med 3 jeg og Vilhelm fisket med 2.

Normalt ville jeg godtet meg mye mer over at Thor blanka :D men denne gang var det ikke fullt så morsomt, ettersom vi tross alt hadde reist sammen for å få til dette.

:D Det har eg all forståelse for, men eg kunne ikkje dy meg! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel en viss tro på at dere etterhvert vil finne havålplasser sjøl og :lol:

Hadde jo sjøl hatt "planer" om havålsatsing i området i flere år, problemet har vel vært at troen på at det er mulig å treffe har vært for liten, etter å ha funnet første plassen, tror eg faktisk at det skal være mulig å finne flere plasser i området :lol: (Det vanskeligste er altid å komme i gang).

Etter at vi faktisk har fått conger er viljen til å satse mer mye større, og da tror eg også at det vil resultere i mer fisk etter hvert.

edit: Ser at det var i denne tråden eg nevnte det med "neap tides", dersom begrunnelsen engelskmennene bruker holder mål, bør dette gjelde her også, sjøl om vi har mindre tidevannsforskjeller.

Det som eg har sett som begrunnelse er at ved mye strøm, så vil store deler av småfisken lete etter mat nær/innimellom steinene, noe som fører til at havålen ikke trenger å jakte aktivt på bunn, men heller ligger på lur på gjemmestedene sine, og jakter derfra.

edit2: Dette skulle jo også stemme når en ser at for Sjøørrett og Havabbor, som jo er fisk som normalt jakter mer fritt enn Havålen, så blir det ofte anbefalt å fiske på "flood tides", på grunn av at maten da samler seg nær land, altså motsatt virkning.

Endret av Gone_Fishing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer bildene mine fra turen....

217767302_0e96b6f92b.jpg?v=0

..tror ikke det var utstyret det stod på! Selv de største congere hadde nok gitt opp her :D

Om de bare hadde blitt kroka selvsagt :)

217767300_9292784746.jpg?v=0

Før det var mørkt hadde jeg hogg på en hel makrellflapper... dette var hva som kom opp :D

217767295_076859d3ff.jpg?v=0

Min eneste fangst for turen :o

217767297_fcfed990bb.jpg?v=0

KIS sin skolisse

217767298_eef45bfabd.jpg?v=0

KIS med litt større lisse

217767301_d0d74e8454.jpg?v=0

Solnedgang andre kvelden

217771181_6e71fdcf73.jpg?v=0

Åzzmund med schvææær skate !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.