Gå til innhold
Fiskersiden

KIS sin fiskeferie 06


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enig i den Karl Inge.

Jeg tar jo det meste av lyr på flue, men i år har det vert relativt dårlig.

Vanligvis får jeg en hel del lyr på 2kg og oppover, men i år har det meste vert smått, langt mellom de på 2kg.

Jeg har fire over to kilo i år, i de senere årene var det vanlig på EN tur :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen måkebilder jeg også, men fikk ikke helt treff denne gangen.

9443_s.jpg

Her er tacklet mitt. Vi begynte med flappere men siden fisken var såpass liten begynte jeg å gjøre det enklere ved å kutte av halen og skjære noen snitt i dem etterhvert. Kombinerte med seifilet og fikk fisk på det, etterhvert brukte de andre også det og de fleste fiskene tok på kombi seifilet-makrell.

9444_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter inspirasjon og tips fra Jarl Fr. (Tusen Takk :) ) reiste jeg og Rune idag innover mot Fjæra. Rune ville ha steinbit, og jeg ville fiske-saken var biff! (Eller egentlig sjørøver-grillpølser på engangsgrill men samme kan det være!)

Vi ankom ca kl 11 etter 1.5t kjøring. Jeg lyver hvis jeg sier vi ikke ble litt skuffet-det stod 8 slukfiskere der når vi kom, og det kom flere etterhvert.. Nåhvel-det var plass borten for kaien og slukfiskerne var hyggelige de, et par kast over snøret til Rune-men det glemmer vi lett fordi vi liker å se barn som koser seg på fisketur :lol:

Nydelig natur ihvertfall... (midt på bildet ser der surfstanga til Rune, gult er kult!)

9553_s.jpg

Synd å si at fisket tok av, men det nappet litt og jeg fikk en blåstål på reke... og rune fikk en knurr :)

Men så skjedde det noe på min stang og jeg ilte til som en saccosekk i nedoverbakke-fast fisk!!

Litt usikker på vei inn... knurr?? sier jeg til Rune, men et par kraftige rykk i stanga på vei inn gjorde meg litt usikker... men når vi så fisken så vi det begge med en gang, den kroppsformen tar man ikke feil av... KVEITE!!!! Fra land!!! JUHU-et mål er nådd!! Ikke akkurat specimen-eksemplar men MER enn stort nok til å notere art nr 73-og tureen berget for min del!

9554_s.jpg

Etterhvert fikk slukdengerne nok, og vi inntok kaien. her håvet vi en flyndre/var-baby, som hadde forgapt seg og ikke kom seg ned igjen... den lå i overflaten og kavet med byttet i munnen :D

9555_s.jpg

9556_s.jpg

Etter det skjedde det lite, rune fikk en hvitting og vi hadde en del napp... Rune hadde et monster.napp men vi fikk ikke kroket. Vi kommer tilbake når vannet er litt kaldere.

Makrellen jaget hele tiden disse små stakkarene... tipper stresshormonene har glade dager hos disse rakkerne...

9557_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og skuffende bare en fisk som jeg kunne si var sø/laks, ellers bare makrell.

Håper jeg er i siget igjen ja, har fisket utrolig mye siste ukene-fått greit med fisk men liksom ikke de store eller spennende eksemplarene... men denne kveita reddet mye av sommeren for meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du bryr deg så mye om at kveita var liten, du fikk jo arten :)

Du kan også trøste deg med at jeg har fått mindre kveite jeg........ :lol:

Jeg tror jeg må ta meg en tur inn til Fjæra, jeg skal tross alt ha en pappa-perm i løpet av høsten.

Det vil vel si at jeg må ta med storebror, men det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det var "Mussa", altså småsild. tror nok endel feilaktig tar småsild for brisling, er ikke lett å se forskjell på disse egentlig, eneste sikre er "bukdraget" :D

tipper du hadde stukket deg på fingern på disse........ :D

(er 99%sikker på at dette er brisling, Åkrafjorden er kjent for sine enorme forekomster på sensommeren..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.