Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i lærdal


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Kjapp og rotete rapport....

Ble et 3 dagers opphold på Hauge gård i lærdal. Deltagerne var Hans Petter, Robert, Erling og meg. Elva var ikke spesielt stor, men det var litt bitevillig fisk alikevel. Vi fisket nesten bare om natten etter sø pga. liten vannføring. Sø som ble tatt var henoldsvis 2,1-2,35-2,56-4,44-5,62, samt 2-3 under kiloen. Ikke voldsom fangst på fire man over 3 døgn, men alle fikk sø over 2 kilo og er godt fornøyd.

Jeg var den heldige som stakk av med to fisk. Den største og den på 2.35. Persen på 5.62kg og 79cm hoppet en to-tre ganger og var tung, men jeg må si jeg var overasket over str når den kom på land.

9208_s.jpg

Erling med fin blank Sø på 2,56kg

9209_s.jpg

Ny pers for min del på 5,62kg :) (bare litt sliten)

9210_s.jpg

samme fisker og fiskere.

9211_s.jpg

Flua som hang i enden av 0.25mm fortomen og i kjeften på begge fiskene

9212_s.jpg

God hølen

Takk for et hyggelig opphold alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker og bukker! Lærdal er ei nydelig elv, men ikke altid like enkel etter mine erfaringer (har nok noe med valdet å gjøre). Hauge valdet er jo kjent for å være en av de bedre på SØ og det leverte varene denne gangen, så får vi se om vi klarer å lure oss til litt fiske der til neste år også :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke den letteste plassen å få fiske. Jeg fikk plass via en kamerat som har en svigefar som har leid dette valdet i alle år. Men det er altids håp. ring rundt til de forskjellige gruneierne og sjekk om de har noe ledig eller om alt er utldeid. skal du ha plass på de beste valdene så må du nok bestille noen år i forveien desverre, og nå som det ser ut som om gyroen er borte så blir det nok ikke billigere å leie der framover...

Vi betalt 2800 per pers for 3 døgn så prisen er drøy nok.... men blir jo billigere hvis man er fler. husker ikke grensen for hvor mange men det er i hvertfall lov med 6 stenger da blir det vel i nærheten av 2000 for tre døgn....

Flua er veldig enkel:

Krok 8 dobbel

Tagg: oval sølv small

Hale: SLF hanks (husker ikke om det skrives sån...)

Kropp: svart selull godt børstet

Ribb: oval sølv medium

Undervinge mørk magenta revehale i blandet litt Roothbeer (skrives sikkert ikke sån) angel hair.

Hackel: grå perlehøne

Overvinge svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.