Gå til innhold
Fiskersiden

skogseidvannet?


kasi
 Share

Recommended Posts

sitat:Eller slipp dem rett og slett tilbake til sitt rette element igjen, C&R. Ja, gjør gjerne det. Så blir de enda større og det blir enda mer spennende å fiske der.

Rart det ikke har blitt noen ny norgesrekord der de siste par årene forresten. Toppen kan da umulig være nådd - garnfiskerne har jo fortalt om 10-kilos røyer, og vi får da håpe de ikke har garnet opp alle de store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Den 10-kilosen tar jeg til vintern !! Og setter den ut igjen, slik at du kan ta den neste år når den er 12 ! Høres veldig bra ut. Da får jeg være like flink og også slippe den ut igjen slik at noen andre kan ta Norgesrekorden fra meg igjen. (Reneste vandrepokalen)

Men "mindre" røyer derfra er faktisk veldig god mat, så noe rendyrket C&R ser jeg ingen grunn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tog några mindre fisk som matfisk sist gång, och fisk upp till kilot var ok. Men vi testa en på drygt 1,5 och inte med bästa vilja i världen påstå att det var någon höjdare gastronomiskt. Så släpp dom stor så Thor kan ta sin 10 kilos och jag min 11 kilos i vinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:jag min 11 kilos i vinter! Så stor! Håper du har isbor med bra nok diameter. Eller ispil.

Virker som det er litt kvalitetsforskjell på de fiskene man får der. Mine erfaringer med stor røye og regnbueørret derfra som matfisk er nok bedre enn mange andre sine, men kanskje det er forskjell på når man får dem og kanskje også hvor i vannet man får dem. Mulig røyene man får nært oppdrettsanleggene ikke er like gode som de man får f.eks mellom øyene. Man kan jo også være uheldig å få en gammel fisk, uten at den er dødsdiger likevel.

Uansett: Får man et skikkelig monster så bør man vurdere å slippe den ut igjen, rett og slett fordi det er moro at det finnes slike sværinger der. Matfisk får man som oftest nok av likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er langt fra sikkert at isen legger seg på skogseid. lå i kun kort tid fjor vinter, og jeg tror ikke den la seg tykk nok over hele vannet. man "må" ha båt, og det er flere som leier ut. spør der du kjøper fiskekort, som forøvrig nå har steget til 75 spenn... er ikke mange år siden det kostet 30... men fisket er finfint det, både etter røye og ørret, brun som regnbue. røya fiskes best med titicaca røyeblink (er i det minste den vi har best erfaring med) og maggot. vi har vært der mange ganger, og kun en gang har vi kommet hjem uten røye over to kilo... dvs, vi slipper de aller fleste beista ut igjen. fisken er brukbar som matfisk, men den bør helst røykes, den er gammel og tørr, og, om du fisker ved anlegget, smellfeit på pellets. en kompis fikk en på 6,5 som nesten var bredere enn den var lang... det er generelt veldig moro å reise til skogseid, for det finnes så mye stor fisk der at sjansen for å få noen av dem er større en sjansen for å få ingen[ :P ]

Skitt fiske!

Mvh OZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.