Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i August


Remy
 Share

Recommended Posts

Det har blitt litt fiske i August selv om meste parten av tiden ble tilbragt på en fantastisk ferie i egypt og landets fine byer. Ålefisket fungerte ikke helt som det skulle desverre, men jeg øyner fortsatt håp om flere ål på land. Jeg fisker kun ett vann og akter ikke å skifte fordi det er stor ål der. Den eneste over kiloen er en på 1180g og 78cm tatt på reke og glidende tackle med feeder og rekeavfall, knustereker og grunnfor tilsatt illeluktende saker. Det har kun blitt to andre rett under kiloen. Videre har det ikke blitt stort mye fiske, men fikk da knust brasmepersen min som var på fattige kiloen. 4 brasmer dukket opp etter mange mange mange km gåing pga feilnavigasjon i skogen med mye elg og dyr. Vi mistet hele kveldsfisket og dermed ble det natt og morgen som ga resultater. To største var på 2770gr 59cm og den andre på 2540gr 55cm. Planene tilsier at det kommer en tur til etter brasmen nå veldig snart. Eirik fikk ingen brasme, men mort, abbor, gjedde, sørv. Brasmene ble tatt på mark & mais i en spenstig kombinasjon.

2770%2059cm.jpg

2540%2055cm.jpg

1180%2078cm.jpg

Så stod Egypt; Hurghada, Cairo, Luxor, Aswan, El Salam på menyen og hvilken tur. Fikk dykket litt, men ikke fisket. Aswan er for varmt med 45 - 49 varme. Gikk desverre tom for film under dykke turen, men en annen fikk tatt noen bilder som jeg får på mail snart da jeg plutselig stod face to face med noen store barracudaer. Så noen tunfisker også. Her er noen bilder fra Rødehavet som jeg tok:

72070002.jpg

72070003.jpg

72070005.jpg

72070006.jpg

Untitled-2.jpg

72070007.jpg

72070010.jpg

72070013.jpg

72070014.jpg

72070015.jpg

72070017.jpg

72070019.jpg

72070020.jpg

IMG_1078.jpg

Palasset vi bodde på:

IMG_0991.jpg

IMG_1094.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------

Brukte ettermiddagen på å fiske etter karuss som jeg dagen før hadde foret på. Da jeg ankom skremte jeg desverre amatørmessig nok fisken og de kom ikke tilbake. Jeg gikk over til å fore karpeplassene mine og fant ut at jeg skulle ta et skudd i blinde da jeg så det boblet. Utstyret med feederstang, 0,32 hovedline, paternoster med feeder fyllt av brød og mais og mark på kroken kastet jeg ut. Et par minutter senere bøyde kvier tuppen seg solid og tilslag ga fast fisk. Og en solid fisk, etter en 5 minutters kamp landet jeg en karpe på 9050gram på 72cm og som tydeligvis har vært på boiles diett. Ble utrolig glad og for en fisk å lande på denne måten. Kunne konstatere den 4 karpen i år over 9kilo, og den 9'ende over 5 kilo i beregnet hybriden. Ikke galt for første års karpefisker :(

9050.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------

Fredag 25.08.06 ble det brasme fiske som ikke ble akkurat det jeg håpet på. Med en trøtt blydonker og en ca 13 småbrasmer ble skuffelsen stor. Eneste nesten godkjente brasmen ble en på 2350gram, ellers lå de andre på kiloen til to. Mye innsats, mye forarbeide, lite resultat. Ellers var det en hyggelig tur :D

2350.jpg

Lørdag 26 - 28.08 ble det karpefiske. Lørdagsnatten var stille og rolig og klokken syv på morningen smalt det til på den ene stanga. Kjørte fisken i ca 3 minuter før den snagget og gikk fri av kroken. Fisken kjentes bra ut. Halvtime etter smalt det til igjen og fisken snagget med en gang. Sånn er livet. Søndagen bydde på alt annet enn fiskevært, var oppe klokken fem igjen og rigget meg til. Ikke lenge etter kom to andre karpefiskere og rigget seg til litt lengere bort. Møtte og MYE østblokkere som var ute og fisket. På kvelden sånn ved åtte tiden kom det et helvetes regn, torden og lyn. Det regnet kraftig hele natten og i dag klokken 9 kom det et backdrop som blev med det. Ingen suksess på karpefisket heller. Tror det blir en ettermiddagstur nå, så er det pakking, vasking av klær og avreise Nord Norge og Vannøya for litt kveite og torsk. Reportasje vil bli å finne på forsiden om ikke altfor lenge etter tilbakekomst fra nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine brasmer, Remy! Blir jo fort å ekstra mye å bære på til brasmefiske hvis man skal fore kraftig. Siste natta jeg fiska brasme i sommer kom jeg til at det var mindre pes å blåse opp gummibåt og kjøre et par km til plassen enn å skulle drasse alt meitestyret flere hundre meter gjennom brennesle og løvkratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over resultatene dine Remy. Mye bra fisk. MYE bra fisk! fører du noe logg, hadde vært svært interessant å visst hvor mange turer som ligger bak resultatene dine. Erindrer vagt et innlegg hvor du lurte på hvordan folk fikk tid å fiske med dame, jobb osv. Ser i hvertfall ut som du har fikset dette greit. Med, dame(nylig kone), jobb og hus føler jeg meg selv sjanseløs innimellom. Har i hvertfall bestemt meg for at den spiralen skal ikke ut med den første :)

Beklager avsporingen og nok en gang gratulerer med godt fiske!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg Remy har kuttet en av ingrediensene du refererer til, noe som forklarer tiden til satsingen, men likefullt: Resultatene er godt over snittet! ;-) Noe som burde være en spore til andre sportsfiskere i alle genre: Legges det ned innsats, research osv, så gir det som regle resultater. Er vel ikke tilfeldig at noen har nevt at for mange og store fisk ofte avhenger av 20% innsats, 80% research og 50% flaks ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over resultatene dine Remy. Mye bra fisk. MYE bra fisk! fører du noe logg, hadde vært svært interessant å visst hvor mange turer som ligger bak resultatene dine. Erindrer vagt et innlegg hvor du lurte på hvordan folk fikk tid å fiske med dame, jobb osv. Ser i hvertfall ut som du har fikset dette greit. Med, dame(nylig kone), jobb og hus føler jeg meg selv sjanseløs innimellom. Har i hvertfall bestemt meg for at den spiralen skal ikke ut med den første :)

Beklager avsporingen og nok en gang gratulerer med godt fiske!!!

I og med at jeg har hatt fri fra midten av juni til ut august har det gitt litt slingringsmon for å fiske. Men antall blanketurer går uansett ned, tror jeg ligger på 1 av 6 turer som jeg kvalifiserer som blanketurer, dvs at jeg ikke får arten eller kun små eksemplarer. Har hatt kun et par virkelig blanketurer, en etter ål og tre fire etter karpe, og en etter buk. Ellers takk for oppmuntrende ord :P

Ja, det var en skikkelig flott karpe. Bra høyde på den. Grattulerer med nok en flott karpe!

Hehe... de 30 turene du hadde der i fjor, hva fisket du etter da :D

Ja, den var skikkelig rund og god ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.