Gå til innhold
Fiskersiden

Skal til Gaula


Borre
 Share

Recommended Posts

Hei

Skal en tur i Gaula til helga. Fluer?Steder? Generelle tips? HJELP!! Anyone...

Sort er et must, gjerne med litt orange. Green highlander må du ha. Fluer med Sølvkropp, hvit og blå ving er ikke feil. Elva er lav og varm for tiden. Fisk på de strømsterke områdene og gjerne med noe som raskt bryter gjennom overflatestrømmen. Valdum på valdøyan camping kan være bra. Ellers kan du gå inn på Gaula natursenter.no og sjekke vannføring m.m.

Endret av rogna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel kanskje ikke dumt å satse litt høyt opp i elva, Rognes f.eks eller kanskje enda høyre nå så sendt i sesongen. Kan sikkert være en del brun fisk men.............................

svart orang er farger som alltid går i gaula. Men dette kommer jo litt ann på fargen på elva. Men er den normal så er de to fargen bra.

Ville som rogna anbefaler ring natursentret å sjekket hva som kan være ledig og hvor de nå tar en del fisk.

Skitt-fiske og husk rapport

<_<:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raske svar. Har bundet opp noen fluer, SunrayShaddow, green highlander og noen små svarte noen. <_< Jeg liker både blankt og brunt i flere sammenhenger, så samme for meg hvilken farge fisken har :blink:

Og telefonnr. til Gaula natursenter er: 72 43 10 65. Vannføring i gaulfossen i dag kl. 08.59 var 30 kb/sek. (lav) Temperatur i elva: 16 grader og vannet er klart.

Det er for tiden innført ekstraordinær redskapsbegrensning for Gaula med sidevassdrag, hvilket vil si: Fluefiske med fluestang eller slukstang, dupp og flue, mark uten søkke, og ikke sluk.

Endret av rogna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raske svar. Har bundet opp noen fluer, SunrayShaddow, green highlander og noen små svarte noen. :) Jeg liker både blankt og brunt i flere sammenhenger, så samme for meg hvilken farge fisken har :D

hvis du og han derre jalla fiskekompisen din får laks, så skal jeg ta av meg den hatten jeg vanligvis ikke bruker..hehe...

ingen som får fisk i Gaula nå vel?

B);):D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jadda og vælkkømin inn til FS. freskt første innlegg, B):D men du har nok mye rett i det du sier

11 fisk meldt inn i går og 65 på de siste 7 dagen sier nok en del om situasjonen.

det er tatt 2 SØ de siste 7 dagene, nå er ikke gaula akuratt kjent for å være noen stor SØ elv, men 2 stykk er ekstremt dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du og han derre jalla fiskekompisen din får laks, så skal jeg ta av meg den hatten jeg vanligvis ikke bruker..hehe...

ingen som får fisk i Gaula nå vel?

B);):D:)

Man får ikke fisk hvis man sitter inne med tommelen i stompen (slik du kanskje gjør?!). Å kalle noen jalla, selv om det kanskje var ironisk ment, er bare dumt hvis man er helt No0b fiskemessig selv. P\/\/n |)..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.