Gå til innhold
Fiskersiden

Småflekket rødhai


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Yiiiiiha! Jeg puster lettet ut! Og gratulerer både med innsats og resultat.

Legger ut en kjapp rapport fra min innsats også. Den sammenfalt desverrre med bytte av ISP for oss, så jeg la den ikke ut dengang. De fleste har sikkert fått med seg at den jeg fikk var den samme som Jarl Fr. fikk. Innveid til 430 g. Den har etter to turer på land blitt døpt Rusty Rat etter den rustbrune flekken i munnviken.

Litt om turen. Har i lengre tid hatt en plan angående småflekket rødhai. Har gjort noen spredte forsøk på en helt annen lokasjon, men har fått med meg at Jørgen også hadde en plan om denne fisken og vi avtalte å innimellom gjøre sammenfallende fremstøt. Så etter jobb en dag var det kjapt gjennom å stue ferdigpakket utstyr i bilen og belage seg på kø gjennom byen. Kø var det imidlertid mye mindra av enn det pleier, så jeg var fremme i god tid i forhold til hva som var avtalt med Jørgen. Rigget derfor opp i ro og satte ut stenger. Hadde et run som glapp allerede etter å ha satt ut en stang. Hadde ytterligere et run som glapp rett etter å ha satt ut nummer 3. Rigget en stang med småkrok for å se om det kunne være noe spennende på nært hold. Lirket opp en liten sortkutling på dette, men så runnet det igjen på sistestangen. Fast fisk denne gang og sveiver inn. I det jeg kjører fisk kommer Jørgen susende og spør om det kjøres hai. "Ja, det ser slik ut", svarer jeg. Og jammen gjorde det ikke det. Full ståhei og armer og bein og bilder og vekt og tang og det hele om hverandre. Var jo ikke klar engang da vi hadde regnet med størst sannsynlighet i mørket og det var ikke begynt å mørkne engang. Så noen bilder:

1.jpg

6.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Jeg var allerede rent flau over å ha fått fisken under første pass, og det før Jørgen var skikkelig på plass. Gullhårene bør nok trimmes. IHVERTFALL etter at jeg rett etter hadde denne rakkeren en tur på land og krysset dermed av nr 65 og andre ikke helt enkle fiskelsag for dagen:

5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.