Gå til innhold
Fiskersiden

Fisketurtips


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Har ikke akkurat funnet opp kruttet, men her er mitt tips: Fyll opp en halvlitersflaske med varmt vann, sleng i noen spisesskjeer med salo, sørg for at blandingen blir ganske sterk. Dette skyller man hendene i når de lukter som verst av makrell, sild og sardinolje. Funker som f... og er en velsignelse når det trengs. En liten fille i tillegg til dette er jo helt topp. Skitt fiske:-)

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, Jørgen - ble imponert over den vrien da vi fisket sist. Kan slenge på tipset mitt i tillegg. Ta vare på gamle håndklær, t-skjorter og lignende som du egentlig skulle kastet. Klipp dem opp i passe størrelser, brett dem sammen og legg noen i fiskebagen, fiskekassen, tacklemappen eller hva man nå bruker. Under fisket kan de enten henges i beltet eller på podden slik at den er lett tilgjengelig hver gang man har sølt med agn på fingrene. Den sparsommelige kan selvsagt ta de med hjem og vaske de etter tur, men ettersom jeg bruker gamle filler jeg likevel skulle kastet så kaster jeg dem etter endt tur. Da slipper man også problemet med at man glemmer de igjen i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke zaloen sette lukt på agnet når du agner om? Ville vel ventet til jeg skulle pakke sammen med å vaske hendene i sterkt zalovann.

Foretrekker selv å bruke kun en bomullsfille til å tørke av gørret med, evt dyppe dem i vannet og tørke etterpå.

Zalovann til bruk til slutt, ja - og fille underveis. Derfor er det også nyttig med flere filler slik at man kan ha en ren til slutten av turen.

Etter å ha lest KIS`s proble så ville jeg vurdert zaloskrubb før lunch også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et skikkelig pyse-tips som jeg bruker hvis jeg skal rett på jobb fra kystmeite.

Rapp noen plast engangshansker når du fyller bensin. De fleste bensinstasjoner har en holder med sånne hansker ved pumpene.

Det ser ikke særlig tøft ut når du setter på agnet, men man slipper og stinke fisk når man kommer på jobb.

Ellers gjør jeg som Jørgen, Zalovann i en flaske og et håndkle. Fungerer supert.

Og JIF skurekrem med sitron når jeg kommer hjem.

Endret av Jarl Fr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffegrut er tingen. Og i motsetning til zalo og jif skurekrem tar det ikke livet av huden din.

Fikk dette tipset her på fora men husker ikke av hvem. Ellers er det ikke dumt å smøre henda med noe krem eller noe før fisketur, da agnskitten trenger litt mindre ned i huden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mange fine tips! Ellers går det jo an å ta med seg en god kamerat med rene klær, og tørke seg på han... :)

Godt jeg sjelden har rene klær på meg på fisketur, ellers må jeg kanskje revurdere den turen vår nå gett...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putebiterne stårfrem ser jeg :)

Ute ved kysten:

Syns jeg ser en mann lukter litt på fingrene (for å se om det lukter fisk). Tar så frem latekshanskene og tar dem på. Tror faktisk ikke jeg hadde vært der til å se fortsettelsen!

Ei fille i beltet er forsåvidt greit å ha da. :)

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med vestlandsfergene er at du kan kjøpe påsmurte lefser, vel og merke på betjente ferger med kantine. Disse går det jo også an å tørke seg med, kanelen i smørfyllet, altså de litt harde kanelkornene, funker fint som "skurekrem"...Nei, dette ble vel bare dumt. Er ikke meningen å forsøple tråden, men jeg er litt sånn "alternativ" i dag, sitter hjemme og sliter litt med en obligatorisk innlevering i biostatistikk... :D:D

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Forholder meg til at vi stort sett fisker i VANN, og vasker dermed lankene i det! Kaffegruttrikset hørte jeg fra Sveits, og slang vel ut det på sida her for noen år siden. Sjøl drikker jeg ikke kaffe. Men ei tøyfille, evt vått gress kan være greit å ha innimellom. Om vinteren gnir jeg labbene rene i is eller snø. På lengre vinterturer på fjellet har jeg gjerne med meg en tube med håndkrem for å unngå at det sprekker rundt neglene. Ellers nada.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.