Gå til innhold
Fiskersiden

Kutling-dilla


Audun
 Share

Recommended Posts

Så er det dette ustanselige maset mitt da...jeg må spørre dere om noe igjen :P

Kutlinger, folkens; disse ursinte snelletømmerne som spiser alt de kommer over...Jeg mangler bilder av to arter, nemlig bergkutling og tangkutling. Trodde til min store glede at jeg endelig hadde nedkjempet en bergkutling under en surføkt i går, men niks og veldig niks. Etter litt småfikling og nitidig studering av fisk og artsnøkler ble konklusjonen leirkutling.

Mitt spørsmål: kjenner noen til plasser der det er vanlig å få berg- og/eller tangkutlinger? Helst på Østlandet og noe lenger sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en plass nord for bergen, der det er MASSE tang og svartkutlinger. Hvis du skal en tur til Bergen snart er det bare å gi en lyd. Sist meg og Hunteren var der, var det små stimer med tangkutlinger :P

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor unna langt kunne du tenkt deg? Min tangkutling kom i Sandebukta - akkurat en times kjøring fra meg (Sofiemyr) utenom rushtrafikken

Oi, spennende! Skal kanskje avgårde for å prøve litt småflekka også. Men det aller beste hadde vært en eller annen plass i tilknytning til Oslofjorden, på begge sider, gjerne Asker også, spiller ingen rolle...

Har en plass nord for bergen, der det er MASSE tang og svartkutlinger. Hvis du skal en tur til Bergen snart er det bare å gi en lyd. Sist meg og Hunteren var der, var det små stimer med tangkutlinger :D

Hehe, genialt! Jeg skal fiske sammen med Åsmund og diverse andre kamerater fra og med den 20. oktober til og med den 23 oktober, men da er hovedmålet havmus og skate, det blir spennende! Sleng deg med du også, det hadde vært inspirerende og lærerikt for å være flue på veggen når dere i bergensteamet kliner til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.