Gå til innhold
Fiskersiden

Trolling


bsperrud
 Share

Recommended Posts

Laksen de tar på Norsjø er støinger, altså fisk som har gytt i elvene rundt Norsjø og har vandra ut igjen.

De Norsjø-trollerne jeg har kontakt med får visst endel støinger, men ingen i "Vänern-format", dvs fisk med bra kondisjon. Den laksen de får er alltid tynn, og blir nesten sett på som en ufisk på Norsjø.

Jeg har vært noen turer på Norsjø, men bare småfisk hittill, men de drar jo jevn og trutt knallørret der.

Tror Tomas (mannen Thile referer til) er mannen for dine spørsmål, Bsperrud.

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laksen du får der er slips ja......men det har blitt tatt fin laks der ja....men sjelden .. men jeg trur jaggu laksen er der året rundt

Ørretten får man iaf året rundt.

Litt dårlig når de er i elvene og parrer.

skulle undre meg fælt om du IKKE fikk ørret på en tur der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksen i Norsjø går opp fra skienselva via trappene på Skotfoss og skal gyte i Bøelva eller Heddøla. Hører det blir tatt støinger på våren, dette er gytt fisk som er fredet og skal slippes ut igjen. Disse slipper seg normalt ut igjen i løpet av våren slik støinger gjør ellers. Nygått laks begynner å innta Norsjø i juli/agust men hører sjelden at det blir tatt oppgangslaks der. Bare noen få i Bøelva/Heddøla hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.