Gå til innhold
Fiskersiden

Hvit elg


Jørgen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og det gode i mennesket vant til slutt:-)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134373

Sant nok Jørgen.

Den stakars elgen med genefeil har sikkert blitt mobbet så mye av de andre normale elgene der nede så det er godt att noen er snille mot den.

Lenge leve elgenes svar på Moby Dick :):D:D

PS.Ryktene sier att den planlegger høgskoleutdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er et noen som har en god grunn til og legge ned rifla hvis den hvite æljen kommer? har ikke hørt noen gode grunner enda.... en albino ælg er en elg med gen-FEIL, derfor må denne elgen lukes vekk. hvis denne æljen får lov til og vokse seg til en "stor" okse, vil han da regjere over de små oksene, og dermed få parret flest kuer. da får vi et uvisst antall kuer som ikke er drektige, pga albino-æljens manglene forplantning egenskaper. dette fører til redusert ælj stamme, økonomiske tap og andre problemer!

dette er en så typisk sak, hvor folk som ikke har noe forhold til skog,ælg eller ælj jakt utaler seg om at den må fredes, og " vi vil ha mer hvit elg!" det taler om uvitenhet og slappe holdninger!!

edit: skrivefeil..

Endret av langnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars elg...

Er det mer synd i elgen fordi den var hvit? Eller er det synd i alle elg som blir skutt?

Jeg forstår meg ikke på deg Jørgen. Hva kan du om jaktetikk og jaktmoral?

Jeg inviterer deg herved til å være med meg på hjortejakt en gang. Så kan du få se at jegere både tenker etikk og moral når de jakter.

Men skremmer du hjorten dytter jeg deg i elven. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg visste jeg kom til å knekke deg Hunter:-)

Denne tråden har vært en spøk fra min side, jeg mener på ingen måte at den hvite elgen bør bli spart i elgjakten, jeg greide bare ikke å dy meg når jeg så mitt snitt til å være Albins gode venn. Når det er sagt, tilhører jeg heller ikke gruppen folk som på død og liv MÅ skyte denne elgen. Men hvis albin kommer ruslende inn på noens post - BANG! Som også ville skjedd med en lik brun elg i elgjakta...

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg visste jeg kom til å knekke deg Hunter:-)

Denne tråden har vært en spøk fra min side, jeg mener på ingen måte at den hvite elgen bør bli spart i elgjakten, jeg greide bare ikke å dy meg når jeg så mitt snitt til å være Albins gode venn. Når det er sagt, tilhører jeg heller ikke gruppen folk som på liv og død MÅ skyte denne elgen. Men hvis albin kommer ruslende inn på noens post - BANG! Som også ville skjedd med en lik brun elg...

Veldig bra Jørgen, veldig bra. Må si jeg har tvilt et par ganger, men du virker så pass oppegående ellers, at jeg lot tvilen komme deg til gode :) Ler godt her jeg sitter.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år siden var det en albinoelg som ble skutt i Ål i hallingdal.

Bonden som vi leier en hytte av var i samme jaktlag som han som skjøt albinoelgen.

De sa at de hadde sett elgen et par ganger før i løpet av noen år, og at den ikke opførte seg som de andre.

Den var visst også veldig aggressiv, spesielt mot andre hanner.

Den hadde angivelig også angrepet sauer på sommerbetet :) , og var letter å komme innpå enn vanlige elg.

Jeg fikk faktisk en liten bit av skinnet, men det er sikkert 10 år siden nå, så jeg aner ikke hvor den er ;) .

Helt klart en kobling mellom oppførsel og utseende......hvite elger ass!! Du veit at du ikke kan stole pårem :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albino har røde øyne :blink:

Nå er det ikke sikker at elgen er albino, det kan godt hende at det bare er en hvit elg. Ellers må det vel være en fordel med hvite elger nå på høsten. De har du ihvertfall sjans til å se langs veikanten før du har den over panseret på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg visste jeg kom til å knekke deg Hunter:-)

Denne tråden har vært en spøk fra min side, jeg mener på ingen måte at den hvite elgen bør bli spart i elgjakten, jeg greide bare ikke å dy meg når jeg så mitt snitt til å være Albins gode venn. Når det er sagt, tilhører jeg heller ikke gruppen folk som på død og liv MÅ skyte denne elgen. Men hvis albin kommer ruslende inn på noens post - BANG! Som også ville skjedd med en lik brun elg i elgjakta...

----------------------

hehe.... blei særiøst provosert jeg...

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.