Gå til innhold
Fiskersiden

Kastemaskin eller fiskestang


abbor
 Share

Recommended Posts

Joda, jeg har Beastmaster som UL stang opptil 7gr. Mye mer fiskefølelse, men kaster litt dårligere. Men, den kaster allikevel godt, Technium kaster bare velllldig godt.

Til fjellfiske synes jeg det er godt med en liten stang som er lett, tar liten plass i sekk og det er moro å fiske med, da er Beastmasteren kongen.

Men, som nevnt, kan du få Technium i ulike spenstgrader.

Beastmaster i samme gramklasse opptil 20gr er nok litt mykere, men jeg liker nå meget godt Technium til SØ fiske.

uansett er begge flotte og meget gode stangserier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Dro en tur til Jesting i ettermiddag med planer om å kjøpe en Fenwick Ironhawk 10'6" spinnstang, 25-60g. Har jo hørt mye skryt om BNH stengene som Ironhawk erstatter. Likte selv også den stanga men var litt for myk, spesiellt i toppen for meg. Forventingene var derfor store til den nye 25-60 grammeren.

Sitat fra katalog:

"Harde rykk og voldsomme utras dempes raskt og effektivt. Snører som ryker og krokfester som løsner er nå (nesten) en sagablott."

Dette høres jo ut som en lyrisk beskrivelse av mine engelske slukstenger (Hardy og B&W)

Skuffelsen var derfor enorm da det viste seg at Ironhawk er bygd som en billigstang. Forholdsvis lav modulus grafitt, tynne vegger og stor diameter. Tuppen på stanga er for myk og bunnen for stiv for mitt bruk.

Så på en Ironfeateher II 11' 15-54 gram. Virket som en kjempetang, likte aksjonstypen, men mykere enn det jeg er på jakt etter da jeg har Hardyen til slikt bruk.

Endte i stedet opp med ei Shimano Technium DF 330XH 50-100g. Skal bli spennende å prøve denne på stor elv. Ikke helt drømmeaksjonen for meg, men dette er i hvertfall noe som ikke "klapper sammen" under kjøring av skikkelig fisk i stor elv.

Det ble med ei Berkley Series One Skeletor 9' 15-40g til bruk med 5000 sneller også. Så nå er ny stang nr. 3 og 4 i hus for året! Måtte passe på å handle siden det var halv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.