Gå til innhold
Fiskersiden

Kristiansand 4-5.11.06


erik
 Share

Recommended Posts

Tok toget til Vennesla etter jobben fredag. Planen var å hilse på Marius (Storlaxen) samt å dorge litt rundt i skjærgården.

Lørdagen ble tilbragt i traktene rundt Søgne. Vi lånte en Buster Magnum av en vennlig sjel, og med den farkosten gjorde det ikke noe at det blåste litt. Vi fikk et par tynne ørreter, noen makrell, sei,lyr og torsk. Ikke de helt store, med en lyr litt under to kilo som dagens største. Ørretene fikk friheten tilbake, mens makrell og torsk ender sine dager hos besteforeldrene til Marius. Dagens opptur var vår egen pølsefest på medbragt primus. Vanntempen varierte mellom 10,5 og 11,5.

Søndagen holdt vi oss nærmere byen, mellom flyplassen og Varhaugbroen (tror den heter det). Båten til Marius er ikke helt i samme klasse som Magnumen, og vinden var tiltagende, så vi prøvde å holde oss mest mulig i le. Uansett ble det to små ørreter til, nye makrell, sei, lyr og en knurr. Torsken glimmret med sitt fravær, noe som var helt greit for meg. Både Marius og jeg mistet hver vår fine ørret, men slikt kan skje. Dagens nedtur var å glemme kjelen som vi skulle bruke til å lage lunsj i. Tørre brødskiver ble en litt dårlig erstatning. Vi måtte dessverre gi oss i tretiden, ettersom jeg måtte nå toget tilbake til Oslo. Merkelig hvordan man alltid finner de beste plassene (i dette tilfellet utenfor flyplassen) rett før man må gi seg.

Mange hyggelige mennesker og brukbart vær gjorde turen til en suksess, selv om fisket bare ble sånn helt greit. Jeg satser på å komme sterkere tilbake senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en grei tur dette! har fått rapporter fra andre bekjente som fisket i området. noe sjøørret og endel lyr er hva jeg har fått høre..

selv har jeg ikke fisket siden september. virker som t det er litt dødt for tiden så da er det jo litt greit med en lang pause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ut å lufte meg litt i mandals skjærgården på lørdag. Dorget fra elvemunnen bortover til bankebrua og inn til skogsfjorden. Tok også en liten omvei inn i en stor bukt i dette området, og det var der de fleste fisk beit på.

Til slutt ble resultatet 6 SØ i båten (to slanke farget og fire en pen sølv) og opp i 20 napp hvor fisken var enten på noen sekunder eller det var bare et napp.

Det var tydelig at fiskene var mere ut mot sjøen enn inn i vårens områder, grunnen varmt vann tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen i dag produserte fire makrell (to av dem virkelig feite ca 600-800g), to lyr og seks SØ. Bankefjorden fikk jeg kun makrell, lyr rundt Gismerøya og SØ (fra 300g til 800g) overalt egentlig.

En sølv wobbler og en RT wobbler var de drepende, fiskene var ikke intressert i orange i det hele tatt i dag.

Alt i alt, en fin men kald dag, og det så ut som SØ'ene hadde begynt å trekke inn i fjordene.....

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.