Gå til innhold
Fiskersiden

da er huset i hus


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Canon Digital EOS 30D

http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34981

Linse 1

http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11914 til allround bruk

linse 2

http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11871 til macro.

prisen vil være 18553,-

Kan noe fortelle meg om dette er en bra sett for min del, mange av dere vet jo hva jeg brukere kamera til, men ønsker å kunne "lek" noe mer. macro er jo noe som er artig men ønsker også å kunne ta flotte bilder av dyr og natur/landskapsbilder.. Fiskere i action mm.

Jeg ønsker også å ta bilder av fisk i action, der de hopper ut av vannet o.l er det noen spesiell linse som kan hjelpe meg å få tatt bra bilder av ting som skjer raskt og der objektet er i bevegelse................

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du fisker mye fra båt og da vil mye vidvinkel være en fordel, samtidig er det ofte dårlig belysning når spennende motiver dukker opp, og det at det er "action" gjør at du ikke kan bruke lang lukkertid for å kompensere for det.

Man kan si at til ditt bruk vil et lyssterkt vidvinkelobjeltiv - gjerne med variabel brennvidde - være optimalt. Men har skjønt at et slikt objektiv (av bra kvalitet) er kjempedyrt å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen formening om driftssikkerhet på digital speilrefleks, men du har tre mnd. reklamasjonsrett ved kjøp av brukt vare så jeg vil anbefale at de sjekker lokale kamraforhandlere etter pentbrukte kamraer og objektiver, gjerne med kosmetiske feil(riper i huset ol.) og nettshoper etter demovarer før du eventuelt kjøper nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titta på den pakkeløsningen til Nikon D80. Det leveres med et utrolig alsidig objektiv. Må ut med ganske mange lapper for å få et som er noe særlig bedre. Skal en ha bildestablisator må man oxo ut med 3-4 lapper for ei linse som ikke er bedre på andre måter, og ikke har det store zom området.

Den Tameronlinsa jeg anbefalte er oxo noe av det råeste i klassen. Får sef bedre, men da ryker stort sett hele "busjettet" bare på linsa.

Er man villig til å legge på et par lapper til er jo Nikon D200 et meget godt alternativ.

Endret av svenna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør at dette tar tid, er at det kommer på en del tusenlapper og så er det jo en jungel av dubeditter. Føler jeg har fått masse flott info av både Svenne og ThorEH her som jeg tar med meg videre. Michael blir med meg på Fotovideo slik at han også kan hjelpe meg. Han er også inne på Nikon.

Det er noe skit å gjøre noen bomkjøpt og det skal vel strenkt tatt ikke være nødvedig når man har så mye flinke folk å rådføre seg med. Jeg har minimal kunnskap om foto så derfor tar det tid Henning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar laaaaaang tid før en klarer å utnytte alle mulighetene med et sånt kamera, Erik. Her MÅ du lese bruksanvisningen, hehe.

Får du bytta ut lisa i Nikon D 80 kittet med denne har du bildestabilisator og en råere linse til et par lapper mer.

Edit: kom på en annen bra linse.

Endret av svenna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.