Gå til innhold
Fiskersiden

da er huset i hus


pikewallis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er et nikon d80 hus i hus, + 18-70mm linse. minnekort og veske. Så nå er det bare å vente på at batteriene lades og natten senker seg over Ellingsrud og kona setter på seg noe pent og nett............. :P:lol::lol::lol:
huffda...det var visst noe på FS ette eller annet sted som forsavnt like fort som det kom :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattla med nytt kamera!

Hva fikk deg til å velge Nikon (med tanke på starten av tråden der du heller mot Canon)?

ble littt mange nikonfolk rundt meg til og med han i butikken var nikonmann

testbilder.......

091120062325t2VOf54ZsPtq4bclSu.JPG?36

fra terassen

0911200623269T9RsH8zBeZPwSZCsw.JPG?72

arbeidlampa igjen.

091120062327ERSKyxQSSe4EBqGOZ6.JPG?52

Dette er heftige saker altså, gleder meg som et barn til å få tatt noen bilder på fisketuren i morgen.

Så er det å lære seg mye av bruksområdene på kamera, noe som blir skit skøy å ta tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du kommer til å angre på kjøpet, har hatt dette kameraet noen uker nå. Tror ikke den gamle F4 kommer til å bli brukt like flittig fremover.

Det var så mange fordeler med D200 i forhold til andre DSLR, den viktigste for meg var at den er mye bedre sikret mot støv og fukt. Jeg kan bruke alle de gamle linsene mine, selv den gamle men gode micro nikkor 55mm fra sent 60 tall. Bare å trykke inn en knapp stille brennvidde og blender.

Det eneste var at jeg også måtte ha en blitz som passet til dette kameraet, det var heller ikke gratis ;)

Endte på sb 600, dette bør være din neste investering. Sitter nesten konstant på kameraet. Også fin til å skremme renna ræv på elg og andre rovdyr :D

Lykke til med ett flott kamera!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bruke alle de gamle linsene mine, selv den gamle men gode micro nikkor 55mm fra sent 60 tall. Bare å trykke inn en knapp stille brennvidde og blender.

Hah! den linsa har jeg og, måtte dog slipe til noe på innfatningen for at den skulle passe dagens feste. Er den skarpeste linsa Nikon noensinne har produsert. Min sitter dog på et like gammelt FM kamera, og er nå for det meste for syns skyld ;) Blir vel tatt i bruk om jeg kjøper meg DSLR.

Og gratulerer til Erik med nytt kamera!

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så mange fordeler med D200 i forhold til andre DSLR, den viktigste for meg var at den er mye bedre sikret mot støv og fukt. Jeg kan bruke alle de gamle linsene mine, selv den gamle men gode micro nikkor 55mm fra sent 60 tall. Bare å trykke inn en knapp stille brennvidde og blender.

Ja, bruksegenskaper og soliditet, beskyttelse mot støv og fukt inkludert, er viktige argumenter for å kjøpe et dyrere kamera. Men hvorvidt man kan bruke gamle objektiver er en sannhet med visse modifikasjoner. Jeg kjøpte også adapter, slik at jeg kunne bruke mine gamle analoge objektiver på det nye digitale kameraet. Men det er ikke nok at du kan skru objektivet på. Har det riktig fokuseringsavstand? Husk på at det ikke er noen garanti for at det er samme avstand fra bakre linseelement til bildeplan på to ulike systemer. Og er objektivet optimalt til digital bruk? Jeg har observert at ytelsen på mine gamle objektiver er ytterst variabel på digitalkamera, objektiver med ytelse i toppklasse når brukt med analog film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! den linsa har jeg og, måtte dog slipe til noe på innfatningen for at den skulle passe dagens feste. Er den skarpeste linsa Nikon noensinne har produsert. Min sitter dog på et like gammelt FM kamera, og er nå for det meste for syns skyld :D Blir vel tatt i bruk om jeg kjøper meg DSLR.

Og gratulerer til Erik med nytt kamera!

Michael

Min micro 55mm er så slitt så den passer som hånd i hanske

:D men optisk er den fortsatt på topp.

Når det gjelder avstanden til bakre linseelement så skal jo dette følges av mm (fokallengen). Men som sagt så er dette nåkså greit med D200 ( var litt kjapp nå jeg leste igjennom i sted, men D80 er ikke noe dumt valg det heller.) Nær sagt alle linsene som Nikon har produsert ligger i hjernen til kameraet. Men bruker man gammel skrufatning med overgang så stiller saken seg anerledes.

Men man skal kunne bruke alle linser på D200 bortsett fra linser merket IX tror jeg det er. Men dette er kun et lite knippe linser. Er derimot ikke sikker på om D80 er kompatibel med alle linsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
ut i fra dette kan det se ut som jeg har valgt riktig. :D

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=158178

grattis med kamera

smaken er som baken, og testerne er kjøpt og betalt :rolleyes: neida, men det er store avvik på slike tester digital foto kåret EOS400D til årets kamera 2006, så i følge de så har du kjøpt feil B)

du blir sikkert kjempfornøyd uansett. Gleder meg til lommeboken tillater en EOS400D ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.