Gå til innhold
Fiskersiden

Norges største utvalg i sjøøret fluer på nett


rikky
 Share

Recommended Posts

Norges største utvalg i sjøøret fluer på nett

Stusser på en ting. Fiskersiden annonserer for at de har Norges største utvalg med sjøøret fluer (Med bannner) på sin egen nettside. En utfordring til dere som driver fiskersiden, Har dere det??

rikky

Bare lurte på om gutta på fiskersiden hadde telt antallet på fluer andre butikker selger, ikke er fiskersiden best på pris heller!! Håper jeg ikke fornermer noen.

Rikky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang sjøørret fluer på nett så savner jeg jammen meg en nettbutikk som selger fluer til en "normal pris", det er jo ikke noen mellomledd av salg direkte på nett så det er latterlig. F.eks flueboksen.no selger sikkert ok fluer til 10 kr pr stk. Men de har jo elendig utvalg, en flue på nett skal ikke koste 25kr++++. Helt på tryne!!!!

Savner en norsk utgave av fiskefluer.com

Fantastiske fluer til en bra pris :)

Jeg er sinnsykt fornøyd med fluene og prisene, dette er svenskt(flugor.se)

Handler man for under 200 kr så slipper du den teite tollen også.

Ang fiskefluer.com så ikke bare sjekk saltvannsfluer, men også streamer, storøøret og ikke minst bonefish fluene er perfekte SØ fluer. Bare å sjekke folkens!!!!!!

www.saxild.dk er også meget billig og bra, fiskefluer.com har forøvrig bra kroker blant annet Mustad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får 11 Nkr. for hver flue jeg laver til Fiskersiden. av disse penge skal jeg trække udgifter for materialer krok osv. så kan i selv regne fortjenesten ud. de fluer man køber hos Fiskersiden. er bundet på saltvandskroge. desuden er fluen belastet så den har ret balance i vandet. undtaget er dog deciderede nattfluer, som skal bule på overfladen.

betingelsen for at lave fluer til Fiskersiden var. at de ikke skulle være masseproducert. derfor blir fluerne bundet på bestilling. alle er testet. og jeg kan stå inde for at de kan fange fisk.

det er rart at se at man kan får billige kvalitetfluer på nettet. det var netop en del av missionen med fluesalget her på siden. idet det for få år siden. næsten bare var nuligt at købet lavkvalitetsfluer på kroge som ble anløbne efter bare en tur i sjøen.

jeg kender fluerne fra Uniqueflies og synes også de er av bra kvalitet. hvad man ønsker at købe er jo ens eget valg :)

skitt fiske

Lars Henrik

skal jeg komme med et lille surt opstød.

det er jo egentligt ejendommeligt at mange fiskere gerne betaler op til 50 kr for et sluk. denne agn blir som regel producert på maskine, altså stanset ud og udgifter til produktion og materialer er minimale.

for fluer gælder det at disse altid er håndlavede. materialerne er dyrere og timelønnen for producenten er lavere. men jeg skjønner at vi som forbukere mener at vi får mer for pengene om vi køber sluk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det var ikke meningen å provosere noen, mener selv at gode fluer fortjener en bra pris, hater selv dårlige fluer, Kenya fluer er uaktuelle, dem får du for 2 kr stk om du gidder kjøpe 300-400 fluer. Har god erfaring med fluer fra Unique og aktiv fritid. Poenget var at fiskersiden markedsfører seg som størst på sjøøret fluer på nett noe som ikke stemmer. Det finnes utallige butikker som har større utvalg en fiskersiden.Kvaliteten er sikkert bra men hvorfor markedsføre seg som størst når man ikke er det??

Rikky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først si at jeg eier www.flue.no. Jeg startet denne butikken av en enorm interresse både for fluefiske og fluebinding. Jeg fisker ca 250 dger i året etter ørret. Jeg har mange ganger gått dit hen å kjøpt fluer jeg selv ikke gidder eller har tid å masseprodusere. Dette har jeg gjort fra de mest kjente (uten å nevne navn) tilbyderne på nettet. Fluene har vært fine de, men de har gått i total oppløsning etter bare noen få ganger i vannet. Derfor prøver jeg å selge kvalitetsfluer til en RIKTIG pris. Det er ikke helt sant fordi om fluene blir produsert i utlandet at de automatisk er av dårlig kvalitet. Du kan selv definere kvaliteten du vil ha dersom du kommer over de riktige personene. Jeg er heldig og kjenner de riktige folka fra før, derfor får jeg skikkelig kvalitet også. Dette er altså IKKE billigfluer som vi kjenner fra før. De er bra utprøvd og de holder mål til de grader. Mange av de store merkene vi kjenner gjør jo dette på akkurat samme måte. Tror du f.eks Jan Daugaard sitter å binder sine egne fluer som vi må kjøpe for 100 kroner for 3 stk i butikken? Det er en generell overprising i markedet! Mine fluer er fra samme produsent som lager til et av de mestselgende merkene (igjen uten å nevne navn) i UK og US. Når det gjelder utvalget som det var påpekt her så er det under utvikling. Snart kommer det masse sjøørretfluer, havabborfluer, laksefluer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkuranse er vel stort sett sundt uansett :blink:

Det jeg lurer på er leveringstiden, har bestilt en del fluer her fra fiske siden for en god måned siden, noen som vet hvor lang tid jeg må regne med??

skjønner godt at det kan ta tid hvis det er slik at alle fluene blir laget på bestilling.

legger nok inn en bestilling på flue.no også for og prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Norges største utvalg i sjøørretfluer"

Hvis fiskersiden ikke kan dokumentere påstanden er det et brudd på markedsføringsloven. Hvis det endres til fks. "Stort utvalg av velprøvde sjøørretfluer." vil det være juridisk uproblematisk og som et pluss virke mer tilitsvekkende for målgruppen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudd på markedsføringsloven ja, vel sist vi sjekket hadde vi det største utvalget fluer til sjøørret. Om du ønsker får du undersøke nærmere. Fluene er av GOD kvalitet og med ekspedisjonskostnader etc havner de på den prisen. Ergo for dyre. Vi har også tenkt å avvikle fluesalget, for lite fortjeneste, for mye tid. Sånn er det med den saken. flue.no mannen, stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudd på markedsføringsloven ja, vel sist vi sjekket hadde vi det største utvalget fluer til sjøørret. Om du ønsker får du undersøke nærmere. Fluene er av GOD kvalitet og med ekspedisjonskostnader etc havner de på den prisen. Ergo for dyre. Vi har også tenkt å avvikle fluesalget, for lite fortjeneste, for mye tid. Sånn er det med den saken. flue.no mannen, stå på ;)

Står på jeg Remy:) Egentlig veldig bra at jeg i det hele tatt får uttale meg om min egen butikk på et nettforum. Har opplevd å bli "kneblet" på det groveste andre steder, med påstander om reklame og verdensherredømme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Nicolaj Brekke

Kanon at du du vil ta for deg mer SØ fluer også, ofte slik at flere butikker har bra med døgniser, mygg osv...

Men nedprioriterer Sø fisket, jeg som er fra Grenland vet av det jeg har sett av fiskere i sjøen at potensialet for SØ fluer på nett er enormt, ikke så rart noen butikker sliter når en flue skal koste opp mot 40 kr. Fluer er en forbruksvare, hvertfall SØ fluer ;)

Så sjekk fiskefluer.com, de har de beste kroker på markedet og enda presser priser ned i 8-10 kr flua. Jeg er utrolig fornøyd med dem. Har snakket med dem og de håper selv at noen kan starte en slik butikk i Norge, kanskje et samarbeid kunne være aktuelt??????

Torgeir

Endret av Torghino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Blir nok ikke aktuelt med noe samarbeid med fiskefluer.com. http://www.flue.no satser på det norske markedet og tar kun inn fluer som vi vet fungerer som imitasjoner på de insektene vi har i Norge. Det er liksom det som er profilen vår. Og kvalitet.

Noen snakket om kroken her. Vi kjører Mustad, Kamasan og V.M.C. Jeg binder selv mine egne fluer på Mustad og Kamasan og de holder meget høy kvalitet.

Sjøørretfluer skal det bli mye av, men vi prøver samtidig å ta inn det som funker. Det vi vet funker. Og helt ærlig så tror jeg nok mange kunne koke ned utvalget til ca 10 forskjellige fluer som virkelig er bra. I min boks for sjøørretfluer finnes det kun EN type:) Den funker alltid under alle forhold. Helt utrolig. Jeg har gitt den bort til andre ivrige sjøørretfiskere og de er helt forbauset. Av og til slumper man til med en goflue.. det er artig. Vurderer å få denne inn i liste over sjøørretfluer. Bare kom med forslag om noen vet om noen som fungerer helt latterlig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du i et tidligere innlegg stikker frem tærne og hevder at fluene dine både har gjennomgående god kvalitet til en riktig pris.

Hva som er kvalitet og hva som er riktig pris kan vi sikkert diskutere, men jeg skal gi deg rett én ting. Fluene dine er i forhold til det øvrige norske markedet relativt billige, men der stopper også sammenligningen.

At det finnes direkte stusselige fluer i handelen er det ingen som helst tvil om, men etter å ha studert bildene på mange av fluene dine nøye, syntes jeg ikke du er så veldig langt unna selv: Svært mange av fluene er for det første dårlige kopier av originale mønster. Enkelte er ute av proporsjoner, direkte overdressede og dessuten nokså lurvete bundet. Avslutningsknuten på nesten samtlig fluer er under pari og flere av fluene er etter mitt skjønn direkte stygge å se på. Så hva som gjør dette til kvalitetsprodukter er for meg en gåte.

Men med forbehold om at meterialet tåler mer enn én fisk og at det fremdeles sitter på kroken skal jeg i beste "slemme-tor-stil" rulle terningen og gi deg en treer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.