Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret i sør, noe liv?


Blege
 Share

Recommended Posts

Dagens tur ga en del fisk (8-10) av ulik størrelse og kvalitet. En støing som burde vært på ett par kilo veide vel knapt kiloen. To over minstemål resten under. De fleste tok på sluk. Vanntempen ca 7,5 grader. Mer liv enn pålenge. Virker som om fisken trekker innover mot mere brakk vann. Andre med erfaringer fra fiske helt sør i Agder?

Endret av Blege
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tur ga en del fisk (8-10) av ulik størrelse og kvalitet. En støing som burde vært på ett par kilo veide vel knapt kiloen. To over minstemål resten under. De fleste tok på sluk. Vanntempen ca 7,5 grader. Mer liv enn pålenge. Virker som om fisken trekker innover mot mere brakk vann. Andre med erfaringer fra fiske helt sør i Agder?

ikke fisket på en stund selv, men det frister med en tur. hører flere som får endel...

hvor var det du fisket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På søndag hadde temp. gått merkbart ned ute på bankefjorden og også lengre ut. Har tidligere vært rundt 7 nå var den helt nede i 3-4. Frem til nå har tempen i vannet faktisk vært høyere jo lengre ut du har gått. Inne i fjorden har det stort sett vært rundt 3-4 grader mens det lengre ut har vært nesten det dobbelte....

Endret av Pero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det kaldt som fy, men hvis jeg er heldig, skal jeg komme meg ut en tur litt senere.

For litt over ei uke siden var temperaturen inn forbi Bankebroa mellom 4-5 varme grader. Gjette at den har synket kraftig etter disse siste dagene med kalt vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Var ute en liten tur i dag med flua nydelige omgivelser å fiske i snø og åpent vann pga vind

5 kast - en kilos på liten rekeflue mista en rett etterpå B) moro rakk å fiske 45 min så var det rett i studio

plate kommer forresten 15 mai musikken er inspirert av fiske så løp og kjøp...

Nå er det stor fisk i sponga så en som jaget og herjet i overflaten kulde = fisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv ut en veldig kjapp time for ett par netter siden......prøvde to av mine beste steder uten napp.

Ga meg til slutt siden det var så kaldt og tanken av en varm kos på sofaen med kona var nok for fristende.....

Satser på noe mere turer neste uke, helst om dagen og i varm sol.......da, blir det fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute et par timer i dag endelig litt mindre vind

elendig fiske prøvde alt fra rekefluer til store tuber

merkelig............ sist tur fikk jeg med en gang

sånn er ørretfiske på denne årstida uberegnelig skal snart ut igjen !!

:lol:

Var i sponga og storebanken den ene jeg fikk 100 gram hadde ***** meg slukt så jeg måtte drepe den synd

når vinden etterhvert snur blir det bedre det er det samme hvert år og i løpet av mars blir det supert fiske

selv om de største fiskene er "lettest" å få i kulda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis ken!

var det ved sponga igjen?

vet du hvordan det er ved skjernøya for tia?

Takk ... I Sponga var det . sjelden med kilosfisk her men jevnt over bra . var moro i dag

Ved skjernøya har det blåst mye og det er grunnen til at jeg er i sponga pga østlig vind

håper den snur snart ...... det er jo i områdene skjernøya tregde og harkmark de store er

bruker kun to min på sykkel til bukta i sponga så det er home poolen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv uten en liten tur i går, men desverre hadde ikke like mye fiskelykke som Ken.

Etter ca. 1.5t ble det tre napp og to etter men ingen på land. Prøvde forskjellige fluer men Magnus'n var den eneste som fikk intresse....

Satser på en fiskfull tur enten i morgen eller søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok av sø i dag. Dro først laangt ut og fikk en pen kilosfisk der i god form med magen full av brisling. Masse sei (og lomvien likte tomicen...)og da vinden økte vel mye stakk jeg nesen heimover. Bankefjorden- landekilen/hobde var jo spekka med støinger. Ikke sett på maken. Nesten ikke mulig å ikke ha fisk etter. Håpte det skulle være noen i form innpå her, men bare slike blanke avmagrede. Hadde det nå vært noe mage på dem så hadde det jo vært noe, men slik kondisen så ut nå var det bare helt feil å bedrive fiske innpå her... Sto veldig konsentrert.... Hadde både 2 og 3 etter om gangen... ikke det jeg gidder å fiske på nei.... 2.8 grader i vannet langt ute. På bankefjorden og innover bankebrua var det nede i 1.5.

Får nok ta meg en tur ut der ute igjen i morgen:)

Endret av Pero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro 3 med en gang jeg kom ut i dag rundt 7, dobbelt hugg 2 ggr og mistet en pen en. Hadde hvertfall et laangt run pån.... Mye smått 5-900gr, tror alt i alt jeg hadde oppe rundt 20-25. Mistet tellingen. Mistet også en god del i overflaten- hoppet og spratt. På slutten i dag dro jeg 4 på riggen, 8-10 m ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.