Gå til innhold
Fiskersiden

surftur på Øystein si kai


kim andre
 Share

Recommended Posts

4 fiskere

25 pigghå

en hågjel

EDIT: og en makrell

og her er bildene:

The beginning......

071220060402gzvuyhvx4ypXAxHLVN.jpg?2

vekten på pigghåene hadde nok et snitt på halvannet kg, og største strakk seg mot 2kg. Men duverden så spreke disse småtassene er!

071220060403xCQaN7fzUKSyJ8SWyh.jpg?53

hjelp! Kim Andre! den spreller!

071220060409HeJFA6vPZAjnlKu1Qr.jpg?65

Øystein startet brutalt med 3-4 kjappe

071220060411woMIhCJWzdJ9OvZxIP.jpg?71

071220060413Rsn1O8jg3N7LAeFfHw.jpg?46

diskusjonen går hart for seg på hjørnet av kaien, Karleif skimtes bak Øystein.....

071220060414LpvX4TGfupZ74rhhNS.jpg?4

Karleif har alltid hatt stor respekt for fisker med pigger og tenner, kveldens første for hans del....

071220060415b7Fk1HEP4O5xmAqoBW.jpg?41

fortsatt ikke helt kontroll over den lille ville haien

071220060415TzmucX52ueZ8PQjopS.jpg?44

og så, etter MYE banning,sparking, spytting og grining fra Øystein (Øystein mangler Hågjel....), var Karleif klar til å poserer med årets hai!

071220060416QiWSvpQ8QO9ooT9uaL.jpg?10

til og med denne har han ikke kontroll over.....

071220060417FnJA8RoFueFNOn1EK4.jpg?60

ble litt redd, så det var best å holde den litt vekk fra kroppen....(mye kropp,sulten liten fisk)

071220060417BNlaYqmvLq4Y5v4gnX.jpg?61

Hugo entret kaien med noe forjævlig høy banjo- køntry, sadistisk "musikk" hylende på anlegget....dansenede spratt den rødhårede trønderen med skjeve briller(eller var det han som er skjev?) ut av bilen og startet å rigge stenger mens han vrikket på ræva og sang...

DERFOR, tok vi ingen bilder av Hugo på denne turen, vanskelig å ta bilder på lang avstand i mørket.....

dagens to forsøk:

1: har noen mustadkroker (gidder du å legge ut bilde lasseB?), type stor sirkel, som skulle prøves i dag....fisket i vel en time med denne kroken på den ene stanga, nappet som bare pokker, men fisken ville ikke sitte :angry: , byttet så til owner, og jeg rundet 10 pigghå med god margin utover kvelden, få fisker som slapp unna med owner....fikk min første pigghå på denne Mustadkroken i fjor, perfekt kroket i munnvika, var derfor rimelig skuffa i dag. kroken skal prøves mer før det tas en endelig konklusjon.....

2: funnker pigghå som agn? pigghå strimler sitter noe så forjævlig godt på kroken, em det bel langt i mellom de to pigghåene jeg kalrte å lure på dette agnet...så pigghå fungerer til pigghå, men kanskje det er best som en kombi med andre agn som løser seg fort opp?

kveldens fangst:

22-25 pigghå, med et snitt på 1,5 kg

en hågjel, ny antipers for Karleif

en makrell tatt på owner ssw 10/o og på 30-40 meters dyp....

og aller best! INGEN SYPIKER!!!!

takker masse til Øystein som dro meg med til plassen sin, en meget spennende kai som og skal fiskes i dagslys :)

og selvsagt masse takk til mine to andre gode fiskevenner, Karleif og Hugo

(håper du er med nestegang Lars?)

Endret av kim andre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 eller 25....kom ut av tellinga når vi var på 20, da hadde du fått en Hugo? jeg fikk to etter dette hvis jeg ikke husker feil....

forrresten så fiska øyatein og jeg fra det ble mørkt til utpå kvelden og Karleif og Hugo kom og var med de siste timene, hadde de vært med under det første rushet, hadde vi nok passert 35.... :)

OG: pigghå biter på pigghå som agn...men det er ikke like bra som brisling :angry:

regner med at flere blir med på neste tur? seth, berkley, Kjetil og dere andre.....

bilder i morgen ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei! Bilder nå. Jeg kan begynne med å legge mine blinkskudd:)

Her er Karleif etter å ha satt ny pers på hågjel.

14954_s.jpg

Øystein tror ikke sine egne øyne.

14956_s.jpg

KimAndre er veldig glad på Karleif sine vegne.

14955_s.jpg

Og her er nok gjeldene norgesrekord!

14957_s.jpg

14958_s.jpg

Bildene er like store som fiskene... Herlig. Kom og bli med på neste tur, så kan vi virkelig få mange kg fisk totalt.

G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det bilder på plass og jo. Den hågjelen er drøy!! Har ikke sett snurten av pigghå her siden vi fiska på isen i vinter gitt. Vil ha!

koster nok 3,50,- å sende den oppover til deg vilhelm.... ;):lol:

Karleif og Hugo(?) skal prøve seg på enda en ny,spennede plass i helga....venter i spennig på hva som dukker opp der. har hørt rykter om gode bunnforhold til diverse flate og stor pigghå :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid artige rapporter fra deg, Kim Andre! Tydeligvis at det ikke bare er Bontelabo som leverer pigghå i mengder! ;)

Her er kroken Kim Andre ikke hadde noen kjempedag på jobb med:

14963.jpg

flottings Lasse! kroken har funka før, men i dag leverte den definitivt ikke....hvorfor har jeg ikke noe god forklaring på, mne den skal få et par sjanser til...

Owner er jo sjefen over alle kroker, men greit å ha noen litt rimeligere liggende også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufint å nappe haiene rett ut av magen til mammaèn Karleif :lol:

Hvis dette var ett forsøk på å gi meg dårlig samvittighet, så lykkes du nesten :D

Karleif og Hugo(?) skal prøve seg på enda en ny,spennede plass i helga....venter i spennig på hva som dukker opp der. har hørt rykter om gode bunnforhold til diverse flate og stor pigghå :):P

Planene er der, men så var det dette været da.. Orker ikke stå ute ved kysten hvis været er som det er nå ihertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med mye Hai for engang skyld :)

(håper du er med nestegang Lars?)

Må nok være med på kaia til Øystein neste gang ja.... Noen måtte pleie kjærligheten :) mens andre kan ta seg fri til fiske....

Under en dag til Bergens turen nå Kim og Øystein..

pleie kjærligheten du liksom! du fikk rett og slett ikke lov til å fiske så sent :) (host host! ...tøffel..host,host!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.