Gå til innhold
Fiskersiden

Stenger på flyet.


pma
 Share

Recommended Posts

Sikkert noen her som har reist på fly med stenger i bagasjen. Jeg regner med det er spesialbagasje? og er det ca dyrt?

Skulle ha bestilt en stang eller 2 fra UK og få noen fra UK kontoret til å ta det med på flyet, istedet for å betale 1000000000000000.- i frakt.

Men ville da vite hva det evt kosta som bagasje på flyet.

På forhånd takk

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldrig varit med om att bli avkrævd extra avgift för att bagaget går som specialbagage. Däremot ficka jag besked av BA förra månaden att sneller inte var tillåtan i handbagaget. Securitydama var av den uppfattnignen att ett flugsnöre var det ultimata vapenet när man skulle kapa ett fly.....men ett par glasflasker med bränvin, ja det gick helt fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av pma

Sikkert noen her som har reist på fly med stenger i bagasjen.

Det <pleier> å gå bra med stenger som håndbagasje. Men, reglene er en smule innkonsekvente. Jeg skulle til Oslo med ett foto-stativ i neven, og ble resolutt nektet å entre flyet [} :D ] Og madammen ble stoppet med strikkepinner [ :D ] !!!

Har reiset UT av landet OG tilbake igjen med fiskestenger i tube ... har funket greit for meg. Jeg har også ved ett tilfelle handlet stang i London og flydd hjem til Sola med SAS. Ring og spør! På den annen side har jeg aldrig betalt astronomiske summer for selve frakten når jeg har handlet postordre fra UK. Tror jeg betalte 25£ tidligere i år for en pakke med to stenger og stangholder og en masse annet smått?

mvh Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hoika

sitat:Det som er litt verre er at stangtuber ofte "forsvinner" på veien

Har hatt med stangtube på fly 2 ganger... Den ene gangen havnet det i Portugal, og andre gangen havnet det i Køben...

Runde tuber av standard fluestangtube-typen? I såfall ikke så rart da de triller av båndet. Trikset om man skal reise med denne typen er å tape på et eller annet så de ikke triller. Ellers har jeg aldri blitt avkrevet avgift for å stenger som spesialbagasje og vi har hatt en del lange tuber med. Kan tenke meg at PMA kanskje skal ha seg noen jerk-stenger og disse kommer noramlt i hel lengde (ikke delbare). Om de er pakket godt tror jeg ikke det vil komme noen ekstrakostnad når man har de med som ordinær bagasje, man må bare levere de inn på spesialbagasjebåndet, da de blir for lange til å takle svinger osv. Akkurat som vi gjør ved transport av stenger ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hoika

sitat:Det som er litt verre er at stangtuber ofte "forsvinner" på veien

Har hatt med stangtube på fly 2 ganger... Den ene gangen havnet det i Portugal, og andre gangen havnet det i Køben...

Hvor skulle DU hen, da Hoika??[ :D ][ :D ] Antagelig ikke Køben eller Portugal, jeg skjønte det, måtte bare spørre! Hehehe.

Har reist litt med fiskestenger, og aldri hatt noen problemer. Å pakke SKIKKELIG er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Da får du håpe de ikke reiser med Ryanair, for de tar extra betalt for stenger, og overvekt generelt. Da jeg og Grutle reiste med Ryanair til Ebro i vår, ble vi letta for over 2000 spenn for stenger og noen kilo overvekt (tur/retur). Ikke rart de kan ha billige biletter.

Og værre blir det med RyanAir til neste år, sies det! Er visst meningen at de skal flå folk for alt annet enn håndbagasje[ :D ]

Håper for egen del at de ikke begynner å veie passasjerene også[ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den regelen med å betale ekstra for stangtuber håndteres forskjellig. Har hatt med meg stangtuber både utenlands og utallige ganger innenlands uten noen som helst ekstra kost. Eneste gangen de spurte oss var nå sist i skottland(ryanair). Da spurte de om vi hadde betalt ekstra fra norge, vi sa nei(noe som var riktig), og det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

sitat:Opprinnelig postet av Hoika

sitat:Det som er litt verre er at stangtuber ofte "forsvinner" på veien

Har hatt med stangtube på fly 2 ganger... Den ene gangen havnet det i Portugal, og andre gangen havnet det i Køben...

Runde tuber av standard fluestangtube-typen? I såfall ikke så rart da de triller av båndet. Trikset om man skal reise med denne typen er å tape på et eller annet så de ikke triller. Ellers har jeg aldri blitt avkrevet avgift for å stenger som spesialbagasje og vi har hatt en del lange tuber med. Kan tenke meg at PMA kanskje skal ha seg noen jerk-stenger og disse kommer noramlt i hel lengde (ikke delbare). Om de er pakket godt tror jeg ikke det vil komme noen ekstrakostnad når man har de med som ordinær bagasje, man må bare levere de inn på spesialbagasjebåndet, da de blir for lange til å takle svinger osv. Akkurat som vi gjør ved transport av stenger ellers.

Ikke hel Espen, ingen jerkstenger denne gangen, men surfstenger, som faktisk er lengre om de bare er 2 delte (som jeg kanskje bør få sjekka..)

I England går det for mye i FOX jerk og det skal man IKKE ha, nei det har vi ikke sett.

Igjen takk for (delte) svar[ :D ], jeg for ta høyde for at DET koster ekstra, så for jeg evt bli positivt overraska. Og håpe at det ikke koster mer enn s&h.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.