Gå til innhold
Fiskersiden

Da uttern måtte være isbryter


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

Bestemte oss kl 14:40 i går at vi (Oblix og meg) skulle ta båten en tur ut i Oslofjorden for å se om det var mulig og få noe ørret.

Vi bestemte oss nå for å fiskelovelig så vi reiste rett ut i fjorden.

Begynte å fiske på enden av Snarøya og dorget mot Lysakerelva.

Båten står på Mar-tek og inne der lå isen. Men det stoppet ikke oss.

Vi kjørte igjennom isødet.

Det tok ikke lange tiden før Oblix hadde bøyd stang og en vakker makrell entrett båten, mot at vi lovet å slippe den ut igjen og det var greit for makrellen. Ingen fisk ved Rolfstangen. Neste hugg kom rett uten for Statoilstarsjonene. Kjente fort at dette var en torsk. En pen en faktisk. Denne kom opp og fikk lov til å svømme ut igjen.

Like før det svinger in mot hotellet hugger det igjen, et litt brutalt hogg. Kjøre denne fisken en stund , skjønte fort at det ikke var Torsk. Sjøørret ???????? Neida en sei på rundt 2 kg kom til syne i vannet. Svømmer forsatt glad rundt i Oslo. Dorget så litt videre mot elven men det skjedde ingen ting så vi snudde. Og rett etter vi hadde fått båten på rett kurs igjen hugg det til hos Oblix.

Først trodde vi det var en lakselus men det viste seg å være en liten torsk. Etter dette ble det stille veldig stille. Det var 7,2 grader i vannet ( i følge ekoloddet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mannen til å svare på det spørsmålet KIS.

Jeg pleier å være på Lyngør når jeg bruker båt. Jeg har kunn hatt to turer i Oslo. Det som er forskjellig er at i oslofjorden er fisken fordel mye mer i vannlaget (at det går fisk på alle dypder)

Og en ting til, har ikke fått en torsk på dorging på Sørlandet, men i Oslo får man bra. Om dette har med bestanden eller levemåte er jeg usikker på , men hvis man fisker med ang på sørlandet for vi jo utrolig mye torsk men altså aldri på dorging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mannen til å svare på det spørsmålet KIS.

Jeg pleier å være på Lyngør når jeg bruker båt. Jeg har kunn hatt to turer i Oslo. Det som er forskjellig er at i oslofjorden er fisken fordel mye mer i vannlaget (at det går fisk på alle dypder)

Og en ting til, har ikke fått en torsk på dorging på Sørlandet, men i Oslo får man bra. Om dette har med bestanden eller levemåte er jeg usikker på , men hvis man fisker med ang på sørlandet for vi jo utrolig mye torsk men altså aldri på dorging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da,sei er veldig vanlig i Oslofjorden på høsten.Finner du brislingen/silda så er ofte seien der også.Du kan også se det på ekkoloddet da sei/lyr som regel går høyere i vannet.

Skikkelig jaging og plasking i vannflata gir deg også beskjed.

Problemet er å finne fisken.Sist helg var det voldsomt med sei mellom Ostøya og Gåsøya,men stort sett bare der(Fisket fra Lysaker til Langåra). Seien ligger på 1,5-2,8kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.