Gå til innhold
Fiskersiden

Bokklubbene


Hunter
 Share

Recommended Posts

Siden i oktober har det strømmet inn med bøker i postkassen min med bøker fra bokklubbene. Vel og bra det dersom jeg hadde bestillt dem eller hadde glemt å avbestille dem.

Men ikke har jeg bestillt og ikke har jeg fått medlemsblad slik at jeg kunne avbestille.

Bøkene strømmer på, jeg har vært i kontakt med bokklubbene via nett og pr mail. Jeg har bedt dem ta kontakt med meg uten at noe skjer.

Jeg har sendt dem mail om at bøkene er hos meg inntil de bekrefter at de dekker returporto. Jeg har bedt dem mer enn en gang ta kontakt pr tlf eller via mail. og jeg har forbannet meg på at bøkene blir liggende til bokklubbene tar kontakt og bekrefter at de vil dekke returporto osv.

Så snart dette er bekreftet melder jeg meg ut av hele galskapen.

Noen andre som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmer inne ?? Hvor mange bokklubber er du medlem av da ? Såvidt jeg vet så kommer det vel bare n bok i mnd... og det skulle vel bli 3 bøker det ... så hvordan kan 3 bøker over 3mnd strømme inn :D

Just pulling your leg, hvilken klubb snakker vi om ? Er selv (ennå) med i De Norske Boklubber, ingen problemer her... om vi ser vekk fra det faktum at de sender mail til meg og krever penger for bøker jeg har bestilt(at jeg skulle ha betalt dem for 2 mnd siden er selvsagt en heeeelt annen sak)

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare returnere dem i originalesken, med påskriften "Nektet mottatt"?

(Husk å stryke/skjul ut ditt navn på utsiden av emballasjen). :P:D

Det kunne jeg gjort, men jeg tenkte rett og slett å se hva som skjer. Om de kommer med inkassovarsel og purringer osv.

Strømmer inne ?? Hvor mange bokklubber er du medlem av da ? Såvidt jeg vet så kommer det vel bare n bok i mnd... og det skulle vel bli 3 bøker det ... så hvordan kan 3 bøker over 3mnd strømme inn :D

Just pulling your leg, hvilken klubb snakker vi om ? Er selv (ennå) med i De Norske Boklubber, ingen problemer her... om vi ser vekk fra det faktum at de sender mail til meg og krever penger for bøker jeg har bestilt(at jeg skulle ha betalt dem for 2 mnd siden er selvsagt en heeeelt annen sak)

Thor:

Det er bokklubbene.no Det er vel den enste vi har igjen så vidt jeg vet. Og det kommer mer enn en bok i måneden.

Jeg kan snart åpne eget bibliotok her.

PS! ikke noe som heter De norske boklubbene lenger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI ER TO!!!

Har sendt mailer og mast og herja. Akkurat samme problemet, men jeg har riktignok kun en bokklubb å forholde meg til. Har 5 stykk liggende her. Jeg har ingen planer om å betale returporto, så de blir liggende til jeg hører fra de. Ringte også inn, men står jo i kø i evigheter. Og nå har de pokker i meg sendt en purring på den ene boka, selv om jeg har kontaktet de på adressen de har oppgitt.

Så fort jeg får kontakt og avklaring så kommer det til å bli sendt et fyldig skriv til forbrukerrådet og andre som kan ha interesse av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort jeg får kontakt og avklaring så kommer det til å bli sendt et fyldig skriv til forbrukerrådet og andre som kan ha interesse av det.

Tenker dette også skal bli forbrukerrådmat dersom de ikke lar høre fra seg. Ikke pokker om jeg returnerer en bok før de har tatt kontakt.

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein har nok vert så heldig å ha fått navnet sitt på feil plass i data'en, og da går det år og dag før noen gidder å finne ut av feilen, eller salgstrikset :)

Meget mulig. Jeg har i alle fall ikke fått noen purring på de 2 bøkene som kom i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har flere i familien som har opplevd det samme :P

De to til sammen har kjøpt mange hyllemeter med bøker på 20år! Men etter å ha opplevd tilsvarende aggressiv "markedsføring" er de nå eks bokklubbere.. De har tydeligvis hengt seg på kjøret fra de useriøse aktørene i markedet. Alle har vel hørt om scam'en med telefonkatalogoppføringer? Trixet er å sende ut fakturaer til en drøss med selskaper vedrørende oppføring i div. kataloger for så å sope inn pengene fra alle de som bare betaler uten å sjekke hva det dreier seg om :angry:

Kjør på Hønter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hvis regninger ender opp hos inkasso aa skrive et brev dit med en gang aa si du ikke aksepterer regninga. Da nekter som regel inkassoselskapet aa ta regninga og den havner tilbake hos bokkklubbene. Da er det opp til de aa fikse saken eller kjoere saken i forliksraadet hvor jeg ikke kan skjoenne annet enn at de har bevisbyrden.

Lykke til og aldri gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da kom første purring fra Bokklubbene med trusler om inkasso og avliving og hele pakken. :)

Selvsagt hadde de tatt seg den frihet å legge på et lite gebyr også.

Til tross for flere henvendelser til Bokklubbene på E-post har de selvsagt ikke tatt seg bryet med å ta kontakt med meg.

Bøkene ligger her enda.

Enda et sint brev er sendt dem pr E-post, men jeg tviler på at de tar kontakt med meg.

Neste skritt er i drite dem ut i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du flyttet, Hunter ?

Kanksje det har skjedde noe kluss i forbindelse med adressebytte eller noe slikt ?

Definitivt ikke der det ligger.

Fikk forøvrig svar fra boklubbene angående mail jeg sendte dem i går og fikk beskjed at det ville gå minst 2 dager før de kunne ta kontakt med meg da de hadde så mye å gjøre. Det kan jo tolkes dit hen at det ikke bare er meg som er forbanna på dem.

De skal i alle fall til pers om jeg ikke kommer kostnadsfritt ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal krype til korset og tilstå at det er jeg som har åpnet medlemsskap i ditt navn Svein, og mailet avgårde en haug med bestillinger fra en gmail også i ditt navn?

Det var ment som en bursdagsgave som bare fortsetter og gi og gi...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal krype til korset og tilstå at det er jeg som har åpnet medlemsskap i ditt navn Svein, og mailet avgårde en haug med bestillinger fra en gmail også i ditt navn?

Det var ment som en bursdagsgave som bare fortsetter og gi og gi...

;)

:) Englebassen min :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har endelig bokklubbene latt høre fra seg.

Jeg fikk telefon fra en meget hyggelig kar som etter at jeg hadde rast fra meg beklaget så mye og ordnet saken på no time. De sender meg en norgespakkelapp i posten og jeg returnerer bøkene og saken er ute av verden.

Det går an å fikse ting på en grei måte.

Edit:

Trym, jeg vervet deg i samme slengen. :blink:

Endret av Hunter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Så var det på an igjen.

Jeg valgte å beholde en av bøkene og resten sendte jeg i retur som avtalt. Trodde selvsagt at saken nå var ut av verden. Men neida. I dag kom det brev med varsel om inkasso da jeg til tross for 2 purringer ikke hadde betalt for bøkene.

Herregud for noen idioter. Jeg har jo ikke bøkene, de er jo sendt i retur.

Denne gangen gir jeg rett og slett *****. Jeg gidder ikke bruker mer tid på de jævla idiotene.

Jeg møter dem gladelig i forliksrådet eller hvor det måtte være.

Om noen lurer på om jeg fremdeles er medlem så er svaret NEI!

Unnskyld ordbruken, men jeg er så sint at jeg skjelver i hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.