Gå til innhold
Fiskersiden

Røyefiske på gang i bergensområdet


Hunter
 Share

Recommended Posts

Vannet like nedenfor der jeg bor (Liavatnet i Åsane) var stinn av røye i dag. Den sto i hundrevis helt inne ved land. Måtte jo selvsagt en tur dit (oppvarming før havfisketuren i morgen.)

Fisket med maggot, reke og rogn. Det bet heftig hele vien. Fikk med meg 15 hjem. Broderen tok 22. Alt i alt ble det nok tatt bortimot 100 fisk i dag. (vannet tåler hard beskatning).

Kan bli moro de nærmeste ukene.

Til alle brukere i bergensområdet, ta turen dit og nyt noen timer med røyefiske.

Snittvekt på 350 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du sier fisken sto helt inne ved land, er det slik at man trenger båt, eller går det fint å fiske fra land? fisker du kun med maggot? kan uansett være artig med sluk og spinner også. fint med fiskevann rett utenfor stuedøren.[ :D ]

Mhv Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på fiskekompis som kaller seg "fiskebaronen" her på forumet, men det er alltid finfint å treffe nye fiskeinteresserte i Bergensområdet. ser hva som skjer, så kanskje jeg slår på tråden!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er særs interessert i røyetur, både med kjente og ukjente med god kompetanse. Går det an å ete fisken i vatnet? Kva var største røya dokke fekk? Har høyrt om den to kilos fisken eg også. Var vel ein ørret. Trur det er eit slumpetreff. Nokre rapportar på stor røye. Ellers er vel skogseidvantet eit heitt alternativ snart... Skal sjølv prøve der til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vannet taes det både stor ørret og røye. Snittvekten på de vi tok var 350 gram. Den største rett over halvkiloet. Så noen større.

Det er ikke noe problem å spise fisken fra det vannet. (selv om noen påstår det motsatte).

Rapportene forteller om kilos fisk hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.