Gå til innhold
Fiskersiden

Abborpytten 11.03.07..


rug
 Share

Recommended Posts

Juhu! Atter en tur til Abborpytten sammen med min samboer og min fiskenabo.

Resultat denne gang:

4.95 kg abbor på meg og min samboer. 27 stk på henne og 13 stk :P på meg! Hun fikk 13 atk på mi min....Dere skulle sett på iver der gitt :D

Nabon fikk vel 21 stk, ukjent vekt.

Største fisk denne gang var vel 250 gram....Snittet er 122 gram, men det er en hel del 200 grammere.

Altså glitrende matfisk!

Endret av rug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også "mitt" lille kjern som jeg har fiska i siden jeg var liten, både på isen og med mark og dupp. Der har jeg stort sett bare fått masse smått, men for ett par år siden var jeg der igjen og da klarte jeg å lure en abbor på 760g Første og eneste store abboren jeg har fått der, men du og du for ett koselig vann å fiske i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier på hver tur å få noen på 250-300 gram.....jeg tror min nabo fikk på 400 gram ifjor.

Og jeg så, forrige tur, en svømme forbi hullet mitt...den gapte etter momyskaen, som jeg hadde 10 cm under iskanten....før den lukket munnen og svømte dovent videre....

Den var godt over 30 cm lang.....

Jeg har litt lyst å prøve balanse, eller med agnfisk...men det er så sinnsykt morro å dra ti-talls og tyvetalls av disse gode matfiskene, så jeg kommer meg liksom aldri til å jakte på noen litt større.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på pilketur til pytten igjen i helga:

Like sikkert som helgen kommer er det duket for tur med vår nabo.

Og, surprise!!!, det ble abborpytten igjen...

Jeg forsøkte meg denne gang med min nyerhvervede balansepilk..Resultatet ble at jeg ble fullstendig knust, både på størrelse og antall....

Min samboer, med Momyshka fikk 27 stk, største fisk 350 gram. Jeg, med balansepilk på jakt etter storfisken fikk skarve 6 stk, største 250 gram....

Naboen, hvis fangst ikke er en del av denne rapporten, fikk 38 sk, tror vi..og valset over oss....Men så er han jo en ihuga storfisker da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh...

Tryte :D

Ser det for meg hvordan du blir grise banka av sambo`n i trytefisking :lol:

Virker som dere har funnet ett godt vann mht matfisk størrelse.

Vær så snill å ta med kamera neste tur :)

Hvordan er de i skinnet? Mørke? Lyse? Eller har de den fantastiske elve fargen-Som nysprunget mai løv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Vannet er virkelig bra....Det var også noen mellom 200-250 grm....og seff noen småtasser...Men ja, masse fin matfisk. Og jeg har sett en rugg, så også de er der....

Fargen varierer, i hovedsak to varianter, en nyydelig grønn med mørke striper og røde finner og en variant som er mest gråaktig.

3627re2.jpg?phocdtFBFKMGGB8v

d320re2.jpg?phocdtFB3r7AVE2t

7e86re2.jpg?phocdtFB3vUi8Kz6

e4d6re2.jpg?phocdtFBHEABus9c

3bebre2.jpg?phocdtFBoMHiOewa

Hvis nå bildene ikke skulle virke.

Ahhh...

Tryte :)

Ser det for meg hvordan du blir grise banka av sambo`n i trytefisking :D

Virker som dere har funnet ett godt vann mht matfisk størrelse.

Vær så snill å ta med kamera neste tur :lol:

Hvordan er de i skinnet? Mørke? Lyse? Eller har de den fantastiske elve fargen-Som nysprunget mai løv :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sett bildene i juhuu- Kjempe korslige fiskebilder. Han med pipa-naboen?

Nydelige matfisker med fine tegninger også.

Flott hund også,her har du fs skrytetråd for de 4bente:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...&hl=hunder&st=0

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipemannen er nabon :))

Verdens koseligste fyr, og helt på linje med sambon og meg hva fiskefilosofiske betraktninger angår.

Fikk sett bildene i juhuu- Kjempe korslige fiskebilder. Han med pipa-naboen?

Nydelige matfisker med fine tegninger også.

Flott hund også,her har du fs skrytetråd for de 4bente:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...&hl=hunder&st=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med helgen kommer isfisketur sammen med vår gode venn og nabo Erik. Turen gikk til Vassjøtjern. Fisken var ikke like bitevillig som ved de forrige turer men Laura dro opp 15 stk, den største på pene 325 gram. To svømmer fortsatt. Selv fikk jeg 9 stk, tre over 200 gram. Nabon slo oss atter og rundet 30 abbor også denne gang, men det skriver han sikkert om i egen rapport.

Picture-003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solen skinte og det lå til rette for en strålende dag. Og det ble det! Mildt og godt, da er det fint å være isfisker. Fangsten var denne gang, laber, eller er vi bortskjemte? Laura fikk 8 stk, jeg stk. Den største pene 250 gram. Nabon slo oss denne gangen også. Det eneste litt plagsomme er andre fiskere som ikke holder sosial avstand. Den ene var faktisk og pilket i ett av hullene midt i leirplassen vår. Visst eier vi ikke vannet, men visse uskrevne regler finnes det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til helgen blir det to dager med kystmeite, men det ser faktisk ut som at jeg klarer å få lagt inn en liten tur til min lille pytt også. Det skal bli deilig med nystekt abbor til middag på Søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag, 110207, var det bikkjekaldt!

Og av en eller annen grunn frobasket å få fisk...Eller, samboern fikk 5 stk, selv fikk jeg 2. Naboen stakk som vanlig av med mest.....han fikk dobbelt så mange som vi to til sammen... Kanskje var det kulda som påvirket pilkearmen, eller var vi for slappe til å skrape isen av snøret? Ikke vet jeg.

Men det ble etterhvert så kaldt at selv vår polarhund sto på tre føtter.

Eller, så lenge han beveget seg gikk det bra, men hunder er jo ikke særlig ressonnerende, så etterhvert kjeder han seg og legger seg da ned....Så etter å ha ligget to timer eller så på et liggeunderlag skulle han pisse...og så tråkka han i pisset...og DET gjorde visst vondt, for han peip og ilte tilbake og hoppet opp på underlaget, som jeg hadde rullet sammen...morro å se på en hund som forsøker å legge seg oppå et sammenrullet liggeunderlag....Litt synd syntes vi pån, men 22 blå får en lapphund tåle.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abborpytten er tom? Hehe, neppe, men normalen har senket seg.....

Med influensa eller forkjølelse i kroppen valgte samboeren å holde seg hjemme idag så det ble bikkja, naboen og jeg som dro på tur...til Vassjøtjern. Normaltilstanden har nå senket seg. Dvs det er slutt på 4-5 kilo pr tur. Men jeg fikk en pen abbor på 320 gram og desuten 13 stk abbor og ørekyter på størrelse med lillefingeren. Så det ble altså en form for abbor-rekord, min hitil minste abbor samt en ny art på isfiske. Nemlig ørekyte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.