Gå til innhold
Fiskersiden

Lakeeksperiment, Øvre romerike


stein
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Ølgylt

Ikke noen stor hemmelighet hva jeg gjør.

Skjær fileer med skinnet på, jo tykkere du kan få dem jo saftigere blir det. Forvarm panna litt og hell i olje/smør (jeg liker flytende olivero godt). Legg dem med skinnsida ned og la ligge en stund, skru ned varmen litt (til 4-5 på 1-6innstilling), hell over krydder, (godt med peppermix, gjerne grove korn, litt salt (bedre å bruke mye salt i tilbehøret), timian eller basilikum eller begge. Snu fileeeene og fres litt (30s-1min) snu igjen , hell en stripe olivenolje over hver filet og sett på lokk, skru ned til 3 og hent fisken når bordet er dekket

stort sett alle ris eller potetvarianter passer til dette(, selvom puffet ris og potetgull ikke er å anbefale)

Og hvis du vil ha en annen variant som er mere fres over men mindre får frem lakesmaken :

snitt kjøttet i terninger i terningstørrelse

bruk en wokpanne eller stekepanne med høye kanter

hell i frityrolje/peanøttolje/soyaolje eller utspedd yakmelk

fres opp krydder, masse grønne ting er lurt, basilikum, timian, rosmarin, dill for de som liker det, hvitløksbåter, sølvløk og oliven

hell i grøntfor (en wokblanding fra frysedisken funker bra, skal være i 1-1 forhold med fisken vektmessig)

rør hele tiden (stirfry)

når grøntforet ikke er hardt lengre hiver du i fisketerningene og drysser grovmalt pepper over

fres litt, syng en sang, rør og hell på tallerken

dryss parmesan/mozarella/gauda dvs ost over

legg risring rundt og pynt med kraftig soyasaus eller østerssaus

spis med spisepinner.

håper det var litt det du så etter

Dette var den mest infanteri sikkre oppskriften jeg har lest! Kjempe bra..Nei er ikke infanterist selv hehe. Tenkte på mange av dere[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.