Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig satt den!


bullfrog
 Share

Recommended Posts

Så var det på'n igjen. Stedet var Børsa, målet var nok en gang hågjel!

Startet vel fisket rundt kl 19. Det begynte rolig med noe smånapping på den ene stanga, men sitte ville fisken ikke. (trodde jeg i alle fall..) Etter en times tid uten noe mer napping bestemte jeg meg for å flytte litt på meg. Da jeg dro opp viste det seg at det var fisk på kroken likevell.. Sansynligvis den minste svarthåen jeg har fått hang slapt på kroken. Så var det opp med stativ og stenger igjen litt lenger borte, men fisket var fortsatt tregt. Fikk vel opp en eller to små svarte den neste drøye timen.

svarthxx4.jpg

Da kom christer_gj fra forumet en tur for å prøve seg på de små svarte, som han manglet på lista. Litt smånapping og en liten hvitting senere fikk jeg endelig fast fisk på den nye multi-tip stangen min, og denne var det litt mer futt i enn svarthåen. Jeg turte nesten ikke tro det var hågjel, for jeg hadde blitt lurt av hvittingen tidligere, men når fisken kom opp i overflata var det ikke lenger tvil! HÅGJEL!! :huh:

50 fisketimer måtte til, men utrolig godt er det å kunne krysse av denne på lista. Årets første nye art for min del var det også!

Vekta på tøffingen var 770g

hgjel1yc9.jpg

Så var det Christer's tur til å dra opp sin 4(?) nye art for året. En søt svarthå på 120g! Da var målet for turen infridd for oss begge og godt var det!

Typisk nok, når det først løsner, gjør det det til gangs. Nok en gang ble det fast fisk på multi-tip stanga og nok en gang var det en hågjel som kom opp fra dypet! Denne var litt mindre (510g), men fin var den uansett.

hgjel2jh1.jpg

Rundt midnatt ga vi oss og tok turen hjem.

Så nå må man vel finne en ny art å gå etter. Da er det vel på tide å komme i gang å gutse etter skata! :angry:

Utrolig fasinerende fisk denne haien, så slenger med noen ekstra bilder.

hgjel5yt8.jpg

hgjel3sv0.jpg

hgjel4pw0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hai er ikke stram i smaken om du sløyer den med en gang. Jeg lagde haifinnesuppe på et knippe hågjel jeg fikk for en stund tilbake. Oppskrift finner du her

Takker så mye for den! Passet på å sløye fisken med en gang, så da skal alt være i orden!

Gleder meg til å smake hågjel-suppe! :)

Ellers takk for gratulasjoner! Gjorde ekstra godt dette ja, ettersom det tok sin tid og alle rundt meg dro opp hågjel som om det skulle være det enkleste i verden! :)

Havmus blir nok nytt satsingsområde etterhvert, men må prøve skata først. Har blitt veldig mye Børsa i det siste, så blir fint å få testet noen nye plasser også. Men før eller siden skal musa opp også!

Og Mustad stanga virker kjempegod så langt. Deilig med mer kontakt med fisken, men kastelengden blir jo også litt dårligere da. Kjempefin som "andrestang" i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.