Gå til innhold
Fiskersiden

lakefiske i barnehagen


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Hvem bor egentlig i denne skogen, tror du vi egentlig har sett han.

Er han liten er han stor er han gammel eller ung. Noen er det, noen passer på oss.

Men sett de har vi nok alldri gjort. men lette raske skritt har vi hørt uten å kunne helt vite hva da var.

030220071118mFztOS8rzkIdhoLIe8.JPG?94

elvens vei igjennom landskapet, en sti som har blitt bygd opp igjennom mange hundre år.

Man kan ikke unngå å la seg begesitre der man sitter å hører på elvens sang, en sang som alldri tar slutt. En sang med utrolige og et uendelig antall noter. En sang ingen andre kan spille.

030220071149tYCjiYPj9mpa8kZ5Wi.JPG?8

Hvor har gamlelaken slått seg til ro, i hvilken vik ligger den på bunnen og skuer utover sitt område. En lake som opp i gjennom sin tid har lært seg masse, og han gjør ikke samme tabben en gang til.

030220071112FRKhCZwSN3cClOBSTO.JPG?4

Når man stirrer slik utover elven så har man ingen aning om hva som skjer under dens vannskorpe. Livet går sin gang, jakten på mat, kampen for å overleve og det å ha seg litt. Lakeball, lakevandring, alt satt i system.

Og i dette miljøet sitter vi. Noe kan vi se, noe kan vi høre men masse skjer uten at vi kan ta en del av det.

030220071151JzOU26tXOnonHBg1kC.JPG?89

så blir man vekket, toget tøffer forbi, noe slik kunne man ha skrevet for 70 årsiden, men ikke i dag, toger farer forbi i en kjempefart, en fart som må være raskest mulig slik at vi bruker minst mulig tid.

030220071125km2ahurPaj92KAvnjK.JPG?52

Det er godt å sitte å se på et slik tog å veta at man ikke er en del av det, i hverfall ikke i kveld.

Det går mange tog i løpet av en slik kveld, det nok mange som skal et eller annet sted.

030220071159FlT51m7E5Pr1BE6NLj.JPG?63

Lakens hemlighet, lakens miljø, det er utrolig spennende å være en del av det. Det er godt mann ikke sitter på det toget å bare kjører forbi. Ikke hører man elvens sang, ikke hører man svanens klang, og ikke vet man hvor gamlelaken er, der den ligger på bunn og skuer utover sitt rike.

Ble 4 laker i går, og det kan Gabrielsen skrive mere om.

Takk for en hyggelig tur Svein.

Ja, det ble jammen en fisketur i går, og plassen vi fisket på var i hvert fall veldig fin. Det ble jo også veldig stemningsfullt med fullmåne og greier, selv om det kraftige lyset (kombinert med stille vær) kanskje ikke virker så positivt inn på fisket.

03022007122010x6L2k6pPjv3e.jpg?37

Vel, jeg lar bildene fra turen tale for seg selv:

03022007122010RIYBuRW1DLRf.jpg?61

03022007122010y2MUxAVUqFDx.jpg?90

og........

03022007122010LuV5aA49RNki.jpg?57

03022007122011atmN73971J92.jpg?7

0302200712201136BH8o8MpD4u.jpg?82

030220071220112y29kV64Oi87.jpg?35

030220071220111YfJKwK6UIcr.jpg?44

03022007122011H7TDNFJKiCnk.jpg?57

03022007122011eHHnjLv9ybBs.jpg?88

030220071220114cUh58URMuNl.jpg?88

03022007122011iC97NU697u7l.jpg?5

030220071220116G15iwBL845Y.jpg?81

:D:lol::P

Takk for turen, Walmann!!!

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt action i barnehagen ja? Det høres litt ut som om denne plassen er slik som et par andre plasser jeg har prøvd i området... Men at de store er der et sted er det nok ikke tvil om :D

(For øvrig har akkurat denne plassen stått på lista mi over steder å sjekke ut en stund (dvs. et par år), men til tross for mye lakefiske rekker en visst aldri over alt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt action i barnehagen ja? Det høres litt ut som om denne plassen er slik som et par andre plasser jeg har prøvd i området... Men at de store er der et sted er det nok ikke tvil om :P

(For øvrig har akkurat denne plassen stått på lista mi over steder å sjekke ut en stund (dvs. et par år), men til tross for mye lakefiske rekker en visst aldri over alt...)

Du er hjertligvelkommen til å bli med meg en tur, sitter å tror at det faktisk kan gagne meg :D Sitter med en følelse på at du har noe å lære bort. :lol:

Lake er det i område. Men skulle tro at det er et og samme kull, Av nå 25 laker er størte på 770gr

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største min var ikke mer enn 1,14, så det er ikke noe voldsomme greier akkurat :D

Men det er i hvert fall over kiloet - altså betydelig større enn den største laken Walmann og co har fått i Barnehagen!

Totalt fikk jeg 6 laker med og Løvli 3 (eller var det 4? ). I tillegg ble det tatt to på plassen før vi kom.

Håpet er å i hvert fall få bikket tokilosgrensa før "sesongen" er over - men det ser jo jammen ikke ut til å være så lett :blink:

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvli kjørte, og han syntes det var helt greit fram til jeg dro fram Jägermeisteren :angry:

Jeg måtte love å kjøre neste gang noe slikt skulle foregå på en fredags- eller lørdagskveld.

Det har jeg forresten lovt Walmann også - så det blir nok en stund til jeg får moroa av promillefisking etter lake :P

ADVARSEL: Promillefisking kan være farlig og må kun foretas av skikkelig drevne folk. Og på plasser hvor det ikke er stor fare for å ramle i vannet, og hvor det heller ikke er så farlig om man skulle ramle i vannet (grunt og svak eller ingen strøm nært land). Man bør også drikke betydelig mindre enn man ellers ville gjort, og det må være minst en edru person til stede. Da er det sagt :D

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he artig raport. De begyner og bli større nå. Men det blir de jo om du stapper fisken full av mat før de får svømme videre (tvangs foring heter det ;) ) Tenker jeg prøver meg en tur på en av stedene på tordag eller nei tror muligens ett nytt sted som etter rykter skal hvere bra

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra plass de har der :D . Her oppe ligg det 350 stangtimar bak kvar lake :) .

Har ikke tenkt sånn på det her nede, men 1-2 timer blir det nok ;) .

Er jo bare kos å sitte ved ælva nå med disse milde vinterkveldene. Skal innrømme at det blir grisekaldt (særlig på fingertuppene) når gradestokken kryper ned under -10.

Har forøvrig etterisolert bootsa med sitteunderlag som såle er om jeg skal si det selv genialt og slår ut alt jeg har prøvd tidligere.

Trodde det ikke fantes så klart vann i Glomma Svein! har dere vært ett annet sted eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.