Gå til innhold
Fiskersiden

Fangstrapport


Sean
 Share

Recommended Posts

Har ikke fått sjangsen men det brenner i meg. Skal bestille ny fluesnelle imorgen mens snøre+backing er på vei fra statene i neste uke tenker eg og fluebokser fra kina kommer kanskje imorgen. Eg vil såå fiske nå! Kjøpte tilåmed AOF idag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har klart å lure en fin sø eller tre på kroken i det siste? :):P

Lurte 4 sjøaurer på søndag som var i fra 500-850g, det som jeg ser i etterkant er at jeg har hvert alt for slurven med

å "buse" ned til favorittplassen for så å fiske.

"sniking ned til plassen er nøkkelen!!!"

Mvh

Speyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har bil Buddy, så stiller jeg glatt med termoz og fluer!!!

Jobbet altfor mye i det siste og trenger enten dame eller fisketur ;) Og om du lurte; nei, jeg humper ikke folk på tur :lol:

Desverre! Faktisk skal eg begynne på lappen i denne mnd'n engang. Drittlei av å være avhenging av min fiskende svoger og en kompis. :lol: Sykler til SØ godplassen min da men området er vel islagt nå. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiiiihaaaa..... :lol::lol::P Fin, feit og blank sø på 3,4kg.. Tatt fra land med en 10cm rapala x-rap saltvann med fargekode HH. :P

Skal prøves B)

Har en bekjent som har gullhår i ræva :lol:

Jeg fikk en liten på 3hg,imens han landet 11stk... (tror han næmer seg 100stk hittil i år)

To dager senere så hadde jeg m tremenning m type,vi var selvsagt ute etter sø.

.Vi fikk 0 fisk,da jeg ikke ønsket å vidreformidle plassen han har vist meg.(bare svinkalde fingere)

De to som fisket en annen plass,hadde delte erfaringer.Han ene hadde rekeflue oppheng m liten 13gr morild-han fikk to og to fisk,men bare 2-7hg mener jeg å huske.

Han andre hadde litt tyngre sluk.(Veit ikke hvilken sluk)

Han dro fra 8hg+++ opp til ca 2kg.

Tror de c&r over 20 fisk den søndagen.

Nå til uken,så tenker jeg at datteren min på 7år skal få prøve sø fiske på hot-spoten.

Blir selvsagt rapport. Det er jo meldt + grader til man/tirsdag,desverre m tilhørende vind.

LasseB ble ganske sjokkert over mms sø bilder som ble vidresendt :o

Tenker å teste noen av de tacklene som jeg handlet av han. Egentlig er de pulley beregnet til flatfisk,men tror ikke søèn vil legge merke til at de kommer fra fyresdal :D:lol::lol:

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Gratulerer! En vakker dag får eg en slik også. Tok du bilde av herligheten? :D

Nei, fikk desverre ikke tatt bilde. kameraet mitt er ødelakt (i ca 2 år nå) og bruker litt for mye penger på fiske-utstyr til å få råd til å kjøpe meg nytt.... :P

Var ute en tur idag å prøvde meg litt. fikk 2 små på en 15cm viss jeg tar i litt, men det var MYE fin sø å se jagende ved kanten av grunna. Noe følgte fine følgrte etter men ver bare de 2 små som satt. Prøvde med både sluk og flue... :unsure:

Men det jeg vill frem til er att jeg har ikke sett så mye fin sø jagende omkring på lenge. Har en feeling på att det blir ett veldig bra år... :DB)B):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært veldig kaldt i det siste på Mo i Rana. Derfor har det ikke blitt noen fisketurer, men i morgen er det meldt fint og varmt vær. Turen går litt ut i Ranfjorden og jeg har forhåpninger om en liten fangst!

Det er rapportert at det er mye sjøørret i fjorden og flere har fått kilosfisker rett etter nyttår. På grunn av mye krill og store mengder mat for fisken som gjør at fiskene er feite og fine. Vanligvis på denne årstiden er det ikke så mye fisk i fjorden, men heldigvis har dette endret seg. :);)

Skal legge inn resultat etter endt fisking :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg klør etter å komme meg ut og fiske etter SØ. Mulig det blir en tur imorgen men veldig usikkert. :D

Kan trygt anbefale deg og ta en tur, va ute en runde i går og rundet 10 S Ø før jeg i det hele tatt var kommet fram til s ø plassen jeg hadde tenkt og fiske på, tror mildværet som kom gjorde susen.

totalen ble over 20 små sø, 1 brun ørret 1 torsk og en lyr-

alle sø var tynne, blanke og uten lus, samtlige svømmer rundt enda så det er bare og komme seg ut :D

19477_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

Joda eg var ute og prøvde meg med fluestangen men det var direkte livsfarlig å kaste med flue idag. Det blåser jo nærmest storm ute nå. Vindkastene var i drøyeste laget og det ble bare 6 kaste forsøk før vi fant ut at det ikke gikk i det hele tatt. Dro så da til skjoldabukten med håp om at området lå litt i le men og det var det halveis men så var jo mesteparten av vannet islagt så da gikk det også til Helv****.... i tillegg var det en dame med hund som begynte å skrike etter oss om at vi helikes komunister forfulgte henne og at hun ikke kunne ha barn men hvis vi ville ut med henne måtte vi bare spørre. :D

Aldri truffet mentalt ustibil menneske som det der. Hun hylte og skreik så mye rart at vi ble stående der som spørsmåltegn.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

Joda eg var ute og prøvde meg med fluestangen men det var direkte livsfarlig å kaste med flue idag. Det blåser jo nærmest storm ute nå. Vindkastene var i drøyeste laget og det ble bare 6 kaste forsøk før vi fant ut at det ikke gikk i det hele tatt. Dro så da til skjoldabukten med håp om at området lå litt i le men og det var det halveis men så var jo mesteparten av vannet islagt så da gikk det også til Helv******.... i tillegg var det en dame med hund som begynte å skrike etter oss om at vi helikes komunister forfulgte henne og at hun ikke kunne ha barn men hvis vi ville ut med henne måtte vi bare spørre. :D

Aldri truffet mentalt ustibil menneske som det der. Hun hylte og skreik så mye rart at vi ble stående der som spørsmåltegn.

:D

Hehe!

Kan tenke meg det va litt pes med flue i dag ja, ser jo folk sliter med og gå beint ut i gaten her..

Artig at du fikk dradd deg en dame da når fiskingen gikk skjeis!

Har sett mye rare folk rundt det vannet der, sist jeg var på slottet (desember) kom det tre damer og stilte seg under et tre rett bak meg og kledde av seg, slet godt med og holde masken normal og fluen unna akkurat de buskene då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

Joda eg var ute og prøvde meg med fluestangen men det var direkte livsfarlig å kaste med flue idag. Det blåser jo nærmest storm ute nå. Vindkastene var i drøyeste laget og det ble bare 6 kaste forsøk før vi fant ut at det ikke gikk i det hele tatt. Dro så da til skjoldabukten med håp om at området lå litt i le men og det var det halveis men så var jo mesteparten av vannet islagt så da gikk det også til Helv******.... i tillegg var det en dame med hund som begynte å skrike etter oss om at vi helikes komunister forfulgte henne og at hun ikke kunne ha barn men hvis vi ville ut med henne måtte vi bare spørre. :P

Aldri truffet mentalt ustibil menneske som det der. Hun hylte og skreik så mye rart at vi ble stående der som spørsmåltegn.

;)

Ble en date på deg da...? :D:lol:;)

Nei, ikke lett med flue i slike forhold. Men du må jo altid ta med ei sluk stang bare i tillfelle vinden er litt vell krass. Er jo ofte under de mer ruskitte dagene det biter best, ivertfall utifra de erfaringene jeg har hatt.

Det er vell også da eg har tatt de største.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.