Gå til innhold
Fiskersiden

Ålesundstraktene


Andreas
 Share

Recommended Posts

Noen som prøver å få meg til å jobbe en del i Ålesund fremover...

Er vel bra fiskemuligheter i de traktene uttover våren og sommeren?

Noen som kan fortelle litt om sjøørret-fiske i sjøen eller elver er bra?

Brunørret elver eller vann?

Sjøørret kan du få no framover. Prøv Taftasundet, Sjøholtområdet og nedanfor Kystverket i Ålesund.

når det gjelder brunauren er det ikkje store muligheiter i elvane. Det er derimot eit hav med ferskvatn ca 1 time fra Ålesund. Då må du derimot ta fotane fatt og prøve Tafjordfjella i lågere strøk etter at isen har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Her er masse muligheter !

Lokalt i byen så er Skansekaia (Hurtigrutekaien) en fantastisk fiskeplass for all slags fisk. Min egen rekord der er Steinbit på 10,2 kg :) Fiske med agn er det beste her synes jeg.

Ellers har ikke sjøørreten vært venn med meg i år...0 fisk ! :P Men den finnes rundtomkring i de områdene som er nevnt over. Mye SØ i Spjelkavikområdet.

Ellers har jeg en liten båt så om det skulle passe så kunne vi tatt en tur utpå om du ønsket å prøve det fisket. Mye stor Sei i Breisundet nå.... Send evt. PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok kommet. Jeg så en som fikk en Horngjel for en ukes tid siden og den er vel normalt her på samme tiden.

Jeg må ærlig talt si at jeg synes Makrell er en pest og en plage og håper den holder seg langt unna en stund til... Er ikke morro å få samme fisk på 97% av kastene. Men det er nå bare min mening da !

De som fisker litt skjeldnere synes den er artig å få på da den er litt vilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.