Gå til innhold
Fiskersiden

Flyndregutsing på Bømlo 04.03


Helge S
 Share

Recommended Posts

Flotte fisker Helge og Even, men eg skulle likt å ta like bra bileder.

Kan eg spørre ka kamera du bruker Helge?

Eg skal kjøpe meg nytt med det første, har lyst på eit Cannon 400D. E`da go sort?

Har nokon gode råd til meg, send meg PM.

Om du ikke har tenkt å blåse minst 10000 extra på diverse objektiver så kommer du til å ta minst like fine bilder med ett kamera av denne typen :

http://www.digit.no/wip4/fujifilm_finepix_s6500fd/tt102108/

http://www.digit.no/wip4/canon_powershot_s3_is/tt93606/

Skal du ha like gode muligheter med ett digitalt speilrefleks som det ett av disse (eller liknende) så koster det deg fort det dobbelte av hva bare huset med ett kit-objektiv koster !! Så som sagt, om du ikke har planer om å bruke ca 10000 på hus og kit-objektiv og gjerne 10000 til på f.eks ett vidvinkelobjektiv eller en god telezoom så får du mer for pengene i ett av de i linken over !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel ære en grunn til at du byttet ut ditt, i et speilrefleks også, Thor?

Selvsagt, det faktum at jeg ble over middels interresert i fotografering, samt at jeg visste at jeg kom til å bruke MYE penger på optikk.

Har man begrenset interesse og kunnskap om fotografering og ikke ønsker å bruke 20000, så klarer man seg helt fint og tar mest sannynlig bedre bilder med ett slikt "superzoom" kamera. Dvs ett kamera som både er bra på macro og har lang tele (vanligvis 20-400mm) innebygd. Dette får du ikke for noe særlig under 20000 med bra kvalitet om du handler digitalt speilrefleks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et FinePix kompakt kamera, og har hatt to stk. tidligere, meget bra bilder.

Men bakdelen med de kameraene du viser frem her, Thor, er jo at du er låst :D

Det må vel ære en grunn til at du byttet ut ditt, i et speilrefleks også, Thor?

Sjønner tegningen til Th.

Men eg har hadd 2 stk. cannon speilrefleks i løpet av ca. 30år, då er det bere speilrefleks som virker for meg.

Har eit cannon 500 pocket, men det er ikkje det samme. Derfor vil eg kjøpe meg eit speilrefleks til nå-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy feite for noen griser! Imponerende både snittstørrelse og toppfisk.

(Må se på bildene minst en gang til, og skulle ønske vi hadde slike plasser i Trøndelag!!)

Slike plasser finnes i Trøndelag! :D

I høst satte jeg ut noen garnfiller for å få noen krabber og garnet rant fullt av digre sandflyndrer! Jeg veide ingen av de, men at 4-5 stykker veide over kiloen er jeg sikker på! Og det innenfor kastehold fra land i Sør Trøndelag. Dette var på Hitra og plassen kan jeg godt sende deg på PM om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu morsomt å se det er blitt meitere av dere også. hahahaha <- kunne ikke dy meg :lol:

Grattis med flotte flatfisker! Ser frem til treffet, selv om det ikke blir gutsing på flyndrer dersom jeg stiller. Går heller for de litt større flate

Meite har eg drevet med i ca 35 år, Rune. Begynte først med duppmeite etter aure før eg oppdaga at bunnmeite var mykje meir effektivt i perioder. Så blei det meite etter laks og SØ. Deretter havfiske som jo også er meite.

Det er fortsatt laks, SØ og havabborfiske som er det store men i forbindelse med Vestlandstreffet vil me vise litt av dei fantastiske mulighetane me har i Sunnhordland.

Omådet me bur i er kanskje det beste i landet når det gjeld artsmangfold i sjøen og størrelse på ein del av dei. Å utforske dette er svært spennande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ok Helge, da ønsker jeg blålange, havabbor og en eller annen rar fisk som jeg ikke har sett før, OK..??

Du ordner vel det.. :P:P

:D Du meiner frå land, Ola? Ellers vert det for lett catch for deg, med litt guiding kanskje. :P Sjangsen for blålange er svært stor i deler av Digernessundet, kan nesten garantera den arten. HA kan det vera i tidligaste laget for, men er ikkje heilt umulig. Rar fisk kan jo vera så mangt, noko ein fiskar på Vippetangen fekk oppleva denne helga...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.