Gå til innhold
Fiskersiden

Ubrukelig snøreteller.


Lyr`n
 Share

Recommended Posts

Ja etter 2 gangs bruk så røyk hele linerullen :lol: Er det ingen som lager en lineteller som holder?

Denne jeg har er Mustad sin og dette er for dårlig. Så nden går i retur til forhandler med ei rimelig god regle i posten og krav om pengene tilbake. Makan til dårlige greier :-) Andre som har mistet rullen på linetelleren lik denne? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rullen og skruen lå igjen i båten.

Ikke alle dager er like enkle vet du. Når både linetelle og brilleglass ryker sammme dag, er det ikke din dag. Mitt forslag er: hold senga i morgen.

Ser forresten muligheten for brukerfeil her (både briller og lineteller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde et Ryobi telleverk som funket brukbart så lenge det var et visst press på snøret. Takket være en overivrig bergenser ligger den nå på bånn utenfor Røst...

Samme mann klarte også kunststykket å sette fra seg stanga I VANNET!! etter å ha landet en torsk. Kjapp reaksjon fra en av de andre gutta berget utstyret før det slo følge med snøreføreren. Etter det tok han det litt mer med ro.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et Ryobi telleverk som funket brukbart så lenge det var et visst press på snøret. Takket være en overivrig bergenser ligger den nå på bånn utenfor Røst...

Samme mann klarte også kunststykket å sette fra seg stanga I VANNET!! etter å ha landet en torsk. Kjapp reaksjon fra en av de andre gutta berget utstyret før det slo følge med snøreføreren. Etter det tok han det litt mer med ro.

Svein?

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et Ryobi telleverk som funket brukbart så lenge det var et visst press på snøret. Takket være en overivrig bergenser ligger den nå på bånn utenfor Røst...

Samme mann klarte også kunststykket å sette fra seg stanga I VANNET!! etter å ha landet en torsk. Kjapp reaksjon fra en av de andre gutta berget utstyret før det slo følge med snøreføreren. Etter det tok han det litt mer med ro.

Uff ja det e folk te alt ! :) Men slår noen denne? Var ute på vei til fiskeplassen i 15 knop da jeg hørte at det var en lyd i båten som ikke skulle være der, så fram under bakken og rundt om nede i båten, denne lyden hadde ikke jeg hørt før. Så bakover på styrbord side og mot akter babord, der får jeg se min fiske kompis hadde satt fra seg stang og snelle i stangholderen så hadde ristet seg så den lå vannrett bak der på styrbord side. Jeg ropte stopp og der ser jeg 50lb stanga Shimano beastmaster med Shimano tld 30 snella på fyker ut av stangholderen som en torpedo i sjøen!! Stang og snelle er brukt kun ett par ganger etter at han kjøpte det for knapt en måned siden. Stakkars mann går det virkelig ann å vær så uheldig??? Med 8-900 meter fireline på snella så er tapet oppe i 6000,- på ett hundredels sekund!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollinggutta slår nok den der. Forøvrig har jeg mistet fullt havfiskeutstyr på sjøen sjøl (Fenwick stang og Shimano snelle) samt at det har gått en rigg på sjøen, også med stang og snelle. Men jeg har hørt om gutta som har toppet det også. Forøvrig er stort sett alle løse telleverk til havfiske noe herk, så ei telleverksnelle er so far beste løsningen, selv om også disse telleverkene ofte svikter. Og det er ofte dårlig med telleverk på større sneller.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telleverk suger ja.

Vi bruker dacron når vi jiggger med fargekoder for hver tiende meter.

Hvis man ikke overdriver inntaket av alkehyler går det greit å holde styr på det også, selv om det ikke blir på kusehåret.

Finnes noen slike liner i nylon også, men ikke i det største utvalget.

Jigga på 150 meters dyp, sleit litt med beskjed om fisk på 135 meter, blått, gult, lilla var det 40 eller 50m svart og blått igjen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.