Gå til innhold
Fiskersiden

Gladmelding dumpet ned i postkassa mi i dag


Tommy Vik
 Share

Recommended Posts

Å,som jeg har gledet meg til å starte laksefisket i år, på Valdum i Gaula 14-16. juni. Har sittet hjemme og bundet fluer og valgt ut hvert eneste fiber i fluene mine med omhu. I år skulle jeg virkelig perse! Lange dager på jobben går fortere når jeg tenker på laksefisket!

Så i dag kommer fafo meg et brev med innkallelse til HV-rep 11-18. juni!! :D

Noen som vet om det er mulig å få utsatt rep dersom jeg f.eks har fått innvilget feriefor denne perioden for, tja.. si 3 dager siden? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har prikket inn perfekte dager i Gaula, da det er de aller beste dager i sesongen dette !

Og på et beryktet vald på Lundamo, enormt bra plass !

Så begynner HV å kødde, det går ikke an.

Dette må du få ordnet, ellers er det bare å bruke feltspaden å grave seg langt ned under torva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som korporal i Heimevernet kan eg kanskje sende ein anbefaling til befalet ditt om at du skal fritas.

:o:lol:

Som sersjant i HV så burde jeg kanskje anbefale meg fri :)

Sølvreven: Jeg har skjønt at det er et bra tidspunkt, en kompis jobba lenge for å få det til. Og når det endelig ordner seg, så....

Endret av Tommy Vik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv ett brev,så ordner det seg sikkert.

Si at dette er en dream come true.(Svelvik engelsk)

Eventuelt få en lege til å sykemelde deg den aktuelle tiden. Noe som ikke er å regne som trygdebedrageri.

Forskjellige grunner: Golf feber,fiske feber,uventet bortgang(mistet favoritt flua) eller bare si det som det er til legen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv ett brev,så ordner det seg sikkert.

Ikke sikkert det. Her råder byråkratiet.

Da jeg giftet meg første gang :P fikk jeg innkallelse til repøvelse dagen før jeg skulle gifte meg. Jeg tenkte at det måtte da være en smal sak å få slippe pga giftemål. Så jeg sendte et brev og forklarte situasjonen. Men den gang ei. Jeg fikk et brev i retur med beskjed om at jeg kunne få fri den dagen jeg skulle gifte meg, men måtte innfinne meg på plassen neste dag kl 0700. Begunnelsen fra HV var at jeg kanskje hadde planlagt å gifte meg for å sleppe repøvelsen.

Men kanskje de bruker mer fornuft i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har allerede tatt seg fri til fiskingen,dvs avtalt med arbeidsgiver. Du behøver bare å sende en del til sivilforsvaret,den andre du skal gi til arbeidsgiver/trygdekontor leverer du ikke-intet krav om sykepenger fremsatt=intet trygdebedrageri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det. Her råder byråkratiet.

Da jeg giftet meg første gang :) fikk jeg innkallelse til repøvelse dagen før jeg skulle gifte meg. Jeg tenkte at det måtte da være en smal sak å få slippe pga giftemål. Så jeg sendte et brev og forklarte situasjonen. Men den gang ei. Jeg fikk et brev i retur med beskjed om at jeg kunne få fri den dagen jeg skulle gifte meg, men måtte innfinne meg på plassen neste dag kl 0700. Begunnelsen fra HV var at jeg kanskje hadde planlagt å gifte meg for å sleppe repøvelsen.

Men kanskje de bruker mer fornuft i dag.

Må huske at dette er i 2007, og ikke i etterkrigstida vi snakker om Svein :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,som jeg har gledet meg til å starte laksefisket i år, på Valdum i Gaula 14-16. juni. Har sittet hjemme og bundet fluer og valgt ut hvert eneste fiber i fluene mine med omhu. I år skulle jeg virkelig perse! Lange dager på jobben går fortere når jeg tenker på laksefisket!

Så i dag kommer fafo meg et brev med innkallelse til HV-rep 11-18. juni!! :D

Noen som vet om det er mulig å få utsatt rep dersom jeg f.eks har fått innvilget feriefor denne perioden for, tja.. si 3 dager siden? :blink:

Du har nettopp opplevd mitt største mareritt, tenk å bli kalt inn den uka jeg skal til Namsen.... men nå slipper jeg selv om jeg ikke er dimitert. Utstyret er levert! :o Men du slipper ikke unna. Jeg hadde en skikkelig god grunn ett år (ikke fisking) og fikk blankt avslag! Men klagde og tok en telefon. De ordene jeg fikk gjennom telefonen om han gjøken som gav meg avslag skal jeg ikke ta her, men jeg slapp ihvertfall... måtte ta det igjen på ett kjøkken ett par måneder etterpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nettopp opplevd mitt største mareritt, tenk å bli kalt inn den uka jeg skal til Namsen.... men nå slipper jeg selv om jeg ikke er dimitert. Utstyret er levert! :) Men du slipper ikke unna. Jeg hadde en skikkelig god grunn ett år (ikke fisking) og fikk blankt avslag! Men klagde og tok en telefon. De ordene jeg fikk gjennom telefonen om han gjøken som gav meg avslag skal jeg ikke ta her, men jeg slapp ihvertfall... måtte ta det igjen på ett kjøkken ett par måneder etterpå ;)

Jeg tar gjerne en uke på kjøkkenet jeg, så lenge jeg får fri til Gaula. Skal begynne å forfatte brev i morgen.. Dette blir spennende :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er for jævlig , hadde dette hendt meg skulle pinadø forsvaret fått høre , hadde de kommet å blanda seg inn i uka som jeg har i orkla hadde jeg ALLDRI stilt til rep, har heller tatt straffen som hadde kommet senere. men hvis du nå feks hadde flybillett , og betalt 2000,- i døgnet for fisket ville ikke da forsvaret måtte betale for dette hvis de likevel skal ha deg inn ? du kunne jo ikke vite dette da du bestillte, og det er jo ikke rimelig at når de tvinger deg til å møte opp annet sted at du fortsatt må betale dette, grrrrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, virker som ungdommen opplever de samme traumene som vi (oldingene) hadde på 80-tallet.

Steike, no vært æ gla for at æ e gammel !

Noen fordeler har vi :lol::lol:

Ingen forpliktelser, summer and fishing all day long.

Men ikke vær bekymret, selg fiskedøgnene til dobbel pris.

Jeg vet om masse folk, på størrelse med et helt kavaleri som betaler det dobbelte :)

Skal jeg være ærlig så vet jeg akkurat hvordan det føles, og dere har absolutt min største sympati.

Dette var sannelig ikke bra. HV-øvelse midt på sommeren !

DET GÅR BARE IKKE AN !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg skal også være med på samme turen som Tommy og gjett hva som dukket opp i postkassa mi? JA, NETTOPP! Skal på rep i samme tidsrom... Flott!

Om dere har "stjælt" uka til en eller annen i "innkallingsnemnda" i HV?

Og HV viser nåde! Da ble det laksefiske på meg!!

Hæææ, flott! Det hadde jeg aldri trodd. Jeg fikk ikke fri som skulle være vert for en landskonferanse.... mens du får fri for å fiske laks! Det er jaggu meg godt at de kan å prioritere! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.