Gå til innhold
Fiskersiden

La oss hjelpe ham!!!


Svein-André
 Share

Recommended Posts

NRK lisensen burde gått over skatteseddelen, utover det plager den meg lite.

Jeg betaler mye mer for kabel-TV men ser ikke på halvparten av kanalene jeg har der. Og tenk bare poå Bekkevold programmet for litt siden, noen som ser for seg det på ZTV?

Nei, mye bra på NRK-men betalingsmetoden er åpen for revidering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen programmer er "sponset" av diverse ting. Dette er vel strengt tatt reklame.

Det er greit for meg med slik sponse reklame, men hvorfor bruker de det ikke mere?

Man må jo lure på om lisenskontroll betaler seg i det hele tatt.

Tipper at mye av de pengene som vi betaler inn forsvinner i byråkratiet. Hva er vitsen da?

Er ellers fornøyd med det som er på kanalen. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen programmer er "sponset" av diverse ting. Dette er vel strengt tatt reklame.

Diskuterer dette heftig med en nabo som er NRK ansatt. Jeg påstår at dette er reklame på samme måten som alle andre normenn gjør.

NRK sin definisjon på dette er at det er "plakater" og altså ikke reklame, forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner valgfriheten jeg. Greit at det koster med NRK, men man burde selv få avgjøre om man ønsker kanalen eller ei...

Faktisk er hele poenget det motsatte. Dette skal ikke kunne velges bort. Hvis den hadde vært mulig å velge bort hadde den ikke lenger vært et demokratisk instrument i og også lage tv for mindre grupper.

Hvis det hadde vært mulig å velge bort smal tv, hadde det neppe blitt laget programmer om for eksempel sportsfiske, norsk rocks historie o.l

Mange ser ikke nytten av NRK, men den dagen din egen smale hobby får en tvproduksjon til 200 000 kroner er det hele den demokratiske nytten av NRK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...programmer om for eksempel sportsfiske, norsk rocks historie o.l

Snakk om det. Tenk om vi hadde hatt en kanal her i Norge med BARE fluefiske... ehh... sportsfiske. DET hadde vært no det, og der reklamen KUN var reklame for det vi var interessert i; nemlig fluefiske... ehh... sportsfiskeutstyr. Vi får starte en egen kanal tror jeg. Fly Channel - kanalen for de som ikke er lei fisk.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOEN som har skjønt det.... Frister liksom ikke så mye med Beat for Beat... Men det er kanskje fordi jeg ikke er 40 enda.. :blink:

Nrk 1:

06.30 Beat for Beat

09.00 Beat for beat

10.30 Beat for Beat

12.00 BEat for Beat

13.30 Beat for Beat

15.00 Beat for Beat

16.30 Beat for Beat

18.00 Beat for Beat (fa.. holdt på å skrive barntv)

19.30 Beat for Beat

21.00 Beat for Beat

22.30 Beat for Beat

24.00 Beat for Beat

Nrk 2

Helt likt selvfølgelig, og dette gjelder begge kanaler 7 dager i uken. Nei takke seg til dårlig programtilbud. Skjønner godt at ingen vil betale for dette, for å ikke snakke om mulighet til å gå på dass midt i Beat for Beat, kunne jo slengt inn en reklame for hårfarge eller noe da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beat for beat er da et koselig program det...

Særlig når det er fine damer som synger.

Nytt på nytt er morsomt.

Løvebakken er tidvis underholdene.

House er jo kongebra.

Er helt klart for NRK, må huske at lisensen går til mer enn bare TV.

Osebanden er jo meget bra på radio.

Vil heller at måten den blir tatt inn på skulle vært over skatteseddelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK er kvalitetskanal nr.1. Se på sportssendingene f.eks. Hva hadde den vært uten Rike/Carlsen !

Og fotball/hopp uten Scheie, hva er det. Med unntak av CL i TV3 da. CL er vel det eneste som er bra med TV3.

Men det eneste "problemet" med NRK er at de er litt for seriøse, litt for mye debatter, politikk, jabb,jabb,jabb.

TV 2 er et visuelt Se&Hør, stort sett.

Men hvorfor i huleste kan ikke kanalene sende flere programmer om sportsfiske, friluftsliv, jakt etc.

Hvor mange i Norges land sluker dette rått, det er ikke få !

De naturfilmene NRK forøvrig sender er av ypperste klasse (Davis Attenborough etc.)

Bård og Johansen på fisketur, mye mere av det f.eks.

Lisensen er grei den, men reklamen på NRK bør bort, likevel om den er et lysår fra reklameflommen fra andre kanaler !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke er interessert i vintersport, natur, historie, geografi eller norsk humor klarer man seg nok uten NRK.

NRK hadde vært siste kanalen som ble valgt bort hos meg ihvertfall, tenk bare på alle fantastiske naturseriene NRK har presentert sammen med BBC.... de sender også e svenske sportsfiskeseriene, lager egne og tror noen her at TV3 eller lignende noengang sender "A passion for angling" .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner VH-1 eller en god musikk-kanal som sender de gode gamle hitene. Men den forsvant fra kabelnettet selvfølgelig (kun med dekoder), til fordel for noe annet møl.

Alle de hersens "amerikansk-inspirerte" kanalene kan godt fjernes. Fordummende rett og slett, totalt uten sjel !

Jeg blir aldri mett av jakt, fiske, natur. Husker "visst nappar det" på SVTV, Monsen på tur etc.

Vil ha mere !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nrk har mye bra:

-Nytt på nytt

-House

-På løvebakken

-Ut i naturen

-Dagsrevyen

-Skavlan (under tvil)

-MadTv (Genialt)

-Kvalitets naturprogram fra BBC (og BBC er lisenfinansiert :lol: )

-Lydverket (ingen andre tar musikk på alvor) de sendte blant annet "Headbangers journey"

-Løvebakken (litt varierende, men ok)

-Monty Phyton flying circus. (klassiker)

-Urix (jeg liker nyheter)

-Kvalites dokumentarer fra BBC, som f. eks serien om Auschwitz.

-Kroppen (bra og morsomt om kroppen vår)

-Creature Comforts (herlig animasjonsserie fra skaperne av Wallance og Grommit)

-Fiskelykke (Svensk sportsfiske serie på NRK2)

-Schrödingers katt og Newton, bra populærvitenskaplig program for små og store.

-Eva og Adam, artig om forskjellene på mann og kvinne.

-Svart metall og svære fisker

De fleste av disse programmene går nå :-)

---sikkert noen programmer jeg har glemt...

Jeg ser ikke alltid på alt dette, drar heller ut å fisker :-) Men NRK har mye kvalitets tv. I tilleg kommer jo NRK radio. Jeg hører mye på P3 og Alltid Nyheter.

Beat for beat liker jeg absolutt IKKE, men det er et av norges mest sette program. Og TV2 har nå en ren kopi som de kaller "Grip mikrofonen". :lol:

Endret av Jarl Fr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke er interessert i vintersport, natur, historie, geografi eller norsk humor klarer man seg nok uten NRK.

NRK hadde vært siste kanalen som ble valgt bort hos meg ihvertfall, tenk bare på alle fantastiske naturseriene NRK har presentert sammen med BBC.... de sender også e svenske sportsfiskeseriene, lager egne og tror noen her at TV3 eller lignende noengang sender "A passion for angling" .....

Hva søren skal jeg med NRK til fiskeprogrammer da? Jeg har Discovery og Animal-plant.. BBC har jeg og.. Jeg har ikke sett på NRK ÉN eneste gang som jeg kan komme på.... Dette må jeg BETALE for? Greit for de liker å se på den (etter mitt syn) nitriste kanalen! Men da skulle det vært sånn, at man kunne velge om man ville beholde den. Bare det å switche igjennom der når været er... Finnes det noe tregere? Han samme vær-gubben som har vært i ALLE år.. Bare at han nå er 3 ganger bredere enn når jeg var 5 år... Uff.. Blir helt oppgitt jeg!

Vurderer å kjøpe tv uten tuner og kjøre alt over nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk ikkje stygt om Kristen Gislefoss, han er konge :)

Da får du ris på blanke messingen ! For det sa mora mi engang.

Men det er en ting jeg alltid har lurt på:

Hvorfor er alle værdamene på TV2 fra Rogaland ?

Er det fordi at det er så mange pene damer der ?

Skjønner ikke et kvekk hva de sier, men det kan være det samme så lenge man ser værkartet.

Mykkje snyve - Mye snøvær :-) Noe har jeg da lært.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.