Gå til innhold
Fiskersiden

Havfiske på Stord 21.11


asmund aa
 Share

Recommended Posts

Jeg tror iallefall langen er på gytevandring i den tiden. Fikk en lange på 17,15 kg., 4 april -92 på ca. 60 meters dyp (mellom Laukhamar og Huglo). Den var breddfull av melke. Var borti en svær fisk like etter, lurer på om det ikke var damen.. På hvilket dyp gyter langen?

Har fra gammelt av hørt rykter om stor hvitting (eller kviting på Sunnhordlandsdialekt) i Husnesfjorden (over 1,5 kg.). Har ikke lykkes meg å komme i kontakt med noen, dog. Noen som har? Historier om kveiter som soler seg i overflaten en blikkstille sommerdag har også blitt meg fortalt, men hvorfor skulle kveiten sole seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

sitat:Det var en nusselig liten pigghå du fikk da. Har knapt sett så små pigghå(foruten de som spontanfødes på dekk da). Haier er kule i alle størrelser og former.

var vel hågjellen du siktet til eller hva? den blir jo ikke så stor ,men et miniatyr eksemplar var det uansett.[ :) ]

He he, nei jeg sikta til pigghåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På spørsmål om det dregges,så ersvaret ja!Dette på grunn av store dyp samt sterk strøm.Hele Hardangerfjorden renner inn og ut her med tidevannet. Erfaring har vist at en med dregging kan lokke til seg rovfisk ved hjelp av luktspor, en times dødt fiske er ikke fånyttes når storfisken endelig har funnet agnet.Men det er ikke alltid lykken står den kjekke bi,....en hel dag uten napp er jo pyton,men det hender,selv her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror en skal være forsiktig med flupose dersom en er ute etter lange og brosme i hairike områder. De hersens småhaiene er der med en gang og ødelegger agnene. Å få hågjel og spesielt svarthå er stort sett bare moro den første gangen. Husker jeg og Fredrik byttet agn nesten kontinuerlig i fem døgn på Beitstadfjorden. Smågutta sto ikke voldsomt høyt i kurs da gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau,jau,jau.. Men det er vel ikke tvil om at en god flupose også vil trekke til seg den fisken man ønsker?

Du har vel erfaring fra begge deler. Hvar er din konklusjon vedr. fordeler/bakdeler ved bruk av flupose om vi ser bort fra tltrekkingen av småhai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.