Gå til innhold
Fiskersiden

New Zealand 05/06 ?


Remy
 Share

Recommended Posts

Nå er nok sjansen for lottogevinst forholdsvis liten, så det blir nok ingen tur for min del. Men jeg må si meg enig med KIS, hadde jeg hatt sjansen til en tur ville sjøfisket fått første prioritet, faktisk tror jeg ikke det hadde blitt fiske etter ørret overhodet!! Ikke fordi jeg har noe i mot ørret, men fordi det finnes så mange eksotiske arter i sjøen som en kanskje aldri siden vil få en sjans til å fiske etter.Mulig det er noe galt med meg, men fikk jeg valget mellom kingfish og ørret,så fikk nok ørreten leve uforstyrret videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

[quote

Deretter kan vi kjøre nedover til Wellington over Desert Road (grøss) for å ta fergen over Cook Strait så vi ankommer Nelson. Herfra og ned er det en del fine elver, men vil nok anbefale å bruke mest til i Mc Kenzie Country. Dette er på det sentrale platået på sørøya mellom to store fjellkjeder der vi har verdens beste ørretelv Tekapo River. De fleste andre elvene er av beste sorten som Mary Burn, Twizel, Hakataramea, Lake Benmore, Ahuriri River, Grays for å nevne noen. Her er det sportsfiske som er i fokus og med den naturen som er rundt er det fantastisk å være her. Resten av tiden burde tilbringes i området, men også videre sør mot Queenstown sine elver og Queenstown i seg selv, samt Gore, the trout fishing capital of the world!!!

Och glöm ICKE mataoura!! "Mad mataoura rising" är bland det häftigaste man kan få uppleva som sportsfisker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pst remy: Bildene er kjempebra, men bedre å dem i en bildetråd, så slipper diskusjonen bli så tung å laste.

Arb ledig ing? Hva slag ing er du flemms?

Ville nok definitivt prøv ørreten, men hadde vel blitt 1 uke ørret 3 uker i/på sjøen ja. Forstår det jo slik at man kan få mye både stort og spesielt fra land også? Glemmer ikke den skate-historien din remy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

www.seek.co.nz www.nzherald.co.nz bare å titte, søke, landet er i vekst vettu.. Ellers så trenger vi en kar til for business iden vår, må kunne ha ca 230 000 å investere, men da bor man i drømmeland [ ;) ]

Business idè down under...interessant! Send meg en PM og utdyp dette litt[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lho

[quote

Deretter kan vi kjøre nedover til Wellington over Desert Road (grøss) for å ta fergen over Cook Strait så vi ankommer Nelson. Herfra og ned er det en del fine elver, men vil nok anbefale å bruke mest til i Mc Kenzie Country. Dette er på det sentrale platået på sørøya mellom to store fjellkjeder der vi har verdens beste ørretelv Tekapo River. De fleste andre elvene er av beste sorten som Mary Burn, Twizel, Hakataramea, Lake Benmore, Ahuriri River, Grays for å nevne noen. Her er det sportsfiske som er i fokus og med den naturen som er rundt er det fantastisk å være her. Resten av tiden burde tilbringes i området, men også videre sør mot Queenstown sine elver og Queenstown i seg selv, samt Gore, the trout fishing capital of the world!!!

Och glöm ICKE mataoura!! "Mad mataoura rising" är bland det häftigaste man kan få uppleva som sportsfisker!!

Jupp, Gore [ ;) ] (som oxo er NZ hovedstad for Homofile)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flybiletten som koster penger, alt annet er mye billigere enn i Norge. Hvis man setter av 2-3 uker så kan man få en utmerket tur for under 20`. Også må man jo trekke fra det man hadde brukt i Norge på mat, drikke og transport i Norge i samme periode. Det blir jo ofte noen tusenlapper i jula.

En annen idee er å forsøke å dra inn noen sponsorer. Vi skal ikke helt utelukke at endel bedrifter ønsker å gi litt fra reklamebudskjettet sitt, mot at de får reklamert for sine produkter i tilgjengelige forum. Det kan være flyselskaper, resiebyråer som spesialiserer seg på fiskereiser, utstyrsprodusenter osv. De som driver med fisketursime på New Zealand er spesielt interesert i å få ut reklame til sin målgrupper utlandet. Det krever litt jobb å få ordnet dette, men det er verd et forsøk.

[ ;) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN! FRA SPØK TIL ALVOR. HVIS DET ER LITT INTERESSE SÅ ORDNER VI EN TUR, IKKE GRATIS DA, MEN KAN ORDNE OG STYRE OG SØRGE FOR AT DET BLIR EN BRA TUR MED LOKALKUNNSKAPER ETC. Så her er dealen. Hvem kunne tenkt seg å blitt med, som tror ganske så sikkert at det lar seg gjøre, og klarer å spare penger eller bare er styggrik og tar det rett på kortet når det passer deg. Fint om vi kunne fått de tilbakemeldingene!!! Det BLIR bra. Så skal vi klare å komme med tid, mer ca pris, og en dyp beskrivelse og outline av hva turen blir....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer tall ang penger:

Flybillet 8 - 12000

Leiebil, 4 hjulstrekker ala Rav4 fordelt på 4 personer med taklast: 80kr dagen/2500 ca pr pers for 30 dager.

Bo, ca 80kr dagen/2400 for 30 dager tatt i betraktning at man bor på motell/lodge/backpacker hver dag.

Fiskekort 320 kr.

Total: 13220 - 17224

I tillegg kommer mat, bensin, charterbåter etc. Med 6000 i lommepenger blir totalen ca 19224 - 23224kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått snakket med en bekjent i Fish and Game New Zealand, de har en hytte med noen sengeplasser liggende helt ytterst på Cape Brett! Når jeg nevner Cape Brett blir vel Karl Inge vill i ekstase for det var hemmingway hadde sine opplevelser med Makoshark! Cape Brett er også et av de mest populære valgene for charterbåter da de skal gå etter Trevally, Kingfish, og hai! Her ute svømmer STOR fisk helt inntil land, det er en spiss som stikker langt ut i stillehavet og denne hytta kan vi få leie for hele 60kr døgnet. Her kan du spenne deg fast med tau i klippeveggen og fighte akkurat hvor stor fisk du vil. Kingis på opp mot 30 kg og større er mulig, mye bronzewhaler hai og mye makohai i området. Ellers også de andre fiskene som kawahai, snapper ,trevally, grouper, stingray, eagleray, hammerhai, yeallowfintuna, skipjacktuna, barracuda etc etc. Vanligsvis er det en to dagers mars ut til Cape Brett, men jeg har snakket med en taxibåt tjeneste i Pahia og de kan kjøre og hente for 40NZD pr person. Dette er en mulighet som er helt utrolig stor. De fleste får bare anledningen til å dra ut hit med charterbåt!!

Cape%20Brett.jpg

DSCN1396-pp.jpg

map.jpg

Her sere dere hvordan det ser ut på kartet, og ytterst på Rawhiti er der jeg har pleid å fiske i saltvann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.