Gå til innhold
Fiskersiden

Uønsket på sjøsanden


eppa
 Share

Recommended Posts

Mitt intrykk av sørlendinger/mandalitter som et hyggelig og gjestfritt folkeslag fikk seg en kraftig smell i dag.

I anledning sjøørretkonken i helga, hadde vi (ungdomsgruppa i stavanger jeger og fiskeforening) etter mye om og men og i sammarbeid med wiggy (som da altså faller utenfor mitt nå heller dårlige intrykk) bestemt oss for å ha base på sjøsanden camping i helga.

Vi tengte vi skulle overnatte i lavo, men med muligheter for å leie ei hytte hvis været ble for surt.

Sendte derfor en mail til sjøsanden der jeg spurte om priser, ledige hytter osv.

10 min etterpå ringte det en ikke så alt for hyggelig sørlandskvinne og fortalte meg at vi var uøsket på camingen, så vel som i lavo eller hytte :lol::lol::D:o

Jeg prøvde og forklare henne at vi hadde til hensikt og fiske hele helga, ikke drikke,feste osv,

men lovnader om at vi ikke kom til å lage bråk ble raskt avfeid.

Hva hadde så skjedd om vi hadde kjørt fra stavanger, møtt opp på fre kveld i mandal???

vel.....da måtte vi vel bare kjørt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel gjennomgangstonen på såkalte familiecampinger rundt om i landet... De vil ikke ha potensielle "unge bråkmakere".

Av de i distriktet vet jeg at ihvertfall Grinde Naturcamping har samme "regler"

Ja de tror vel at det er de samme ungdommene som kommer nå å skal campe, som de som kommer i begynnelsen av juli å skal på quart?

Etter mine 9 år på Quart så kjenner jeg meg ikke igjen på den behandlingen dere har fått, men så har jeg bodd i studentboliger hvert år også....

men vet det har hvert mye bråk på sjøsanden camping, men da som følger av at folk er der for å drikke å høre musikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel gjennomgangstonen på såkalte familiecampinger rundt om i landet... De vil ikke ha potensielle "unge bråkmakere".

Nå må det vel legges til at terskelen for å bli stemplet som "ung bråkmaker" muligens kan være en smule lavere på sørlandet enn ellers i landet...

Uansett, håpløs holdning fra campingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så uventa att Sjøsanden har lav terskel, og høy aldersgrense etter alle fylleskandalane for 5-10 år siden :P:D Har sannelig vert med på noen skikkelige sjøslag på campingen der selv i mine yngre dager :D

Edit:

Kan legge til att det er dialekten din som er utslagsgivende. Dei hater Rogalendinger der borte :lol:

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så uventa att Sjøsanden har lav terskel, og høy aldersgrense etter alle fylleskandalane for 5-10 år siden :D:D Har sannelig vert med på noen skikkelige sjøslag på campingen der selv i mine yngre dager :D

Edit:

Kan legge til att det er dialekten din som er utslagsgivende. Dei hater Rogalendinger der borte :lol:

:P Ikkje rart eppa og co ikkje er velkommen på Sjøsanden når dei vert straffa for dine og andre sine synder :P . Trur nok mottakelsen hadde vorte bedre om campen hadde fått med seg at dette er ein ungdomsavd i NJF. Dei fekk nok hetta når dei høyrde "ungdom i lavvo" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Ikkje rart eppa og co ikkje er velkommen på Sjøsanden når dei vert straffa for dine og andre sine synder ;) . Trur nok mottakelsen hadde vorte bedre om campen hadde fått med seg at dette er ein ungdomsavd i NJF. Dei fekk nok hetta når dei høyrde "ungdom i lavvo" :D

De fikk forklart at vi var fra ungdomsgruppa i stavanger jeger og fiskeforening, men det var ingen nåde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig, så synes jeg at dette er j**** dumt for deres sin del og er til å med skuffet over sjøsandens camping. Om 10 minutt så skal jeg ta turen ned til turistkontoret og forteller dem om dette og forhåpentligvis finner en løsning.

Desverre det som skjer hvert års skalldyrsfestival kan ha påvirket sjøsandens sin holdning.

Jeg skal sørge for at vi får dere ned, og har noe fiskfullte dager

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Wiggy!!!!!

:D

Sjøsanden myket seg litt opp i kantene etter besøket av vår uniformerte venn :D

Nå gleder vi oss til helga igjen :D:D

karleif: vi skal prøve å rette litt på ryktet du har gitt oss fiskende rogalendinger :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdatering.....

Jeg har vært ned og pratet med Daglig Lederen/Eieren selv og forklarte hele situatsjonen. Responsen som dere fikk var desverre resultatet av noen andre fra ditt fylke som hadde lagt bråk og problemer før på denne 'familie' orientert campingplass. Alkohol og rogalendinger blandet har mandal som by veldig dårlig erfaring med, og det er helt forstålig at man skal da få sånn en respons.

Men, med dette sagt, hun var mer enn villig til å ha seriøse og voksne folk som kunne oppføre seg ordentlig på besøk. Når jeg forklarte at dere var dette og var mest opptatt med fisking og 'litt' moro, så mer enn greit.

Så det er i boks, og nå kan vi se frem til gode SØ fangster

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen. Det var ingenting, bare syntes at det var litt urettferdig at dere seriøse fiskere skulle bli stemplet men samme stempel som de ut etter bråk.

Som sagt, var hun veldig hyggelig og var litt lei seg at hun sa nei. Hun forklarte at hun var alene denne helga og en gjeng av tenåringer var ikke helt fristende etter opplevelser opplevd fra de siste årene.

Eppe, skal sende deg en PM med de fluene du trenger......kun tre av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.