Gå til innhold
Fiskersiden

Min første Laks


hork2
 Share

Recommended Posts

Jeg og svensk venn tok turen ned på akerbrygge for å slappe av og fiske litt idag,Og det ble litt fangst.Det startet med at kalle som han heter fikk en rongkjeks og 10 min etterpå fikk jeg en laks(da dette er min første laks så er jeg meget happy nå)Det var en nydelig Laks på 58 cm...Bilde er på vei.Laksen tok mens jeg sto å pilket ved brygge kanten,må inndrømme at jeg trodde det var en SØ først,men der tok jeg feil :( Er det noen andre som hae fått no Laks ved akerbrygge før?lurer litt siden jeg aldri har hørt noen nevne dette før...... :):):):):):) må nok ned å prøve igjen i kveld....

23815_s.jpg23861.jpg

23864.jpg

23865.jpg23904.jpg

Endret av hork2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg og svensk venn tok turen ned på akerbrygge for å slappe av og fiske litt idag,Og det ble litt fangst.Det startet med at kalle som han heter fikk en rongkjeks og 10 min etterpå fikk jeg en laks(da dette er min første laks så er jeg meget happy nå)Det var en nydelig Laks på 58 cm...Bilder kommer seinere i kveld... :)

:(:):) Gleder oss. Er vel ikke akkurat hverdagskost fra aker brygge det der.

Grattis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med første blanke laksen din :)

Detta haddde jeg ikke trodd hvis jeg ikke hadde sett bilde :o

Du får glatt overse dem som gir deg litt pepper ang kondisen på fisken,for hvis laksen hadde vært utstyrt med kart,så kunne den ubersannsyndlich spist en hork ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg det ser ut som en sjøørret , er ikke alltid Laks selvom den har lite prikker . Utifra det bildet ville jeg sagt sjøørret , olivengrønn rygg også . Vet ikke ,skulle sett et bilde der han ikke holder den i halen .Fin som bare det den fisken !!!

Er nok LAX min venn! Horke-guten har jo laksen, så kan jo ta noen fler bilder da kanskje. så det ikke er noen tvil..! jeg forstår at folk syns det hørtes rart ut men...FAKTA er det!

Burde jo nesten stått i VG detta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er oppsiktsvekkende med laks fra brygga , men synes bare fisken ser ut som en sjøørret på det bildet .Og jeg pleier ikke å ta feil . Ikke før nå !!! :) Neida klart det kan være en laks og om det er en laks så er ikke det så sprøtt . Er antakeligvis en støing fra en av de lakseførende elvene i oslofjorden . Tar selv av og til laks på "rare" steder i sjøen på vinteren og våren. Kanskje er det en tidlig oppangsfisk . Hvem vet...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er oppsiktsvekkende med laks fra brygga , men synes bare fisken ser ut som en sjøørret på det bildet .Og jeg pleier ikke å ta feil . Ikke før nå !!! ;) Neida klart det kan være en laks og om det er en laks så er ikke det så sprøtt . Er antakeligvis en støing fra en av de lakseførende elvene i oslofjorden . Tar selv av og til laks på "rare" steder i sjøen på vinteren og våren. Kanskje er det en tidlig oppangsfisk . Hvem vet...............

Aldri hørt om laks tatt i oslo sentrum før iallfall(cruiseskip-kaia). så litt er spessielt er det jo da... hehe! :) har du hørt om noen? eller andre her? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dønn,nå er det faktisk lakse fiskere som har sett fisken live og dem også er rimelige sikre på laks,men uannsett er det SØ så er det min første det også....så jeg er like glad :)jeg prøver å få tak i han jeg fisket med nå,....han har flere bilder fra forskjellige vinkler...så legger jeg ut dem også,så vi får av klart detta engang for alle :)

Endret av hork2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å virke som en smart ass , men hvis man verken har fått sjøørret eller laks tidligere så er sjansen for å ta feil litt større en for fiskere som har tatt noen opp igjennom. Det var jo en flott fisk !

JOa sant det. hehe... sorry at jeg tok i litt... men HORK2 skal komme med noen flere bilder. så får vi/dere se da hva det er. skal ikke si noe jeg, for lax og SØ er ikke noe jeg har erfaring med. men som sagt, så er det er jævla pen fisk..tatt på kaia i Oslo blandt horer og narkomane...hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.