Gå til innhold
Fiskersiden

Min første Laks


hork2
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var gjellene røde ?

Er de mere gusten i fargen (ikke blodrød) kan det være en utvandrende fisk. Og har du sjekket om det er lus i gjellene. Kan være sikre tegn på om det er en fisk på vei ut av en eller annen elv.

Akerselva ???

Skal ikke blande meg oppi hva det virker å være, laks eller sø. Men jeg ser hva det er med 95% sikkerhet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det er laks eller sjøørret... GRATTIS MED FIN FISK!

Jeg er ikke så veldig overrasket over at du har fått en slik fisk fra Aker Brygge! Det mest oppsiktvekkende er vel at du fikk fisken opp på brygga! Jeg er egentlig mer overrasket over at dere fikk rognkjeks fra denne plassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om laks tatt i oslo sentrum før iallfall(cruiseskip-kaia). så litt er spessielt er det jo da... hehe! :) har du hørt om noen? eller andre her? :)

Jeg tok en laks fra Gyssestad båthavn i Bærum for 3- 4 år siden, men det er kanskje ikke like spesielt som cruiseskip-kaia ?!?!?!

Mvh Bad/ Bad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haleroten tyder på laks, brystfinnene relativt korte (typisk ørret) og kjevebeinet når bak øyet (typisk ørret); At det er få prikker forteller ingenting. Fisken åpenbart en vinterstøing, men ut fra bildene ikke mulig å avgjøre med 100% sikkerhet om det er ørret eller laks.

For øvrig enig i at rognkjeksen var oppsiktsvekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis fisken ligger i fryseren skulle det vel være lett. Sjekke for ganetenner. Har den tenner i ganen er den ..... har den ikke er den ..... Husker ikke hva som er hva, men den ene har tenner der, den andre ikke. Stemmer ikke det? Jeg gir i grunn blaffen. Grattis med din første whatever.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor??, til deg og alle som er så skråsikre.'

Jeg aner ikke, men lærer lite av ubegrunnet (skriftlig) skråsikkerhet :)

HELT enig med deg her Bunker! jeg kan ikke uttale meg om SØ og LAX, så jeg skal ikke si hva det er, men noen er VELDIG på hugget om at det er SØ og ikke LAX... lær meg mer! hehe :P:blink:

HELT enig med deg her Bunker! jeg kan ikke uttale meg om SØ og LAX, så jeg skal ikke si hva det er, men noen er VELDIG på hugget om at det er SØ og ikke LAX... lær meg mer! hehe :P:)

Han har den i frysen veit jeg ja mister..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fin fisk!

Tipper på sjøørret bortsett fra at det pleier å være vanskelig å holde en sjøørret etter halen slik som på bildet, laks derimot er lett å holde etter halen. Ellers kan man sammenligne med 2 smålaks som er tatt i akerselva her: legg merke til de spisse halefinnene og kjevebenet på smålaksen

240420071522qnD2yFEByFUetl8aa1.jpg?22

Endret av Salvelinus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal få lagt ut bilde av rognkjeksen også.Fisken SØ\+Laks ligger i fryseren til kompisen min,så jeg må komme opp til han så jeg får tatt noen flere bilder + sjekket ut noen av tingene som dere har skrevet her....Men jeg har ikke vekt,så har derenoen tips på hvor mye den kan ha veiet?Takker for alle svar så langt :)ER det en plass jeg kan sende inn skjell prøver til,hadde vært moro å finni ut hva detta var..... :)

Endret av hork2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.