Gå til innhold
Fiskersiden

Ålekvabbebonanza på gjørs og karleif


Gjest Hugo
 Share

Recommended Posts

Hei dere kvabbeeksperter.

Når det gjelder rett-ned-fiske (som undertegnede og chironomus skal forsøke på i kveld), hvilken type takkel vil fungere best?

Glidetakkel har jo en tendens til å ligge i en haug når man slipper det rett ned på steder uten noe strøm.

Hva med et rent en-kroks paternoster, eller er man avhengig at kvabba får gå et stykke uten motstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fisker du rett ned, er det greit med glidebommer, og kast gjerne ut noen meter og kontroller nedslippet (hold snøret litt igjen. da slipper du at det ligger i en haug.

hvilke tackler som er best vet jeg ikke, fikk min på glidetackle i går, etter endel napp på paternoster som ikke ville sitte. kan ikke konkludere med at glidende er best, men det funka på den ene fisken i går :)

kan ikke tro at du er avhengig av å la kvabba gå så langt, så et enkroks paternoster vil helt sikkert fungere bra til slikt fiske. du har jo full kontakt vet vertikalfiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Hei dere kvabbeeksperter.

Når det gjelder rett-ned-fiske (som undertegnede og chironomus skal forsøke på i kveld), hvilken type takkel vil fungere best?

Glidetakkel har jo en tendens til å ligge i en haug når man slipper det rett ned på steder uten noe strøm.

Hva med et rent en-kroks paternoster, eller er man avhengig at kvabba får gå et stykke uten motstand?

Jeg fikk mine både på paternoster med 10 cm krokfortom og glidende. Jeg tror at et enkroks paternoster med lengre krokfortom enn søkkefortom vil gi deg all følsomheten (for kvabben) du trenger.

Både reker, rå strandreker og strandsnegler ga napp i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.