Gå til innhold
Fiskersiden

Dorge-/trollingtreff i Osloregionen


Recommended Posts

Jeg har lenge syslet med tanken om å etterspørre interessen for en felles dorge-/trollingdag med innlagt grilling i Indre Oslofjord.

Jeg mener at dette kan fikses enklest på en enkel måte: Ingen påmelding, enhver tar med seg selv grill (el. engangsgrill) mat, drikke osv...(altså kommer man så kommer man..)

Er det noen som hater dorging, men som har båt ekskluderer ikke dette fra å være med på grillingen.

Og er det to som har hver sin båt - ikke fisk sammen,ta hver deres båt og ta heller med deg en som ikke har så lett tilgang til båtfiske!

Videre ser jeg for meg at vi prøver å få til dette før den store ferietiden kommer for nærme - altså en gang i mai eller juni.

Vi må, underveis i diskusjonen og når det nærmer seg, bare bestemme tidspunkt (og det blir jo endel væravhengig).

Dette er bare noen uttalte tanker hos meg.

Kunne dette være noe interessant tror du?

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker som en strålende ide, Henning.

Bør vel prøve å spikre en dato så fort som mulig. I mai er det bare to helger som ikke er/kan bli langhelg, uke 18 og 19. Mange som reiser bort når det er langhelg.

Velger mann en helg i juni er det sjans for at makrellen er inne oxo, på godt og vondt. :)

Jeg fåreslår 2. eller 3. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg forstås som den som har alle idèer og som skal gjennomføre dem - derfor den enkle gjennomføringstanken. Her er åpent for andre/bedre forslag.

Jeg syns det er fint at lettmatroser melder sin interesse, men "båtfolket"må også gjøre det - stasjonære båteiere og eventuelt tilreisende.

Blir det for mange lettmatroser og vi mener det var et vellykket initiativ er det jo ingenting i veien for å gjenta suksessen. -Og med det krysse videre nedover lettmatroslista.

@Svenna: å bestemme allerede nå over værgudene vil ikke jeg prøve meg på - men vi kan godt ha den helgen som et siktepunkt, uten at vi "banker" den inn...

-En annen fordel med et løst opplegg er at da bestemmer man hvor lenge man vil fiske før grilling - eventuellt også etter...

-Det eneste vi hegner oss omkring er et fastspikret tidspunkt når og hvor vi går i land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres morsomt ut!

Må vi vente så lenge som til slutten av mai-begynnelsen av juni?

Siste helga i mai er jo pinsen og da skal jeg på havfiske og første helga i juni er gjeddeslaktivalen i Steinsfjorden. Klarer du Henning å banke gjennom en helg som ikke er i pinsen eller gjeddeslaktivalen så stiller lettmatros Fruen og jeg.

Ja... Jeg er ikke lett å lure med på fisketur... :rolleyes:

Endret av Perca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan stille med grill og grillmat i bytte mot plass i båt :D

Nå gikk jeg i sikleboksen for å vurdere å dyppe min båt som har saltvanns allergi :D Endret av Blydonkern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det er flere lettmatroser enn "single båteiere" - noe annet hadde jeg ikke regnet med. Jeg håper at det kan melde seg flere båteiere, men det dukker kanskje opp noen når tid og sted blir mer fastlagt?

Ellers syns jeg det er morro at noen likte idèen...

Minner om at eventuell dorging kan skje med max 2 stenger ad gangen - det aktualliserer vel også bare to personer pr. båt vil jeg tro?

Ellers går det jo an å fiske på skift - men mer gøy er det jo å kunne fiske hele tiden.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

*Bom-bompi-bom*

Sparker litt liv i denne jeg i og med det bør nærme seg å få til noe nå snart - venter vi litt til kan vel havabboren, makrellen og hornhjelen gjøre sitt inntog også.

Men da drar vi vel i starsnora første helga i Juni da? (Jeg har el. start). Det er vel ikke akkurat nødvendig og drøye for lenge? Hvor treffes vi og hvilken av dagene lørdag/søndag braker det løs? Jeg har skuta liggende i slemmestad. Foreslår at vi kan treffes på Nordre Langåra i Holmenfjorden. Jeg er klar som et egg jeg.

:D

Endret av rogna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.