Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i trondheimsområde ...


 Share

Recommended Posts

Hei.

Er ny her på fiskersiden, men er jo ganske fiskegærn når jeg bare har tid, så blir sikkert å titte innom her litt innimellom. God kompis av Vilhelm for dem som kjenner han.

Lurte på om det er noen i Trondheims-området som har fått noe sjøørret ?

Har vært et par småturer rundt byneset iår, bare tittet etter potensielle plasser og prøvd noen kast, men ikke sett så mye som et vak engang.

Har tidligere år fisket mest på lade, og der er det jo ofte endel fisk å se, selv om ikke fangstene er dem største.

Noen som har fått bra med sjøørret i trondheim i vår? Noen tips til bra plasser?

Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et raskt søk på forumet her, så finner du kanskje svar. Eventuelt besøker du barteforumet Fiskenett. Men sjøørretplasser er noe som folk ikke villig gir fra seg. Så regn med å måtte finne plasser selv. Men generelt kan jeg si at det stort sett like god sjans langs hele kyststripa i Trondheimsområdet. Det gjelder å oppsøke byttedyra, som i de fleste av årets måneder består av sild og tobis. Sjøkart er et hett tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det deg? Vikna-Morten? Blitt medlem allerede? :o Velkommen skal du være. Anbefaler et søk på sjøørret i Midt-Norge-forumet.

det er nok meg :D

( http://www.sotrahavfiske.no/visbilde.php?bilde=99&&album=5 )

blitt medlem 'allerede' ja. hehe. Ikke en dag for seint kanskje

Får vel søke litt rundt. Tenkte kanskje det var noen som hadde ferske tips da vettu :D

Rusla en tur nede ved stia på lade igårkveld. Er jo perfekte forhold, men så ikke et eneste vak.

Bare masse småsei. Har jo tidligere sett og fått SØ hele veien bortover på lade fra Rotvoll til Korsvika.

Isåfall vet jeg også hvem du er.

og du burde vel også egentli sittet med fiskeøkologi-boka nå ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk et par for tre helger siden på strekningen mellom buvika og børsa, forholdsvis små. se fangstrapport her på fiskersiden ("min første havsøring, trondheim")

hele strekningen mellom trondheim og gaula, og enda bedre, mellom gaula og orkanger, har jeg skjønt er bra etter 3 år her oppe.

strekningen nidelva rotvoll har for meg vært helt dødt for sø (og har vært der en god del), men det skal ikke stå på fisk generelt der nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.