Gå til innhold
Fiskersiden

Ålekvabbe ålekvabbe where art thou


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

TAkker :D

Var i Vikjå ja, en av plassene jeg har hatt litt i bakhodet, og det passet bra der idag mtp vindretning og kort kjøretid.

Mye annet man kan fiske om kvelden, men greit å ha unnagjort kvabba nå ja ;)

tekst og bilder:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...blog&blogid=72&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for kjekke tilbakemeldinger :)

Igjen en stor takk til karleif som har holdt ut uendelig mange teite kvabbespørsmål på msn :D

Her er rapporten hentet direkte fra bloggen:

ÅLEKVABBE-DRITTKVABBE

Ålekvabbe.Ålekvabbe.Drittkvabbe.Karleif får mange.Karleif legger ut bilder. Jeg drømmer om Karleif i et hav av kvabber. Drittkvabbe.

12dagen på rad med fiske. 7av de etter kvabbe. 12turer hittil i år. Det regner lett. Det er Champions League litt senere. Jeg har trent og spist og vil ikke ut. Pokker ta Karleif. Stengene er jo ferdigrigga i bilen, jeg rekker et par timer før Inter Milan lager lekestue på Anfield.

Ny plass skal testes, inners i en krok i en liten havn, jeg ser det for meg. Akkurat helt innerst der, mellom taren..... Overvann og anleggstrafikk. Vannet er grått, lyset når ikke 5cm ned i vannet. ***** ta Karleif. Jeg vurderer plassbytte, taktikkbytte, ny hobby eller i det minste retur til sofaen. Rekene er tinte og stengene er ferdig rigga, det lyser såvidt i lightstickene ytterst på stangtuppene. Jeg går lenger ut og rigger opp. Første kastet-napp med en gang-jeg vet hva som kommer. Småsei. Jeg lyser ned i vannet. En million småsei- overfiske my ass. Jeg hører Karleif humre bak hjørnet.

2 stenger fisker passivt, jeg skimter stangtuppene med lys mot Haugesunds bysilhuett på andre siden av sundet. Mye trafikk ikveld, bilene passerer 10m fra meg. Et par ganger ser jeg Karleif presse ansiktet mot bilruta mens han ser på meg. Han ler. Aktivt fiske hjelper ikke, timen er passert. Jeg legger stanga ned og tenner turens 3. sigarett. Karleif, har han slutta mon tro? Eller har han sprukket og begynt igjen?

UL stanga er på vei mot vannflaten, jeg tar et kjappt steg og mothugget sitter idet jeg løfter stanga. Dette er ikke småsei, håpet stiger- sypike. Nå ler Karleif høyt. jeg gidder ikke snu meg, jeg vet han er i Stavanger. Men han ler helt sikkert. ålekvabbe. Drittkvabbe.

Det napper på midterste stanga, jeg gir et tilslag og registrerer at jeg nesten ikke får inn snøre- det har lagt seg over lightsticken på stangtuppen-jeg pumper inn og tar inn snøre som på havfiske. Jeg ser fisken nedi vannet. Drittkvabbe. Skal jeg nå miste den pga kluss med snøret......

Jeg ringer Thor som kommer joggende ned, det er 75m fra huset hans jeg fisker idag. Det tas bilder, gratuleres og jubles. Ålekvabbe-88gram. Vakker fisk gett. Jeg hører ikke Karleif lenger.

KIS_lekvabbe_88g_200208_PB.jpg

Stor takk til Rudolf, StåleG, Tequila og andre for innspill, tips og motivasjon. Stor takkeklem til Karleif for masse info, motivasjon og tålmodighet med kvabbemas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.