Gå til innhold
Fiskersiden

SØ fiske i hurum


Recommended Posts

HEI IGJEN ALLE SAMMEN :P

jeg har fortsatt ikke fått eller kjent noe som heter sjøørret. men jeg får ikke fisket så mye bortsett fra helger etter denne fisken. fisker da mye rundt omkring tofte... det vil si ifra svelvik - filtvedt området.... gir snart opp, de helgene jeg har vært utover sålangt i år, og det er de fleste ... føler jeg at jeg har prøvd det som er av sluker/plasser osv, uten hell. jeg har prøvd morgen og kveld............. etter som jeg skjønner er det nå på våren det er lettest å trefffe på denne fisken der det er leopardbunn/strender ven skumring og morgengry.... etc...

når mener dere dette gir seg ?? er det avhengig av temp i vannet ?? eller er det andre ting som spiller en rolle ?? jeg har oxo dorget endel med wobbler.. tidlig og sent.... men når trekker denne fisken ut på dypere hav og blir enda vanskligere ???? jeg har aldri fått denne fisken og gir snart opp for i år... trenger tips og motiverende ord... håper noen har noe å dele...

Endret av laxen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første først, ikke gi opp. Plutselig sitter`n på kroken. generelt kan jeg si såpass at jo varmere i vannet det blir (altså utover mot sommeren) jo lenger ut i havet går den. Men da kan nettene være gode å bruke, da trekker den mot land for å spise. I tillegg har det noe å si når silda kommer. Det er fortsatt gode muligheter etter sjøørret.. For to dager siden spratt en ørret på 2-3 kg to meter fra land da jeg doregt forbi.... Rått. Hvis jeg var deg hadde jeg stått opp meget tidlig, i grålysninga, og enten tatt en dorgetur, eller kastet fra land. Snik deg forsiktig ned til fiskeplassen, start med å kast nærme land, vifteform og beveg deg rundt. Har du sluken i vannet, vil den før eller siden ta... men den kan av og til være vrien å treffe på. Etterhvert finner du deg plasser du treffer den oftere ann andre plasser. Men hvis du bare ikke gir opp, er jeg sikker på at du lykkes snart...

Stå på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som opplever det samme som deg og det er fint at også slike "fangstrapporter" legges ut. Min er ikke fullt så fri for fisk, men det er laaangt mellom bittene og det gjelder både torsk,sei og lyr. Det man drar opp er i tillegg mye smått så den småtorsken som var plagsom for to år siden er vekk og vi som følger med er ikke forskrekket. Fjorden er veldig produktiv så det skal litt til å fiske den tom men det er det man er i ferd med å gjøre,og vi tror det bare må være slik. Det er en grunn og det vi kan gjøre er å sette fokus på forholdene uansett hvor man bor langs fjorden. Jeg har begynt å få endel tilbakemeldinger på mine skriverier om sportsfiskefjorden og det er oppmuntrende. Veldig langt igjen men bare noen vil være med å rulle snøballen vil den kanskje etterhvert rulle av seg selv, og da!!!

Ikke gi opp for før eller siden sitter det noe på kroken.. Skitt fiske!!

Sportsfiskefjorden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.