Gå til innhold
Fiskersiden

De finnes i Bergen jo!


Hunter
 Share

Recommended Posts

Ser at dere har vært like i nærheten av hvor jeg bor (trolig det minste vannet). Her hadde vi en spennende tur i vinter da stålisen lå slik at man kunne gå utpå. Massevis av gullvederbuk, de fleste små men også noen store. I tillegg så vi en gjedde på ca 2-3 kg , hadde ikke med kamera, og dagen etter var ikke isen trygg lenger. Har ikke prøvd å fiske der grunnet mye turaktivitet, men det blir nok en tur nå som "barrieren er brutt"

@

Det er nok ikke vannet i nærheten av der du bor. Tipper du bor i Fana bydel. Vi har prøvd der flere ganger, men det er kun småtasser å få.

Dette vannet ligger i motsatt retning av byen og fisken er betydelig større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette spørsmålet rettes i grunnen mot alle på forumet:

Slenger dere ut igjen all fisk dere får? Er det KUN snakk om catch and release?

Selv fisker jeg ikke masse, men ønsker å gjøre det mere. Er bare ikke så masse tid og muligheter til nå, men nå åpner det seg mere. Men da fisker jeg både for spenningens skyld OG for å ha noe godt og selvfisket på bordet. Hva er vel bedre enn nystekte småørret på primus, eller grillet på bålet for den saks skyld.

Så videre, hvordan er vederbuk på smak? Er det noe særlig til matfisk? Kunne veldig gjerne også tenkt meg en PM på hvor dette vannet ligger...da dette er en helt fremmed art for meg, som kunne vært artig å prøve seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spørsmålet rettes i grunnen mot alle på forumet:

Slenger dere ut igjen all fisk dere får? Er det KUN snakk om catch and release?

Dette burde jo vært i en egen post, men siden du spør så skal du få svar.

Vederbuk har ikke tradisjon som matfisk og blir selvsagt sluppet ut igjen.

Generelt kan jeg vel si at vi/jeg ikke driver 100% C&R. Men fisk som ikke er matfisk blir alltid forsiktig sluppet ut etter veiing og fotografering osv.

Det hender selvsagt at vi tar med noen ørretpinner elller anne fisk med hjem.

Vannet blir forøvrig en "hemmelighet" fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, du sier noe der. Har i grunnen bare tenkt at all fisk er da spiselig på en eller annen måte? Men så er det jo det med smaken og sånt da....godt poeng!

Finnes der en tråd for oppskrifter gjerne? Om ikke må noen ta ansvar og sette igang! Hvor passer den inn?

Den skal finnes, søk på oppskrifter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var ute og foret disse gullvederbukene idag og vist var de der. Var meget spennende greier dog eg fisket ikke etter de denne gangen. Var en kar som fisket med flue etter de. :)

Dersom du var i søndre bydel var den fluefiskeren helt sikkert min bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du var i søndre bydel var den fluefiskeren helt sikkert min bror.

Åhh? Sto og preiket en god stund med han. Jobber han i en annen fiskebutikk? :D

Hvertfall en hyggelig fyr som eg fikk noen tips av. :)

Edit: Var i søndre bydel ja.

Endret av FishingBUDDY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg var en tur til vannet søndag sammen med Øyvind på 3 år slik at han kunne få tatt seg en buk. Masse fisk, sikkert 100 stk. Ingen var bitevillig da.

Ny tur i dag. Litt bedre forhold i dag. Jeg fikk 6 stk på et par timer. Ingen spesielt store.

Bendik: Bildet ligger på den gamle pcen og jeg vet ikke om jeg klarer å få liv i den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en ny tur i dag. Richard Kolbeinsen meldte sin ankomst og som vanlig når han er i Bergen lurer vi oss til en fisketur.

Kort fortalt ble det 5 på Richard, 4 på meg og 1 til Harald (poden til Richard) i løpet av knappe 3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare bøye meg i støvet, GRATTIS med ny art! Til både deg og poden :D Hvem fikk ny art først? :blush:

Meg, men det var nære på at de ble Harald .All ære til den lille tøffingen. Sovnet ca 2330 vekket kl0120 sovnet ca0145 vekket kl 0720 hoppet opp og var klar for fiske. Han bar litt preg av dette ut over dagen. og når han er 6 1/2 år er det bare og bøye seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.