Gå til innhold
Fiskersiden

trenger råd fra de som kan bil


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Hva med dette folken's. Nærmer jeg meg noe her. Regner med å kjøre ca 10000 i året med denne bilen.....

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=170&page=3

Med en sånn bil så spørs det hvor lenge du har tenkt til å beholde den... Samme servopumpe og dørhåndtak som har blitt produsert siden 1989,kun i den hensikt at det SKAL gå i stykker.

Har hatt 3stk vw,never again.

Denne søkemotoren har vel svar på hva du måtte lure på ang de forskjellige bilmerkene.

http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm

L200 og hi-lux er noe av det mest fornuftige du kan kjøpe for penger,men kjedelige biler.

Freelander bør du holde deg langt unna! Motorene holder ikke,og topp pakningene er forbruksvare- Bare titt her:

http://www.lrforum.com/forum/index.php?showforum=6

Prevantiv effekt:

http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=21499

Værre er det med omtalen av min LR!

Build problems went from bad to worse in the transition from 200 to 300 model. Very ponderous on the road due to high centre of gravity. Dangerous to carry anything on the roof. Generally poor build quality

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Honda kom med dieselmotorer seint ifjor eller noe slikt.. men om Elementen kommer med diesel er jeg usikker på, for den er vel egentlig en bil som ikke er beregnet på det europeiske markedet ?

Produsert for cowboyene den bilen der ja. Tok vel ikke inn nye biler før i fjor, kun bruktimport før dette. Diesel utgår - men likevel er den et godt kjøp. Tøff bil til en liten penge.

Sharan er en møkkabil som mange verksteder advarer mot, det samme gjelder som Tryta sier, de engelske børsene (Freelander, Rangerover etc, etc).

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dette folken's. Nærmer jeg meg noe her. Regner med å kjøre ca 10000 i året med denne bilen.....

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=170&page=3

Sjekk bruktbilstatestikker først som sist. Sharan er en bil befengt med mange feil. I likhet med sine "søstre" laget på samme platform (Seat og Ford). Forøvrig en vanskelig klasse hvis man skal finne en bil som har få feil over tid..

Når det gjelder kinesiske og koreanske biler i bør du lese kolisjonstatestikker. Feks er Kia Carnival livsfarlig å kræsje med, og eldre versjoner av Crysler Voyager + de fleste av de kinesiske bilene.

VW Touran faller i gjennom i forhold til antall feil på langkjøringstester (Tyskland).

Men bilkjøp ut fra en matematisk formel ifht. prisfall, sikkerhet og driftsikkerhet = Toyota. Og det kan jo være litt kjedelig. Ville tatt det på magefølelsen, men unngått de åpenbare fellene, som feks Sharan osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Det er stygge biler det... nesten like stygge som Ssan-Youngene

LOL kreativt svar. Godt at det er bekreftet at smaken er bedre over her, en over der......................og det kan du få papir på hehehehe.

bilen får go omtale på test-sider da.

pst trenger ikke bil med 700 hester og sparkel bak og lav boffil dækk og dobble rør bak ;)

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remy "urker" seg han og, og han er "over her" som du kaller det...

Selv om en bil er stygg kan den være bra, men på den annen side har vel du besvist at du ICKE har estetisk sans i det hele tatt tidligere med å kalle SsangYoungen tøff og stilig eller hva du skrev.. så når det gjelder om en bil er stygg eller pen så har du plassert deg selv laaaangt ute på sidelinjen Erik! Og det kan du selvsagt få ett screenshot på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remy "urker" seg han og, og han er "over her" som du kaller det...

Selv om en bil er stygg kan den være bra, men på den annen side har vel du besvist at du ICKE har estetisk sans i det hele tatt tidligere med å kalle SsangYoungen tøff og stilig eller hva du skrev.. så når det gjelder om en bil er stygg eller pen så har du plassert deg selv laaaangt ute på sidelinjen Erik! Og det kan du selvsagt få ett screenshot på !

Synes bilen fremstår veldig ellegant og flott, litt luksus over den liksom. Pompøs dekk, som står i en elegangt bue av en skjerm som faller naturlig inn i resten av den flotte kroppen. En delikat takluke er også å skue på den flott formede kroppen. og det tofargede dasjbordet flyter naturlig inn i det flottsittende setene.

Håndbrekket har en utrolig flott struktur, som beveger seg fra kjernen av bilen og lett og elligangt ut i rommet, der det raskt nesten møter en girspak som er lang og en girspak som er kort. nei disse gutta og jentene har sant for design............ :unsure:

Drit i hva de andre avvikerene sier... liker du bilen og føler deg comfy i den og du får overtalt Pia til å like den... kjøp den.

man håper på noen seriøse svar vettu Trym, men nå må jeg slutte å overvurdere FS ang. bil spesielt ThorEH og Remy.

Remy skal jo ha bilder som har minimum 700hester og det værste av ditt og det værste av datt, sikkert kult, men langt i fra nødvendig. Og når det gjelder han andre så har de jo ikke smak over der

:lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du hører det single i glass jeg Thor... og når det gjelder størst avviker så er nok diskusjonen enda åpen og du er fortsatt en kandidat.

Selv mener jeg at selve utseende på bilen som skal brukes til en fiskebil (ettersom Erik har firmabil) ikke betyr så veldig mye, og jeg tror ikke det var det han var ute etter når han spurte om erfaringer med den seneste han har kastet øynene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du hører det single i glass jeg Thor... og når det gjelder størst avviker så er nok diskusjonen enda åpen og du er fortsatt en kandidat.

Selv mener jeg at selve utseende på bilen som skal brukes til en fiskebil (ettersom Erik har firmabil) ikke betyr så veldig mye, og jeg tror ikke det var det han var ute etter når han spurte om erfaringer med den seneste han har kastet øynene på.

Nå kan jeg se en feil bruk av energien igjen Trym, ikke mulig å lære bort noe til over der vettu............... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nærmer seg litt nå, skal prøvekjøre denne

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...5abcq3GHy318382

hva menes og tykkes om denne ??

er det en fiskebil for meg ??

I disse miljøtider sprer skammen seg blandt store 4wd eiere som ild i tørt gress. Det skal vistnok være merkbart i Bærum, hvor fruene iler til og bytter inn sine store 4wd i noe mer passende ifht. god miljøprofil. Det kommer garantert til å spre seg utover landet.

Leste i avisa om Hummer eiere som stadig får fingern fra damer i Nissan Micra, samt får skrapa opp bilen hvis den står gateparkert.

Kom i prat med ei dame på parkeringa ved barnehagen som kjørte en virkelig svær Nissan pickup greie med enorme hjul og det hele. Helt uten videre begynte hun å unnskylde seg for at hun måtte kjøre den store bilen da de trengte den i jobbsammenheng (skjønner ikke hvilken jobb man trenger en slik bil...men hva vet vel jeg..?).

Med kommende avgiftsendringer tror jeg dessuten prisene på store 4wd vil falle fremover...

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOOOOOOOOOOL. Har aldri anbefalt deg en bil over 800hk, det ville vært fatalt!!!!!!! Det var en avsporing.

Nei, den siste bilen du har lagt ut link på er jall. Om du absolutt skal ha en grei 4x4 så brude du stikke rundt og prøvekjøre, titte, kjenne, føle og finne det som passer deg. Viktig for deg mtp på båt er seff en sterk motor noe en dieselturbo gir deg. Det er mye fint å velge i, men ofte; kvalitet koster. Så ikke hiv deg på noe billig ræl. Følg hjerter og hjernen i en sunn kombinasjon så kommer du sikkert frem til noe. Tror det er vanskelig å anbefale noen som helst noe slikt, smaken er som baken og din er mye større enn min :unsure:

Mitt suv valg: Q7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse miljøtider sprer skammen seg blandt store 4wd eiere som ild i tørt gress. Det skal vistnok være merkbart i Bærum, hvor fruene iler til og bytter inn sine store 4wd i noe mer passende ifht. god miljøprofil. Det kommer garantert til å spre seg utover landet.

Leste i avisa om Hummer eiere som stadig får fingern fra damer i Nissan Micra, samt får skrapa opp bilen hvis den står gateparkert.

Kom i prat med ei dame på parkeringa ved barnehagen som kjørte en virkelig svær Nissan pickup greie med enorme hjul og det hele. Helt uten videre begynte hun å unnskylde seg for at hun måtte kjøre den store bilen da de trengte den i jobbsammenheng (skjønner ikke hvilken jobb man trenger en slik bil...men hva vet vel jeg..?).

Med kommende avgiftsendringer tror jeg dessuten prisene på store 4wd vil falle fremover...

Lykke til! :-)

Riktig dette ja ;-) Miljøverstinger (biler) er nå helt ut ! Jo større ,jo mer Harry ! Passer meg bra (og lommeboken min ) :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i år :unsure: Men utgaven med v12 diesel som kommer er jo fin den og. Ergo, kjører ikke suv når jeg ikke kan få det jeg vil. Derfor er det en s4 replica quattro 2004 med nok turbo hk som får duge. Er fin plass i stasjonsvogna og, samtidig som den SER bra ut. Dog en del dyrere enn bilene omtalt i tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOOOOOOOOOOL. Har aldri anbefalt deg en bil over 800hk, det ville vært fatalt!!!!!!! Det var en avsporing.

Nei, den siste bilen du har lagt ut link på er jall. Om du absolutt skal ha en grei 4x4 så brude du stikke rundt og prøvekjøre, titte, kjenne, føle og finne det som passer deg. Viktig for deg mtp på båt er seff en sterk motor noe en dieselturbo gir deg. Det er mye fint å velge i, men ofte; kvalitet koster. Så ikke hiv deg på noe billig ræl. Følg hjerter og hjernen i en sunn kombinasjon så kommer du sikkert frem til noe. Tror det er vanskelig å anbefale noen som helst noe slikt, smaken er som baken og din er mye større enn min :lol:

Mitt suv valg: Q7

Nå må man sette næring etter tæring, og jeg trenger ikke en fiskebil til over 1 mill og hvis bil til 200 tusen er billigræl for deg så er jo det ok ( i noen sammenhenger kan det jo være det) men for denne type bil så er vel ikke 209 tusen så jævlig billig spesielt med tanke på varebil nivå. Så jeg skal ha kvalitet ut i fra behovet å det er å trekke en båt litt hit og dit og ha go plass til fiskeutstyr bak i bilen. Det vil si at det både kan bli møkk, yumyum og fise lukt i bilen. Og det skal det være lov til. Km. lengden vil vel bli minimal på denne bilen, hvis jeg ikke begynner å fiske enda mer da :unsure: . Jeg har abselutt ingen hastværk i denne sak, men hadde vært greit å komme i mål snart.

Nå får jeg ny bil i okt, kjører en passat 1,9 tdi frem til da, men da skal den byttes ut, så da blir det en saab 9,3 http://www.saab.no/main/NO/no/model/93_WAG...dex_flash.shtml eller en Toyota http://www.prius.no/ så er greit nok skodd på personbil fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv ganske mange mil i Terrano både med og uten båt bak. Og jeg er veldig begeistret for bilen. Nissan har veldig gode dieselmotorer. Og denne er heller ikke undermotorisert.

Både faren og stefaren min har Terrano og de har vel hatt bilene i henholdvis 5 og 2 år. Og det har ikke vært problemer med noen av de. Henter en av de så fort jeg skal på langtur med båten...

Eneste jeg vet er at det har vært problemer med dieselpumpa på noen av de.

Løp og kjøp! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nærmer seg noe nå tror jeg. Denne skal testes ut på mandag til tirsdag.

Lest litt tester å den kommer greit ut, mye bil for penga (tror jeg)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...6aYgDsjBr258752

Ikke for å ødelegge noe Walmann, men Ssangyong er vel samme produsent som lager Rexton? Heter kanskje Ssangyong Rexton? :)

Men poenget mitt er, og dette kommer fra en venn av meg som har drevet verksted i litt over 20 år nå.

KJØP ALDRI Ssangyong.... De har dårlige dieselmotorer, dårlig forstilling.. I tillegg til at f.eks et endeledd koster deg ca.3.500,- SVINDYRE deler. Bare ett eksempel han kom med.. Et endeledd til min Golf 4 TDi koster til orientering ca.500,-

Mulig dette har endret seg da det er ca. 1 år siden jeg vurderte Rexton og fikk klar beskjed om at da kunne jeg glemme å få kjøpt meg fiskeutstyr hver mnd... :P

Jeg ville gått for en Toyota med pumpedyse-diesel og partikkelfilter. :)

Selv skal jeg ha VW Touran TDi som neste bil!! :D

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.